Ezt azonnal le kell írnom. Reggel szélcsend, akkor kutyasétáltatás és reggeli után első futópróba.
Standby 8:30 Kötelek elengednek, "J" elöl én hátul finoman eltóljuk a hajót a pontontól, egész lassan előre. Nem tekeredeik, nem tolja a farát semerre, szépen indul a hajó az elhanyagolható folyással szemben. Úgy 100m után (a patról Feri és Marci lelkesen integetnek)kis gázadás és forduló jobbra. Nem akarok hencegni (dehogynem!), de úgy fordul a hajó, mint egy rövidkieles vitorlás. A fordulókör sugara nem tűnik nagyobbnak egy hajóhossznál!! De még ha kettő, akkor is! A kormány egyszerűen pompás. Megyünk pár kört. Ami negatív, baromira füstöl a kipufogó, tehát további próbáknak csak a motorbeállítás után van értelme. Két kör után"J" átveszi a kormányt, én körülnézek a gépházban, semmi rendellenesség, eltekintve a büdösségtől, mindenről ég le a festék, olaj, zsír, de ez teljesen rendbenlévő dolog. Hazudnék ha azt mondanám nem dobog a torkomban a szívem a kikötéskor. Ekkora hajóval még sose manővereztem egyedül. De minden vaj. Elkoptatom az amúgyis egész lassú sebességet pár hátrával és gyönyörűen a ponton mellé állunk. Springet elől "J" beakasztja, én kiugrok az első kötéllel, motor leáll, minden meghúz. Manőver vége 9:10-kor. A műszeradatok: Maximális sebesség 5,3 nmi/hrs (tengeri mérföld/óra, azaz 9,8km/óra), megtett út 0,4 nmi, átlagsebesség 0,6 nmi/hrs. Most koccintunk egyet ( a Kótai Attilától a vízretételkor kapott Dalmatinoval {vodka-citrom, köszönjük és egészségére}), mert nagy nap ez a mai.
19:28 Jókor csináltuk, a bográcsozásból nem lett semmi, mert nemsokára rákezdett az eső, (helyette, meg további munka helyett bevásároltunk a Tescoban) most a gázon rotyog a pörkölt. "F" megfűzte a dieseles emberét, hogy csütörtökre vegyen fel a táncrendjébe. Nehéz ügy, mert ugye ahhoz van szokva, hogy odaviszik az autókat, munkája meg annyi mint a tenger. Majd meglátjuk mi lesz. Nem szeretem, ha ki vagyok szolgáltatva a "mesterembereknek" ezért csinálok mindent magam, de most mintha nem lenne választásom.