Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm. Sokmindent csináltam...vagy legalábbis TÖBB mindent. De bármit is, mindig igye... (2024.05.07. 22:46) Kedd.
  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.

Linkblog

Péntek.

2010.08.27. 20:31 :: A Tengerész

A rendőrök rugalmasak voltak. Van ugyan elvileg valami hatósági ideiglenes izé, amit elvileg a hivatásos hajójavítókra találtak ki, de azt hiszem nagyjából mindenki lesz@rja. Itt nap mint nap hoznak- visznek hajókat, amiket próbálgatnak a "profik", kizárt, hogy ennyiszer beszaladgálnának a felügyelethez papírokkal. Még a fejük se úgy áll. Én még így is túl alapos voltam. "J" bement a városba én meg kiálltam a hajóval a bólya és a ponton közé és csináltam egy komoly húzópróbát. 80 fokon megindult a hűtés, lassan emelkedett a mutató és 90 fokhoz "odanőtt". Alapjáraton és kis gázon gyakorlatilag megszünt a füstölés, csak terheléssel és közepes gáznál füstöl még fehéren. Úgy tűnik minden a legnagyobb rendben. Legalábbis gépház oldalon. Viszont a hálóban ahol a lépcső alatt a kipufogódob van, annak mindkét végén szivárog a kipufogógáz, tehát ellentétben a gépházzal az itteni fáradozásom a tömítéssel nem volt igazán eredményes. Nagyon nem izgat a dolog, meg fogom oldani, de ez nem olyan súlyos probléma amitől ne lehetne futópróbákat tartani. Most ugyan szakad az eső, de holnapra talán megjavul annyira az idő, hogy elkezdhetek körözni a hajóval itt ezen a párszáz méteres szakaszon. Amikor már többször megjárattam a motort élvezve, hogy mekkora erővel mozdítja meg a hozzákötött legalább 25 tonnás pontont és az ahhoz kötött vagy száztonnás uszályt, behívtam "F"-et, ő mégiscsak autószerelő volt, mielőtt gumicsónakjavításra adta a fejét, nézze meg és értékelje a dolgokat. Azt mondta, hogy a füstölés el fog múlni, de az előtöltést még be kell állítani pontosan, ehhez majd hoz egy specialistát, csak még fel kell kelteni az illető érdeklődését a dolog iránt. Szóval jól állnak a dolgok. Egész nap kettesben voltunk Denivel a hajón, én a Bagó bocijával jöttem-mentem a hajó és a bólya, meg a part közt, amit a kutya eléggé zokon vett, a partról hallotam ahogy hangosan ugat és időnként sír, siettem is vissza. Kárpótlásul miután visszakötöttem a ponton mellé kivittem a csónakkal egy nagy körre, kezdetben bizonytalankodott egy kicsit, de aztán szemmel láthatóan elégedetten pöffeszkedett a csónakban. Még egy hétig lesz nálunk, ha tovább maradna egész jó hajókutya lenne belőle, elöző éjjel én aludtam mint a bunda, de "J"-t teljesen kiborította azzal, hogy egész éjszaka "járőrözött" a decken. Hiába tekerem le a ponyvát, kipiszkálja az orrával és kibújik a nííláson.

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr602252932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

whale 2010.08.27. 20:51:32

Ha zavar a 90 fokos nyitási hőmérséklet, cseréld ki a termosztátot alacsonyabb hőértékűre. Persze én előbb megkérdezném a Mercedest, hogy milyen üzemi hőfokra tervezte ezt a motort.
Szerintem írj levelet akár Stuttgartba, van egy húszasom, hogy szívesen válaszolnak.:)

whale 2010.08.27. 20:53:57

FEHÉREN füstöl?!?!? Én nem akarlak bexaratni, de nem VÍZGŐZ az? Mert akkor hengerfejes a motor...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.08.27. 21:08:26

@whale: Ahogy írtam korábban a gyári gépkönyv a 100fokos vizet normálisnak jelzi, tehát rendben van a hűtés. Nem nem vízgőz. Kipufogógáz. Jó szar dieselszagú. Kezdetben alapjáraton is volt, de mostmár csak terhelve, magasabb fordulaton. Ma reggel szembe jött velem egy öreg TÁTRA autódaru, itt van a telephelyük. Na ahogy az füstölt (pedig van zöldkártyája az tuti) Amapola semmi hozzá képest. Azt se szabad elfelejteni, hogy Amapola száraz kipufogóval működik. Ha a szokásos vizes kipufogót csináltam volna észre se lehetne venni.

devton 2010.08.28. 07:54:51

Fehér füst az el nem égett gázolajtól lehet.Be kell állítani az előtöltést rendesen akkor rendben lesz.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.08.28. 08:30:22

@devton: Pontosan ezt monta a gumicsónakos Feri is. Erre kell valaki aki ért hozzá, mert én nem tudom hogy kell és nincs kedvem kisérletezni,különösen,hogy műszerek is kellenek hozzá, pl nincs stroboszkópom se.

devton 2010.08.28. 08:48:54

@A Tengerész: Van egy javítási útmutatóm 165MB ha érdekes lehet számodra.

devton 2010.08.28. 09:06:04

@devton: és itt egy képes link a beállításról, nem ördögtől való, de jó ha vki hozzáértő csinálja te meg ellesed tőle. www.peachparts.com/Wikka/OM615OM616InjPumpTiming

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.08.28. 17:31:28

@devton: Háát 10MB mellékletet tud kezelni a Hotmail. Ha csak nem tömöríted valahogy jó sok levélben kellene elküldjed. Mert amúgy érdekel persze.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.08.28. 17:34:38

@devton: Ez az adagoló beállítás ahogy nézem. Nekem az megvolt műhelyben. Amit az én motorommal kell csinálni, az az előbefecskendezés helyének belövése, azt valahogy az egész adagoló elforgatásával csinálják, nekem nincs hozzá szakértelmem, ráhagyom valami értőre. Persze kukkolni fogom.

devton 2010.08.29. 11:52:15

@A Tengerész:Ez pont az előbefecskendezés beállítását mutatja.Feltettem neked ide:addat.hu/68dabe62/Mercedes123197909-t%C5%91l.pdf.html a manualt innen le tudod tölteni.

devton 2010.08.29. 11:59:06

@A Tengerész: Ez pont azt mutatja ami neked kell.Feltettem ide addat.hu/68dabe62/Mercedes123197909-t%C5%91l.pdf.html
a manualt le tudod tölteni.

devton 2010.08.29. 12:03:52

@devton: Ez csodás, azt hittem az első eltűnt a süllyesztőben.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.08.29. 20:03:44

@devton: Köszönöm szépen. Kissé lassú lesz a letöltés, mert lejárt a havi 3 GB-om, innentől lelassul a gép, de reggelre csak befejezi.
süti beállítások módosítása