Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • aiolosz: Gratulálok, irigykedek és persze örülök is, hogy mennyi energiád van (y (2024.05.02. 23:19) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Szombat.

2011.01.15. 18:33 :: A Tengerész

Ellógtam a napot. Az a helyzet, hogy nagyon úgy néz ki a könyök győzött. Annyira erősödött a fájdalom tegnap estére, hogy vetkőzni alig tudtam, meg fogat mosni is balkézzel kellett. Szóval szégyenszemre felkötöttem a karom és egész nap úgy járkáltam, leginkább hverésztem és az elmaradt hajós sajtótermékeket lapozgattam. Nota bene tegnapelőtt jött Belo és hozott egy Yacht Magazint, amiben szép, rámnézve túlságosan is hízelgő négyoldalas cikk lett abból a riportból, amit még tavaj csinált velem. Úgy tűnik használt a pihenés, mert mostanra határozottan csökkent a fájdalmam. Talán ez esetben mégse működik a korábban alkalmazott önkínzós öngyógyítás.

Egész elszoktunk a hajómozgástól, hol be voltunk fagyva, hol meg éppencsak hogy nem, de ma egyszercsak dübörgés hangja figyelmeztetett a deckről, hogy feltámadt a szél és elfújta a patkánycsapdát takaró félbevágott műanyag marmonkannát, meg még ezt-azt a száradni kirakott cuccokból. Megcsikordultak a puffernak kirakott autógumik, nyikorogni kezdtek a kötelek és Amapola is elkezdte kéjesen riszálni szemérmetlen buja seggét.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr722586214

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Missa 2011.01.15. 20:07:49

Előbb-utóbb az a szél belekap a vitorlákba is. Nem? ;-)

temtom 2011.01.15. 22:27:03

Kedves Barátom, -úgyis mint kiváló könyvek lektora- a legnagyobb tisztelettel:
tavaLY - el-ipszilon nem pediglen pontos jé. :)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.01.15. 23:08:43

@temtom: Hehe. Elsőre úgy írtam. Csak kijavítottam, mert nem tetszett! (még jó, hogy nem nyelvi lektor vagyok)

harpi4 2011.01.16. 14:29:10

A Duna vízállása most igen magas. Remélhetőleg kinyitják (kinyitották) a Kvassay-zsilip melletti erőmű surrantóját és a te külön bejáratú Dunádban is magasabb lesz a víz szintje. Talán az AMapola is újból rendesen úszni fog.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.01.16. 18:37:13

@Veperdi András: Nem reménykedem benne. Másképp működik itt a Kisdunában a szabályzás. Ha kint magas a víz, éppenhogy lezárják, hogy a belvizek könnyebben távozzanak errefelé. És én még csak hagyján, mert csak elvagyok itt az iszapteknőben, de a sólyát nem tudják használni a fiúk és hiába lett jó idő, itt vannak a Mahart Passnave pontonok, lehetne ezerrel hegeszteni, festeni, de ami kész van nem tudják letenni és helyette újat kihúzni. Közben 15 darabnak kéne készen lenni tavaszra, mert mindnek lejárt a hatósági papírja.
süti beállítások módosítása