Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @KAMA3: Köszi....mostmár tökmindegy. Valszeg elbasztam. Elsősorban el kellett volna mennem az orvo... (2024.11.25. 22:30) Péntek.
  • A Tengerész: @Kenny Wells: Hát ez a szalon alighanem nagyobb mint itthon a nappalink, az egész katamarán befogl... (2024.11.07. 13:54) Szerda.
  • sefotos: Szia Tengerész! Szombaton délben a HHH Pesthidegkúti reptéren sárkányrepülős nap lesz, tudsz róla?... (2024.11.05. 04:47) Hétfő.
  • A Tengerész: @sefotos: Valóban a rögzítéshez meg a szélek lezárásához kellenek spéci idomok. A 16 mm vtg. X kül... (2024.10.25. 22:27) Péntek.
  • A Tengerész: @sefotos: Meg különben is... AZÓTA SE volt hó amióta azt a képet csináltam a tetőről. :( (2024.10.21. 11:20) Péntek.

Linkblog

Hétfő.

2010.08.30. 09:31 :: A Tengerész

Ezt azonnal le kell írnom. Reggel szélcsend, akkor kutyasétáltatás és reggeli után első futópróba.

Standby 8:30 Kötelek elengednek, "J" elöl én hátul finoman eltóljuk a hajót a pontontól, egész lassan előre. Nem tekeredeik, nem tolja a farát semerre, szépen indul a hajó az elhanyagolható folyással szemben. Úgy 100m után (a patról Feri és Marci lelkesen integetnek)kis gázadás és forduló jobbra. Nem akarok hencegni (dehogynem!), de úgy fordul a hajó, mint egy rövidkieles vitorlás. A fordulókör sugara nem tűnik nagyobbnak egy hajóhossznál!! De még ha kettő, akkor is! A kormány egyszerűen pompás. Megyünk pár kört. Ami negatív, baromira füstöl a kipufogó, tehát további próbáknak csak a motorbeállítás után van értelme. Két kör után"J" átveszi a kormányt, én körülnézek a gépházban, semmi rendellenesség, eltekintve a büdösségtől, mindenről ég le a festék, olaj, zsír, de ez teljesen rendbenlévő dolog. Hazudnék ha azt mondanám nem dobog a torkomban a szívem a kikötéskor. Ekkora hajóval még sose manővereztem egyedül. De minden vaj. Elkoptatom az amúgyis egész lassú sebességet pár hátrával és gyönyörűen a ponton mellé állunk. Springet elől "J" beakasztja, én  kiugrok az első kötéllel, motor leáll, minden meghúz. Manőver vége 9:10-kor. A műszeradatok: Maximális sebesség 5,3 nmi/hrs (tengeri mérföld/óra, azaz 9,8km/óra), megtett út 0,4 nmi, átlagsebesség 0,6 nmi/hrs. Most koccintunk egyet ( a Kótai Attilától a vízretételkor kapott Dalmatinoval {vodka-citrom, köszönjük és egészségére}), mert nagy nap ez a mai.

19:28 Jókor csináltuk, a bográcsozásból nem lett semmi, mert nemsokára rákezdett az eső, (helyette, meg további munka helyett bevásároltunk a Tescoban) most a gázon rotyog a pörkölt. "F" megfűzte a dieseles emberét, hogy csütörtökre vegyen fel a táncrendjébe. Nehéz ügy, mert ugye ahhoz van szokva, hogy odaviszik az autókat, munkája meg annyi mint a tenger. Majd meglátjuk mi lesz. Nem szeretem, ha ki vagyok szolgáltatva a "mesterembereknek" ezért csinálok mindent magam, de most mintha nem lenne választásom.

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr362257997

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

abraxas 2010.08.30. 12:10:41

Hallelúja!!!!!!!!!!!

Nagyon örülök, és szívemből gratulálok! :oD

Palcso 2010.08.30. 14:15:27

Gratula!!!

Nagyon vártuk már :)

silvermoon 2010.08.30. 17:45:35

CSodas nap ! TAlan ez az elso igazi izgalom miota el tervezted ezt az egesz dolgot !! GAratulalok !!! Persze a motornak mar nem lenne szabad fustolni! Feher- kek- vagy fekete fustje van? A feher nem jo a kek meg roszabb a fekete nem gond. BAr biztosan tudod, a feher, akkor valahol eszi a fagyallot, de akkor viszont nem lenne egyenletes a jarasa alapjaraton, vagy meg nagyon kicsi a problema ( hengerfely tomites) HA kek az bizony nehez mehanikus gond. A fekete akkor csak tobbet kap mint kene vagy uto toltesen van az adagolo. Ezen konnyu segiteni az adagolo el csavarasaval.Persze meg lehet a kipufogo renszerben is zsir egyeb piszok vagy eg a ragaszto stb.Remeljuk az utobbit !

IQ_nuku 2010.08.30. 17:53:43

De jóóó, gratulálok!!!

huomate 2010.08.30. 20:40:34

Nagyon örülök hogy ilyen gördülékenyen mennek a dolgok.Sokféle módon tud füstölni egy diesel ráadásul ennek a motornak eredetileg nyilván teljesen más paraméterekre optimalizálva kellett müködni dehát találékonyságban nincs nálad hiány megoldod ezt is biztosan.
Gratulálok a fantasztikus teljesÍtményedhez.

aiolosz 2010.09.12. 20:51:45

Gratulálok és örülök, hogy sikeres volt a próba út :)
süti beállítások módosítása