Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szerda.

2010.10.28. 00:57 :: A Tengerész

Nem is igaz, már csütörtök van, de most lettem kész a nappal. Délelőtt kihasználva a jó időt, kiköltöztem a pontonra a szofa/franciaágy faalkatrészeit méretre csiszolni, mert hamarosan be kell költözzünk aludni a fűtetlen hálóból a szalonba, ahhoz meg véglegesíteni kell itt a fekhelyt. Kiszabtuk rá a Polifoam alsó réteget, de ráragasztani a rétegelt furnér lapok mindegyikére már nem sikerült, mert elfogyott a kontakt ragasztóm. Valahol emlékeim szerint van a hajón még egy dobozzal, csak meg kell találjam. Aztán ebéd, alvás majd Skipeon a Gyulával a könyvét javítottuk. Utána tüdőszűrés miatt be kellett menni a városba, ez elvitt egy csomó időt, ami azért volt baj, mert délután kifogyott a víz a negyedik tankból is, szóval ha pancsolni, főzni akarunk, muszáj volt betankolni, ez egy másfél órás procedúra, plusz száz méter slaug ki- és visszatekergetése, nemrég lettem vele készen.

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr642404232

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mihalik Péter 2010.10.28. 11:01:07

Hát én a víztankolást utálom a legjobban: a hidegben a slaug sprőd, ide-oda séta, nem csöpög-e valahol, aztán összetekercselni újra...na az az igazi kínszenvedés. A tank beöntő csövébe én szoktam rakni 10 szem Neomagnolt fertőtlenítés gyanánt egy kis hálóba, amit a víz szépen kiold belőle és nem poshad meg a víz. Iható is egyébként, de gusztus kérdése az egész. Engem gyermekkori orvosi rendelő illatára emlékeztet.

Kis ember 2010.10.28. 17:05:05

@Mihalik Péter:

Emlékszem, nekem egyszer a hajón elfogyott az ásványvizem és hajnali háromkor nagyon szomjas és lázas voltam, nem volt kedvem felmenni 5 emeletet az étterembe az ivóvíz-automatához (vagy hármat le + 100 m gyaloglás a személyzeti kantinba) és ittam a csapból. Brrrr...

Utána mindig betankoltam vagy 3 kartonnal. Egyszer Eviant adtak, 20 pennyért másfél litert!

temtom 2010.10.28. 21:47:17

Amennyire emlékszem -tíz év tengerészkedés alatt- sosem ittam a kabin csapjának vizéből. Viszont mindennap kétszer azzal mostam fogat. Ha néha kicsit büdös, vagy poshadt volt, fel sem tűnt... :)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.10.29. 09:18:36

@Mihalik Péter: 10 tabletta az rengeteg. Amikor a tengeren édesvizet tankoltunk, egy fenetudja hányszáz köbméteres tankba rakott a második tiszt(mindíg az felel az egészségügyért a hajókon) egy fiolával, ami tán 20 db. És volt, hogy Indiában kellett vizet vegyünk, na egy pohár vizen nem lehetett átlátni (!!) és hát nem volt mit inni mást, ráadásul trópuson napi 4 liter volt az adagom, és senkinek semmi baja nem volt tőle. Szóval a Neomagnol egy csoda.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.10.29. 09:19:47

@temtom: És akkor mit ittál? Én simán ittam a csapvizet.

Mihalik Péter 2010.10.29. 09:28:03

@A Tengerész: Én azért rakok bele többet, hogy még csak véletlenül se igyak belőle...egyébként a boyler miatt rakok többet, bár lehet a 10 db. némi túlzás. Egyszerűen elolvastam az adagolási útmutatót, mondom magamnak, nagy baj nem lehet belőle, ha túladagolom. Egyébként én is preferálom a különböző vizeket, de azok is ha sokáig tárolom a hajóban nyáron, előfordult már, hogy beposhadt... Ellenjavallat: Jéghideg sör! ( csak völgymenetben horgonyon állva)

temtom 2010.10.29. 20:37:20

@A Tengerész: Úgy emlékszem, hogy volt "ivóviztank" amit a konyha használt főzéshez meg amiből a hűtőkbe raktunk iváshoz, meg volt "használati édesvíztank" zuhanyozáshoz, mosáshoz.
Ez utóbbira voltak kötve a legénységi kabinok mosdói is. Legalábbis az Ady-n így magyarázták a gépészek. Persze lehet, hogy ez is amolyan 'kanyarfúró' illetve 'pepita cérna' típusú átverés volt csak.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.10.29. 20:47:36

@temtom: Milyen igazad van! Most esett le. Az ivóvíztankban mindíg a parti hálózatból vásárot víz volt, ....olyan amilyen. Általában kitartott a fent északon betankolt, pl nagyon jó volt a norvég, svéd "fjordvíz". A zuhanyok, mosdók a sózabálóból kaptak gyakorlatilag desztillált vizet, ami "nyersen" veszélyes, mert kioldja a sót a szervezetből, viszont prímán habzik benne a szappan, mert lágyvíz. A sózabáló egy nagy tartály, amibe tengervizet szivattyúztunk és egy vákuumszivattyú levitte valami minusz 0,6 barra az 1 bar atmoszférikus nyomásról a levegő nyomását a víztükör felett. Így már valami 80 fokon felforrt. Ezt a főgép hűtővize melegítette fel és ami elgőzölgött, azt a beömlő friss víz hűtötte le, így lecsapódott a deszt. víz. Na ez ment a használati víz tankokba. Szóvalo a történet igaz, csak én felejtek. Egyébként ilyen sózabáló csak a nagyhajókon, meg a modernebb kis lengyeleken volt, a hazajárókon pl nem.
süti beállítások módosítása