Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @KAMA3: Köszi....mostmár tökmindegy. Valszeg elbasztam. Elsősorban el kellett volna mennem az orvo... (2024.11.25. 22:30) Péntek.
  • A Tengerész: @Kenny Wells: Hát ez a szalon alighanem nagyobb mint itthon a nappalink, az egész katamarán befogl... (2024.11.07. 13:54) Szerda.
  • sefotos: Szia Tengerész! Szombaton délben a HHH Pesthidegkúti reptéren sárkányrepülős nap lesz, tudsz róla?... (2024.11.05. 04:47) Hétfő.
  • A Tengerész: @sefotos: Valóban a rögzítéshez meg a szélek lezárásához kellenek spéci idomok. A 16 mm vtg. X kül... (2024.10.25. 22:27) Péntek.
  • A Tengerész: @sefotos: Meg különben is... AZÓTA SE volt hó amióta azt a képet csináltam a tetőről. :( (2024.10.21. 11:20) Péntek.

Linkblog

Kedd.

2010.07.20. 21:38 :: A Tengerész

Tegnap mindenféléket intézni kellett, biciklivel jöttünk-mentünk egy keveset. Ma beraktam a tegnap szépen lefestett akukeretbe a két motorindító akkut. A nap nagyrésze a head vízfolyásának felderítésével telt. Általában nincs szerencsém a vizes dolgokkal mostanában. Ahhoz, hogy egyáltalán hozzáférjek a feltételezett hibahelyhez, az egész szennyvíztankot ki kellett takarítsam. Ez többszöri átmosást és kiszivacsolást jelent, ennél undorítóbb munka ritkán akad, de muszáj volt megcsináljam, mert másképp nem tudtam fejjel belelógni az elsötétített headből a tartályba és kukkolni, hogy a  halogén reflektorral megvilágított szalon alatti bilgéből hol szűrődik át a fény. Sikerült megtalálni és Sikaflexszel eltömíteni. Hittem egészen mostanáig. De "J" esti zuhanyozása közben figyeltem a bilgét a szalon alatt, igaz hogy a korábbinak csak töredéke, de néhány csepp víz előbújt. A baj az, hogy oda, ahonnan folyik nem látok be. Tehát folyt. köv. (vagy folyás köv.) A másik meg, hogy megelégeltem a bosszantó vízszivárgást a WC pumpa száránál, de nem tudom szétszedni, mert a tömítéshez korábban használt Loctite tömítő anyag úgy megfogta. Szóval tömíteni nem tömít, de bekötni bekötött. Estig vacakoltam vele, aztán mérgemben holnapra halasztottam a további vizsgálódást. Helyette nekikezdtem a tengelygenerátor bekötéséhez keresni anyagot, csak kék szinű 16-os vezetéket találtam, ami normális esetben a minusz-, vagy a nullavezeték, de ezért most nem fogok elmenni a boltba, majd a  végére ami a B+  -hoz , meg a másikra ami a főkapcsoló táblához van bekötve, teszek egy egy jelet piros szigetelőszalagból. Már nagyon a körmömre égett a motorindítás, mindenki ezért nyaggat, hogy mikor már, meg mennyivel megy a hajó, ami persze engem is izgat, de túl ezen, ha sokáig vacakolok, nem lesz időm idén rendesen kipróbálni mindent, veszélyben a jövő évi világgámenés, amit nem szeretnék még évekig halogatni. Bár most az egész project inog, amikor kezdtem a hajót 250 alatt volt az euro, most hála a nagypofájú főnökeinknek lassan 300, a nyugdíjam reálértékben pedig azóta csökkent. Márpedig a legnagyobb bajban leszek, ha nem bírom pénzzel a világvándorlást. Nem szeretnék itt politizálni, de nem állom meg, hogy meg ne jegyezzem, a tehetségtelen, tökéletesen töketlen, teszefosza, érzéketlen, ostoba, tolvaj, szoclib nyolcéves uralkodás méltán bukott meg, de legnagyobb bűne, hogy egy fajankó, úrhatnám, paraszt, ügyvédbojtár és sleppje ölébe hullajtotta a kormányzást, akik mint annakidején a fényes szelek nemzedéke most aztán "sej megforgatják az egész világot". A totális hatalom megszerzését az "emberek"  érdekébenn feltétlen szükségesnek vélik, én már egyszer megéltem ezt, csak akkor a korábbi hatalomból kiábrándult "embereket" "dolgozó nép"-nek titulálták és az akkori népboldogítót Rákosi Mátyásnak. 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr702164635

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

leslie.hun 2010.07.21. 08:34:06

Hello Tengerész!

Nem tudom, hogy aktuális-e még, de most láttam a Praktiker hirdetőjében, hogy összecsukható, 6 sebességes kempingkerékpár bruttó 28.000 Ft. Szerintem ez elég korrekt, legalábbis amilyeneket eddig én láttam, jóval többe kerültek.

Ui.: most néztem a Praktiker honlapján, hogy 30 eFt. Ezek szerint még nem él az akció....

Jó munkát és remélem tudtam segíteni.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.07.21. 21:32:20

@leslie.hun: Az a helyzet, hogy felhoztuk Balatonról a régi jól bevált bringáinkat. Igaz, hogy nem összecsukhatók, de végülis egy ekkora hajón csak elrakom valahogy őket. Majd meglátom. Egyelőre ezek maradnak.

dobro (törölt) 2010.07.22. 22:58:44

de legnagyobb bűne, hogy egy fajankó, úrhatnám, paraszt, ügyvédbojtár és sleppje ölébe hullajtotta a kormányzást, akik mint annakidején a fényes szelek nemzedéke most aztán "sej megforgatják az egész világot". A totális hatalom megszerzését az "emberek" érdekébenn feltétlen szükségesnek vélik, én már egyszer megéltem ezt, csak akkor a korábbi hatalomból kiábrándult "embereket" "dolgozó nép"-nek titulálták és az akkori népboldogítót Rákosi Mátyásnak.

szerintem ez kár volt..... mintha nem is Te lennél.

De szoritok a terved megvalósitásáért.

Üdv . D.Józsi

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.07.23. 00:03:04

@dobro: Sajnos ez is én vagyok. Csalódtam valamennyiükben. De bár ne lenne igazam! Ahogy írtad privátban, három év múlva visszatérhetünk rá. Addig is. Egészséget!

huomate 2010.07.23. 19:52:12

Hű-Ha nagyon kemény szavakkal illeted O.V.-t.
Én nem osztom az álláspontodat tehetségesnek és józanul gondolkodóknak látom Öket.
Egyébként egyszer már bizonyítottak 98 és 02 között nem volt olyan rossz, most nehezebb helyzetben vannak de hátha rendbe teszik a dolgokat.

A gyenge forint sok szempontból jó és ha nem lennének ennyire eladósodva devizában az emberek egyenesen kívánatos is lenne, de hát ez nehéz kérdés bárhol harapom fáj :(

Nagyon várom a motorindítást szurkolok hogy minden szuperül működjön.
süti beállítások módosítása