Ma lakkozásal kezdtem. A tegnap lepácolt és lenolajjal kezelt cockpit szegélylécek így néznek ki.
Előszedtem a "naftalinból" az öt éve elkészített kormánykereket, hogy alaposan lelakkozzam mielőtt nemsokára a helyére kerül. Hogy ne follyon meg a híg lakk, folyamatosan forgattam lakkozás közben és tovább, amíg hőlégfúvóval megszárítottam annyira, hogy már tapadós lett a lakk. Az a technika, hogy ilyen túlhigított lakkal dolgozom sok rétegben, ilyenkor hátrány, de kárpótol a tökéletes felület, amin az ecsetvonások nem látszanak. Hogy lássak az ellenfényben, egy erős reflektorral világítottam.
Ma különösen kedves látogatóm volt, Hrehuss Gyuri barátom, aki kormányosom volt, amikor az Orion nevű vas ötvenessel vasaltuk a Balaton hullámait úgy 40 éve. Erre a jó kis hajóépítő helyre is ő protezsált be, úgy hogy nagy hálával tartozom neki. Attól függetlenül, hogy alapjábavéve egyedül építem a hajót, soha nem tudtam volna eljutni idáig a sok kisebb-nagyobb baráti segítség nélkül. Hányszor kellett már (és még kell majd) erre-arra csapatot összetrombitálnom, mert nem bírtam egyedül erővel valamit!
Leszedtem a Technodrive irányváltó fedelét, megtisztítottam a peremeket, lemostam etilacetáttal, Loctite tömitőanyaggal precízen újra tömítettem és lecsavaroztam. Remélem ezzel vége az olajfolyásnak. Kisütött a nap. Még múlt hét pénteken nekikészültem, hogy villástargoncával felrakjuk a gázpalackos ládát a deckre, de a targoncára még csak volt ember, de nem találtam kezeket a decken való helyre emelgetéshez (saccperkábé bő 100 kilós a láda), na mondom majd a jövő héten. Most meg napok óta esett, de ma hogy elállt menten rászerveztem nagy optimistán, mert nagyon bosszatotta már a szemem az egy hete raklapra odakészített láda a műhelyben. Eredmény, csúfos kudarc, amikor próbából bejártuk még teher nélkül az útvonalat úgy elsűlyedt a targonca a felázott füves talajban, hogy teherautóval kellett kihúzzuk. Még jó, hogy volt egy 20m-es fuxolt drótkötelem, meg nagy seklim hozzá, így az autó a beton placcról tudta húzni, mert különben az is elkaparta volna magát a 2,5 tonnás targoncát vonszolva a sárban. Hogyan tovább? Várni kell a talaj felszáradásáig és a kritikus szakaszt valahogy be kell deszkázzam, mert a laza homok se sokkal jobb, a nehéz, legfeljebb ha 15 centis fenékmagasságú targonca aránylag kicsi és keskeny tömörgumi kerekeit nem terepre találták ki.