Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Kedd.

2010.12.07. 21:19 :: A Tengerész

Felszereltem a VHF rádió botantennáját, kihasználva a remek időt. A koaxokra ráforrasztottam a végeket, bekötöttem minden drótot, a rádiót már tavasszal a helyére csavaroztam a térképasztal alá. A kézibeszélő kábelének vége is régen kint van már a kormányállásban, csak vissza kell majd kötni rá a"kagylót", amit le kellett szedjek, hogy be tudjam húzni a sokerű kábelét az odavezető kacskaringós pályán. Ezzel a felszereléssel kell majd ügyeskedjek. Az a helyzet, hogy nem merek kint, a partól is jól látható helyre egy ilyen eszközt csak úgy felrakni. Bár a bent lévő rádió nélkül semmi értéket nem képvisel, de ezt az aki esetleg azért pajszerolja le onnan, hogy egy liter bort kapjon érte a kocsma előtt, különösebben nem érdekli. Szóval azt eszeltem ki, hogy lesz egy kis panel, amit mágnessel rögzítek a falon (mire jó egy vashajó!). Ezen a panelen lesz a rádió kézibeszélő/kezelőegysége, a horgonycsőrlő távvezérlő kapcsolója és a duda nyomógombja. Amikor áll a hajó a kikötőben, ezek feleslegesek, leveszem a falról és elrejtem. Ha indulás van, csak előkapom és rácsattintom a hátsó felépítmény homlokfalára a kormány közelébe.

Ahogy halad az idő egyre több ötletem támad, mit hova kell még bevezetékezni. Úgy tűnik sose lesz vége. Most jutott pl eszembe, hogy ezt a duda vezetéket egyszerre kellett volna behúzni az antenna koaxszal, merthogy ott lesz a helye az antenna tövében az első árbocbölcsőn. Most piszkálhatok  dróttal a koaxszal már elfoglalt csőben. Merhogy a koaxot visszahúzni már nem lehet, rajta van a ráforrasztott csatlakozó! Hehe. Szóval kitaláltam, hogy nem élhetek a cockpitban 230V AC és 12V DC dugaljak nélkül. Na ezeket is be kell vezetékezni, felszerelni. Nem tudom hány kilométer kábel, vezeték van már bent Amapolában és mennyi lesz még.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr192500643

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mihalik Péter 2010.12.08. 09:13:42

Jó reggelt! Én ezt a problémát szervízcsövek elhelyezésével,oldottam meg. Ez nem jelent mást, mint a hajón belülről a faburkolat/lambéria alatt bergman csövek mennek teljesen körbe, le és fel is, mintegy láthatatlan és vér nélküli érrendszer. A végződések helye pontosan be van tájolva, de a burkolattól nem látszik. Ha valamit később kéne bekábelezni, utólag simán megoldható ezzel az üres kábelcsövezéssel. Praktikus, ha az ember több csövet rak egymás mellé, mert 230 V-ot és 12 V -ot egy csőben nem szabad vezetni.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.12.08. 18:59:22

@Mihalik Péter: Nálam is csövekben és vezetékcsatornákban megy a drótok, kábelek többsége. De néhányat kinöttem, pedig eredteileg azt hittem, hogy bőven elegen lesznek, merthogy eleve duplát raktam be, mint amit alapból szükségesnek véltem. A gépházban meg kötegelve vannak ahogy a korábbi képeken látszottak. Amúgy a 230V-os és a 12 V-oskábeleket szerintem szabad egymás mellett vinni.
süti beállítások módosítása