Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Szombat.

2010.07.03. 08:13 :: A Tengerész

Eltüntettem a térképasztalról az iszonyatos sok oda nem való holmit, merthogy idáig amolyan műszerészasztalként funkcionált. Ide telepítettem a notbukkot. (ezt most megmagyarítottam, végül is az "echtemagyar" notesz is így született) Mondom megnézem a Kékszalagot. Hát csak szines szőnyegminta jön az aktuális online adás helyett. Akárcsak tavaly, most is összesz@rta magát a technika. A híradásokból látom, hogy katamarán nyert. Én, tekintettel a gyenge szélre ezt vártam. Viszont ha erősszeles futam lett volna szerintem nem kéttörzsű nyert volna. (ha meg viharos akkor pláne nem) Olyan érzésem van, hogy a balatoni rövid, "ütős" hullámokon a két úszótest ha különböző hullámok közé kerül nem lesz olyan gyors, mint az egytörzsű siklóhajók. Azt meg, hogy tartósan egy testen ússzon a hajó és a másik a levegőben legyen végig, nehezen tudom elképzelni, bár az igazság, hogy soha nem ültem katamaránban, tehát nem értek semmit hozzá, szóval csak okoskodok. Persze az igazság majd akkor derül majd ki, hamegeszik a pudingot. Na folytatom a rendezkedést.

8:27. Most látom, hogy nem megadta magát az adás, hanem csak péntek estig működött. Hja a középmezőny nem érdekel senkit. Valóban így van??? Pedig itt, sőt a végén vannak az igazi versenyzők! Aki egy Balaton 18-assal végigkűzdi a távot az ellenfeleivel, azt legalább akkora teljesítménynek tartom, mint elácsorogni egy rohanógép trapézán 15 órát. Persze ezekre a szponzorok már nem figyelnek és ők az igazán fontosak. Vagy tán nem így van?

Leszált az est, kilenc óra, mára vége a munkának. Csúf kötelességemnek teszek eleget ma és holnap (már a héten többször is belekaptam), a hajó helyén a parton próbálok meg rendet teremteni és eltüntetni a nyomokat. A hőségben szemetet égetek, mert nincs az a kuka amibe beférne a rengeteg éghető maradék. Aztán pihenésképpen nekiálltam a régi sárkányrepülő hasonfekvő hevederzetemből kitermelni a menthető alkatrészeket. Boldogult anyám lakásának kipakolásakor bukkantam rá a ruhásszekrény mélyén. Nagyon alaposan megcsináltam annakidején (na ja az életem függött rajta a szó legszorosabb értelmében), gond kifejteni a varrásokat, amiket még ragasztással is rögzítettem, miután a szükséges  öltésszám legalább tizszeresével, az akkor kapható legerősebb Devlon cérnával megvarrtam géppel és kézzel. Még az autó biztonsági hevedert se tartottam elégnek, a fő felfüggesztés MIG 21-es vadászgép fékezőernyő hevederéből készült. Utóljára még magamra vettem és "repültem" egyet a cockpitban az árbocra függesztve. Hát a repülésnek örökre vége. A hangtalan suhanás Hármashatárhegyen, vagy Óbuda felett, az irigykedő, nyakukat felfelé tekergető kirándulók pillantásaitól kisérve. Amúgy se lehetne már használni, mert a hőskornak vége, amikor mindenki maga gányolta a felszerelését, ma már csak bevizsgált, minősített eszközökkel szabad röpködni. Néha iszonyúan hiányzik...

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr812126525

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ftm 2010.07.03. 08:36:05

Én is így vagyok vele és szerintem is az az igazi teljesítmény!

IQ_nuku 2010.07.04. 06:49:21

Örülök, hogy megint gyakran tudsz írni.
süti beállítások módosítása