Tegnap "J"-vel felszereltük a szegélyléceket végre! Valami fergetegesen szép lett. Legalábbis szerintem. De nézzétek meg ti is! A korlátlábak csőhüvelyei és a vantni bekötőpontok átvezetése is jól sikerült.
Amúgy ami itt fekszik a decken egy olyan puffer (fender) ami most kölcsön van nálam a Vizáról, mert ilyet, csak nagyobbakat akarok (majd)csinálni Amapolára, mert a történelmi küllembe nem igazán férnek bele a mostani fehér, alul-felül kék felfújható ballonok. Szép nem?
Ma folytattam a ragasztását a padláda tetőnek. Körisből van, így alakul deszkáról deszkára.
A fartükör gunwale szegélyléc is alakul, lepácolva háromszor, holnap kezdem lakkozni.
Kedves olvasóim, komentezők! Nagyon szeretném azt hinni, hogy ennek a naplónak a tartalma, amiről én tehetek, olyan olvasóközönséget vonz, akiktől távol áll a blogoknál oly gyakori, sértő vagdalkozás. (eddig még nem volt ilyen) Tisztelettel kérek mindenkit, hogy tartsuk be az egymás és egymás véleménye iránti udvariasságot! Miután én kezdtem a duzzasztás körüli véleménnyilvánítást, szükségesnek tartom mégegyszer nyomatékosan leszögezni. Nem értek hozzá, még egy kicsit sem. De! Úgy gondolom mint magyar állampolgárnak, jogom van 10millómagammal együtt arra, hogy ne csak a Joshi Barat showhoz legyen véleményalkotáshoz elegendő információm, hanem a legutóbbi kori történelem során engem is érintő ezermilliárdokba kerülő elvetélt projekttel kapcsolatban is legyen igenis MINDEN az orromra kötve. Namármost a téma körül továbbra is teljes a homály és ezt az a néhány komment is igazolja, amit idáig írtatok. Tehát se ti, se én nem tudunk semmit pontosan. Márpedig ez disznóság! Nem akarok itt tőletek idézni, de van aki azt hiszi, hogy egyedül a villamosenergiatermelés indokolta volna a duzzasztóművet, pedig nem. Van aki azt hiszi, hogy a Dunából egy kibetonozott csatorna lett volna, pedig én ebben kételkedek. Van aki azt hiszi, hogy lehet gazdaságosan hajózni kismerülésű apró hajókkal, pedig nem lehet. Aztán mások azt hiszik, hogy a szigetköz vízellátását hülye sarkantyúkkal meg lehet oldani, pedig nem lehet. Van akik azt hiszik, hogy a szlovákok disznóságot csináltak velünk, pedig ők csak futottak a pénzük után, jobban törődtek a nemzetük érdekeivel, mint mi. DE!Mindezek, meg még száz más kérdés tisztázható lenne a két ellenkező véleménnyel rendelkező fél közt egy többrészes vitában a Magyar Tudományos Akadémia nagytermében, amit a közszolgálati TV közvetítene. Persze lehet, hogy nem az intelligens mosóporhívők néznék, de akkor mindnyájan akiket viszont érdekel a dolog nem itt szerencsétlenkednénk a vélekedéseinkkel. Én úgy gondolom, miután a "zöld" oldalról nem hallottam, olvastam meggyőző érvekkel alátámasztott véleményt, hogy nálam a reális zöldek győztek. Amit a méregzöldek csinálnak, az azért veszélyes, mert a jóérzésű, becsületes gerinces embereket, akik viszont nem értenek a szakmához egyszerű, jól érthető jelszavakkal meggyőzi. A "tiszta beszéd" mindíg népszerű, mert könnyen emészthető, de éppen ezért nagyon veszélyes. Aki egyszer bedőlt, az ottmarad éppen mert gerinces. Csak nem fogja megváltoztatni a véleményét! De vannak dolgok, amik nem egyszerűek, ezért nem lehet egyszerűen megmagyarázni. Hogy mondjak példát, a 30-as évek borzalmas németországi nyomorára egy Hitler nevűnek volt egyszerű válasza, a másik oldalon korábban Lenin mondott egyszerűeket a népeknek. Eredmény? Hány? 30, 50, 80 millió áldozat??? A gerincesek meg pillanatok alatt találták magukat az "elvtársaik" által működtetett koncentrációs táborban, gulágokon, Andrássy út 60-ban. Visszatérve. Hiányolom a "tiszta Párbeszédet". Aki ezzel nem ért egyet, azzal a vitát is vállalom. Persze csak udvariasan.
Majdelfelejtettem! A boscalina (pilot ladder) lépcsőfokai is lepácoltattak. Csak pác, mert a szabály, hogy nem szabad festeni, a pilot rá se lép, ha festve van. (ugye a festék mindent eltakar, a korhadást is) Persze Amapolára egyrészt sose fog pilot jönni, másrészt ha netán jönne akkor se felmászik, mint egy olajtankerra, hanem lelép rá a hajójáról, neki nagyobb van. Erre a rövid létrára kifordulásgátló se kell.