Tegnap mindenféle aprómunkákkal molyoltam, a lányomnál kötöttem be a mosógépet, beindítottam az eldugult őrláng dűznis gázboylert, konnektort szereltem (na ez folyt. köv. mert MINDEN konnektor, kapcsoló torka véres) meg pl. a kutyapanzióvá átalakított hajón zöldséges és húsosrekeszekkel elbarrikádoztam a menekülési útvonalakat, nehogy a négylábú Houdini meg tudjon lépni. A kutyaszökés lehetőségén kívül azon aggódom, hogy ha megindulok futópróbákra, bármi miatt elakadok gond visszajönni a helyemre, hogy megoldjam a problémát. Amapola egy abszolút prototipus, még a nagymúltú autógyárak is gyakran néznek szembe a nullszéria tesztelése során javítani, módosítani valókkal, sőt, gyakori a már kereskedelemben kapható autók visszahívása is ezért, vagy azért. Tehát nem túlzott aggodalmaskodás részemről, ha számítok géphibákra. Nem olyan tragédiákra gondolok most, hogy a motornak kikönyököl az oldalán a hajtókar, a 2,4-es Mercinél ez nem valószinű, de elpukkanhat egy cső, elnyíródhat egy csavar, szétrázódhat valami, kiderülhet, hogy mégis csak kell olajhűtő, ami miatt itt a bejáratott helyemen kell szereljek. Szóval azon gondolkodom már régóta, hogy a kis gumicsónakommal mellévett alakzatban egész lassú menetben vissza tudom e hozni az esetleg lerobbant hajót. Gumibocim már régóta van, de nem volt hozzá motorom. Végülis a gumicsónakos Feri segített, beprotezsált egy emberhez, akitől az új motor árának feléért vettem egy kis Suzuki motort, ami a 2,20-as felfújható csónakomat nagy biztonsággal fogja mozgatni és Amapolát meg majd meglátjuk. Ha a Pardy evezővel mozgatja a hajóját akkor az én 2,2 LE-s motorom csak megmozgatja az enyémet, így ránézésre a Pardy legfeljebb 0,3 LE. Mindenesetre próbautakra vaj időkben fogunk menni, a Duna itt mondjuk 1km/óra sebességgel folyik, ha éppen folyik, én nagyon reménykedek benne, hogy ha valami tetűlassan is, de csak mozgunk ha rászorulunk. Szóval ma úgy indult a nap, hogy reggeli és Deni egészségügyi sétája után a hátsó ülésen pöffeszkedő kutyával kiautóztam Dudakeszire a Szántó Bélához, aki motorcsónakspecialista. Kicsit nehezen találtam oda, de megérte, egyrészt kaptam egy gyakorlatilag épphogy csak bejáratott motort az új ár feléért, másrészt megismertem egy velem egyidős, rendkívül kedves barátságos embert és hasonszőrű feleségét, azt kell mondjam percek alatt összebarátkoztunk, mindenkinek jó szívvel ajánlom Szántó Bélát és a Dunakeszi, Pihenő u. 31. sz. alatti szervizét ha csónakmotor problémája van. Van szemem hozzá, hogy megitéljem a műhely láttán, hogy milyen minőségű munka várható ott, nos ez "olyan" volt.
Naná hogy szívesen rohangásztam volna fel-s-alá a vizen az új motorkámmal, de nem tehettem, mert nem volt kire hagyjam a kutyát, "J" parti lótásfutáson volt egész nap, amit arra használtam fel, hogy cafatokra szedjem a drága jó hajóvécét, (én elvagyok nélküle kisdolgok esetén) mert már nagyon elegem volt abból, hogy állandóan gyanus levekben tapicskolunk a klotyó környékén. Szóval ha valaki hajóWC-t akar venni, semmi esetre se válassza ezt a típust, ideírom nemzetköziül is, ha valaki netán rágooglizik, ne csak a 15 millió olvasóm tudja, The AAA WORLD-WIDE ENTERPRISES LTD (MADE IN TAIWAN) MANUAL MARINE TOILET A BIG SHIT, NEVER BUY IT!! Nagyjából az a baj vele, hogy ha meghúzom a csavarokat a tömítéseknél elreped a szar műanyag öntvény (ami ragaszthatatlan, javíthatatlan, már egy rakás helyen elrepedt), ha meg nem húzom meg, akkor folyik. Ha netán ilyennel vert meg valakit a Jóisten, az egyetlen valamennyire járható megoldás, a gumi tömítéseket zsírtalanítani, sziloplaszttal megkenni, összerakni, nem meghúzni(!!), éppencsak összekapatni a csavarokat, aztán egy fél óra múlva nagyon érzéssel meghúzni. Miután reménytelen a "csésze öblítővízzel való feltöltés" funkciót úgy megoldani, hogy a dugattyúszár mellett ne follyon a víz, feladtam a harcot, egyelőre vödörrel öblítünk, de a Tönkő Gábortól kaptam egy kis kézi membránszivattyút, amit akkor még nem tudtam mire fogok használni, nos most eljött az ő ideje. Amúgy sokan undorodnak az ilyen melóktól, én úgy gondolom, hogy van rosszabb dolog is mint a decken vödörből mosogatni a WC alkatrészeit, persze felemelőnek nem nevezném a hugykő lesavazását, de ilyen úri marhaságok, mint mondjuk a gumikeztyű viselése, csak megvetésemet vívják ki. (szintén P Howard, de passzol ide) Amúgy még ha kifogástalan a WC konstrukciója, akkor is szét kell szedni és kitakarítani alkalmanként, ezért baj, ha ilyen hitvány anyagokból van, mert így szinte "egyszerhasználható". Pontosan ezt fedezte fel a Rákóczy Pisti (Steve Rakoczy) ausztrál barátom, aki most szabadalmaztatott egy valóban eldobható szerkezetet, amit akármilyen technikai analfabéta is ki tud cserélni a hajóján. Mindíg mondtam, hogy ez a Pisti egy zseni.