Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Kedd.

2010.03.30. 19:42 :: A Tengerész

 

Tegnap "J"-vel felszereltük a szegélyléceket végre! Valami fergetegesen szép lett. Legalábbis szerintem. De nézzétek meg ti is! A korlátlábak csőhüvelyei és a vantni bekötőpontok átvezetése is jól sikerült.

Amúgy ami itt fekszik a decken egy olyan puffer (fender) ami most kölcsön van nálam a Vizáról, mert ilyet, csak nagyobbakat akarok (majd)csinálni Amapolára, mert a történelmi küllembe nem igazán férnek bele a mostani fehér, alul-felül kék felfújható ballonok. Szép nem?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Ma folytattam a ragasztását a padláda tetőnek. Körisből van, így alakul deszkáról deszkára.

A fartükör gunwale szegélyléc is alakul, lepácolva háromszor, holnap kezdem lakkozni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kedves olvasóim, komentezők! Nagyon szeretném azt hinni, hogy ennek a naplónak a tartalma, amiről én tehetek, olyan olvasóközönséget vonz, akiktől távol áll a blogoknál oly gyakori, sértő vagdalkozás. (eddig még nem volt ilyen) Tisztelettel kérek mindenkit, hogy tartsuk be az egymás és egymás véleménye iránti udvariasságot! Miután én kezdtem a duzzasztás körüli véleménnyilvánítást, szükségesnek tartom mégegyszer nyomatékosan leszögezni. Nem értek hozzá, még egy kicsit sem. De! Úgy gondolom mint magyar állampolgárnak, jogom van 10millómagammal együtt arra, hogy ne csak a Joshi Barat showhoz  legyen véleményalkotáshoz elegendő információm, hanem a legutóbbi kori történelem során engem is érintő ezermilliárdokba kerülő elvetélt projekttel kapcsolatban is legyen igenis MINDEN az orromra kötve. Namármost a téma körül továbbra is teljes a homály és ezt az a néhány komment is igazolja, amit idáig írtatok. Tehát se ti, se én nem tudunk semmit pontosan. Márpedig ez disznóság! Nem akarok itt tőletek idézni, de van aki azt hiszi, hogy egyedül a villamosenergiatermelés indokolta volna  a duzzasztóművet, pedig nem. Van aki azt hiszi, hogy a Dunából egy kibetonozott csatorna lett volna, pedig én ebben kételkedek. Van aki azt hiszi, hogy lehet gazdaságosan hajózni kismerülésű apró hajókkal, pedig nem lehet. Aztán mások azt hiszik, hogy a szigetköz vízellátását hülye sarkantyúkkal meg lehet oldani, pedig nem lehet. Van akik azt hiszik, hogy a szlovákok disznóságot csináltak velünk, pedig ők csak futottak a pénzük után, jobban törődtek a nemzetük érdekeivel, mint mi. DE!Mindezek, meg még  száz más kérdés tisztázható lenne a két ellenkező véleménnyel rendelkező fél közt egy többrészes vitában a Magyar Tudományos Akadémia nagytermében, amit a közszolgálati TV közvetítene. Persze lehet, hogy nem az intelligens mosóporhívők néznék, de akkor mindnyájan akiket viszont érdekel a dolog nem itt szerencsétlenkednénk a vélekedéseinkkel. Én úgy gondolom, miután a "zöld" oldalról nem hallottam, olvastam meggyőző érvekkel alátámasztott véleményt, hogy nálam a reális zöldek győztek. Amit a méregzöldek csinálnak, az azért veszélyes, mert a jóérzésű, becsületes gerinces embereket, akik viszont nem értenek a szakmához egyszerű, jól érthető jelszavakkal meggyőzi. A "tiszta beszéd" mindíg népszerű, mert könnyen emészthető, de éppen ezért nagyon veszélyes. Aki egyszer bedőlt, az ottmarad éppen mert gerinces. Csak nem fogja megváltoztatni a véleményét! De vannak dolgok, amik nem egyszerűek, ezért nem lehet egyszerűen megmagyarázni. Hogy mondjak példát, a 30-as évek borzalmas németországi nyomorára egy Hitler nevűnek volt egyszerű válasza, a másik oldalon korábban Lenin mondott egyszerűeket a népeknek. Eredmény? Hány? 30, 50, 80 millió áldozat??? A gerincesek meg pillanatok alatt találták magukat az "elvtársaik" által működtetett koncentrációs táborban, gulágokon, Andrássy út 60-ban. Visszatérve. Hiányolom a "tiszta Párbeszédet". Aki ezzel nem ért egyet, azzal a vitát is vállalom. Persze csak udvariasan.

Majdelfelejtettem! A boscalina (pilot ladder) lépcsőfokai is lepácoltattak. Csak pác, mert a szabály, hogy nem szabad festeni, a pilot rá se lép, ha festve van. (ugye a festék mindent eltakar, a korhadást is) Persze Amapolára egyrészt sose fog pilot jönni, másrészt ha netán jönne akkor se felmászik, mint egy olajtankerra, hanem lelép rá a hajójáról, neki nagyobb van. Erre a rövid létrára kifordulásgátló se kell.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr941881974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

abraxas 2010.03.31. 08:21:24

Nagyon szuper lett a gunvale, persze miért pont ez ne lett volna az :o) Ha nincs ellenedre, valamikor élőben is megcsodálnám. Igaz, hogy mostanában én is a hajóval vacakolok, ha csak tehetem, de azért Amapola mindíg megér egy misét :o)

Más: a puffer belsejében mi van? Én is tervezgettem ilyen fonott fuffereket, persze kis méretben. Én a fél literes pet palackokra gondoltam. Kisaranyoshoz szerintem pont megfelelő méret.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.03.31. 08:40:04

@abraxas: Nylonzacskók vannak benne egy nagy zacskóba tuszkolva. Recicling.

whale 2010.04.01. 00:09:19

Ismét én, elnézést:)

Itt megtekinthető egy a "moderátor" Kopeczky Lajos jóvoltából elég lapos, semmitmondó videó Szabó Gáborral.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.04.04. 21:05:43

@whale: No most volt időm végignézni. A beszélő be van szarva. Egyfolytában kerülgeti a forró kását. Látszik, hogy nem meri kimondani az igazságot, mert az ökoterroristák a médiahatalmukkal és a relytélyes hosszú kezeikkel képesek lennének egzisztenciálisan is lehetetlenné tenni. Mert az azért látszik, hogy kamera, mikrofon elé csak az jut, aki az ő nótájukat fújja, annyira félnek a főszerkesztők tőlük. Így próbál szerencsétlen ember az osztrák példákkal előjönni. Lefordítom. Hasonló körülmények közt a labancok mindent megoldottak, szép lett jó lett, hasznos lett, környezetkímélő lett valamennyi erőmű a Dunán. Amúgy azt mondta a Mosonyi prof, hogy előbb utóbb rákényszerülünk a befejezésre, mert egyre nagyobbak az árvizek, tehát a partokat duzzasztás nélkül is magasítani kell, és egyre több lesz a kisvizes időszak, amikor kevés víz lesz a Dunában, tehát ahhoz, hogy ne károsodjon a víz táplálta környezet, vissza kell tartani a vizet. Tehát duzzasztani kell. A Mosonyi 30 évet jósolt, hogy annyi kell az igazsághoz, ebből eltelt 20.

whale 2010.04.06. 11:51:03

Igen, azt én is hallottam a videóban tőle. Ez kétségkívül igaz lehet. Nem tudom megmondani miért, de egy duzzasztót és erőművet Baja, Mohács térségében szívesebben látnék, mint Bp. felett. Főleg ha hatékonyabban tudna áramot termelni a nagymarosinál... Bár kis esésű szakaszon nem tudom, hogy ez mennyire lehetséges...
süti beállítások módosítása