Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: :) Blogszünet nincs, csak emlékezetblogszünet. Viszont hideg van, nincs kint k... (2025.03.04. 12:35) Csütörtök.
  • A Tengerész: @whale: @tantika: Welcome aboard tantika és persze régi ismerős whale! Értem én és jól is esik, me... (2025.02.27. 09:09) Hétfő.
  • whale: "ez az Internetről lopott kép három évvel később a nagy sztrájk idején készült, melynek következmé... (2025.02.24. 11:15) Vasárnap.
  • A Tengerész: @József Sefcsik: Köszi. Sajnos azt hiszem ő se él már. :( (2025.02.15. 18:06) Szombat.
  • A Tengerész: @starace: Köszönöm. (2025.02.07. 21:07) Péntek.

Linkblog

Csütörtök.

2025.03.06. 17:42 :: A Tengerész

Emléxem amikor édesanyám már 80 felett járt, még a szőnyegeket is fel kellett szedjem a parkettás szobában, mert elbotlott a rojtokban. Miután egyre bizonytalanabb a járásom, nem igazán botlás, mint inkább szédülés vonatkozásában, úgy gondoltam nem várom meg amíg egy téli fagyos éjszakán leszédülök a stégbejáróról a hajóra menet, csinálok egy korlátot a bejáró mellé. De hideg volt, nem volt kedvem ott kint kínlódni vasakkal, meg egyedül macerás is, kell hozzá legalább még egy kéz ( egy "kéz" az tengerészül egy ember, tehát például az egykezes, azaz "single hand" vitorlás verseny az azt jelenti egy ember van a hajón), szóval úgy döntöttem, hogy a kegyelmes miniszterelnök úr jóvoltából a múlt hónapban kapott 13. havi nyugdíjam egy részét korlátba fektetem. Na a kivitelezőnek se volt kedve mínuszokban dolgozni, így tegnap lett meg a korlát. Mondjuk szükség sem volt rá, mert Judit a betegségére tekintettel ragaszkodott hozzá, hogy ne hagyjam magára éjszaka, így bent aludtam a házban amióta volt a nagy éjszakai vérfosás. De most, hogy már egész jól van, bár nagyon berzenkedett, mert megszokta hogy itt vagyok mellette éjszakánként január közepe óta, de azért csak kimentem, mert már nagyon hiányzott a hajónalvás. Meg se fogtam a korlátot kifele menet, mert épp nem is szédültem, meg hideg is volt a vas, de mégiscsak biztonságot adott és fog még remélem sokáig a maradék életemben, mert én csak a hajón szeretek igazán aludni.

482881092_2784829225059223_2249716706882636545_n.jpg

Igen ellustultam a téli henyélésben, de lassan majd belelendülök, ma délelőtt kigazoltam az alacsonyabbik ágyásból a tavalyi elszáradt paradicsomot. Nagyon töröm a fejem, hogy kellene még egy teherautó termőföldet rendelni, mert kissé meglappadt az ágyás, szóval nem sok fog maradni a tizenharmadikból dőzsölésre.

Két napja kicseréltem fémre J akkumulátoros  Hyundai láncfűrésznek vacak műanyag láncfeszítőjét, mert az első használatok során letört, remek szerszám, de sajnos manapság ha valamit egy eurocenttel olcsóbban lehet előállítani, akkor azt úgy fogják gyártani, még akkor is, ha ettől a termék fele annyit ér. Kipukkadt a téli állásban a biciklim első kereke, szöget nem találtam benne, a lyuk a szelep tövében van, nem tudom lehet e majd ragasztani ott, de miután sehol nem találom a javító saller készletet, pedig emléxem vettem egyet tavaly, viszont találtam egy vadiúj belsőt, úgyhogy kicseréltem a belsőt és el is bringáztam tegnap ennek örömére a Lidlbe bevásárolni. 

Ma elültettem... lehet kicsit talán késve is, a paradicsom magokat a télikertbe tálcába keltetni palántának. Szóval elkezdtem a munkás napokat, ma alaposan el is fáradtam.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr6418811594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása