Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Vasárnap.

2010.03.08. 00:04 :: A Tengerész

Most nézek rá a dátumra és jut eszembe, hogy ma 22 éve született meg a kislányom. Szép kis apa vagyok, hogy jól elfeledkeztem a szülinapjáról. Pedig "J" még szólt is jóelőre. De az is kiment a fejemből.

Hogy az évszázados bölcsesség mennyire igaz ma is! Ugye mint már többször emlegettem febrár másodikán sütött a nap, tehát visszament a medve. Volt ugyan pár napja egész barátságos idő is, de tegnap visszajött a tél, ma reggel mindössze másfél fok volt a szalonban amikor kiérkeztem a hajóra, kint meg mínusz négy. Keményen fűteni kell. Délután meg amikor kiléptem a műhelyből alig láttam, úgy szakadt a hó, amire megtettem azt a 100 métert a hajóig, úgy kellett lerázzam magamról, hogy ne bent olvadjon le rólam. A deck ismét életveszélyesen csúszik, ráadásul a szegélylécezés miatt a korlátokat is leszedtem, nincs nagyon mibe kapaszkodni. Ha így folytatódik, nem fogom tudni a szegélylécezést befejezni a héten, pedig már nagyon szeretnék túllenni rajta, hogy kezdhessem befejezni a cockpitban a munkákat, de ebben a hidegben azt se tudom csinálni. Szóval meglehetősen hátráltat az elhúzódó tél. Egy jóbaráttól kaptam egy éves időjárás előrelezési diagramot, én mondtam neki, hogy nem hiszek az ilyesmiben, nagyjából annyi igaz belőle, hogy nyáron melegebb van mint télen, de ő nagyon bizonygatta, hogy ez működik, nos az elmúlt hetekben a napi maximum hőmérséklet is alatta volt a jóslat szerinti minimumnak. De úgy tűnik világjelenségről van szó, tegnap néztem a híradóban, hogy az Északi Tengeren befagytak a kompok és az egyéb géphajók, de még a segítségükre küldött jégtörők is. Ennyit a globális felmelegedésről. Amúgy nagyon gyanús a dolog nekem, pl. ugye Grönland az gondolom "green land", azaz zöld part, vagy föld, tán a vikingek nevezték el így, akik vagy 500 évvel Kolumbus előtt jártak Amerikában, nos ha akkor ott zöld növényzet volt, ma meg csak jég meg hó, akkor a globális felmelegedés nem ma jelentkezett elöször.

Ma ragasztottam tovább a szegélyléc rétegeket és lakkoztam a rudazatot, de félő, hogy  nem tudom majd az immáron 8-9 méteresre nőtt fadarabokat ki-be próbálgatni, ez nem az a munka amit hóesésben a síkos decken csinálni lehet.

A regisztrált olvasók száma idáig 127.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr931817830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ftm 2010.03.08. 16:47:28

sok okos embertől lehet hallani hogy nincs globális felmelegedés meg hogy az ózon lyuk egyre nagyobb azt hallottam hogy ez már a föld keletkezésekor is megvolt szóval vannak furcsaságok és ugye az átlag ember elhiszi amit mondanak a tv-be de ha végig gondolná akkor eljutna addig hogy ez hülyeség

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2010.03.09. 13:26:10

A "globális felmelegedés"-ről azért tudnak statisztikailag kimutatható "bizonyítékokat" szolgáltatni, mert a hőmérsékleteket az 1700-as évektől jegyzik le, amikor az utolsó "kis jégkorszak" volt! Azóta meg tényleg csak melegszik az átlag...:))
Különben a Zöldek állítólag védik a Földet... De bennünket ki véd meg a Zöldektől?? Több kárt okoznak, mint egy Világháború...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.03.09. 22:38:15

@ftm: A Veperdi Bandi (a Bisset könyv fordítója)ezt írta erről nekem.
"A globális felmelegedés valóban nem most történik először. A 10. században a vikingek tényleg zöldnek találták Grönland déli partjait, és tényleg ezért lett a neve "Zöld-föld" és majd 200 évig ott is éltek jó páran, mert megtermett mindaz, ami Norvégiűában és Izlandon is, árpa, takarmány stb. Innét mentek aztán tovább felfedezni Amerikát is, amit azóta az ásatásokkal be is bizonyítottak, Új-Foundlandon (ők Vinlandnak nevezték, mert sok vadszőlőt találtak ott). azután, pont ettől a felmelegedéstől a Grönladról leszakadó, és a Labrador áramlat által lefelé sodort hatalmas mennyiségű jéghegy miatt a Golf áramlat is lenyomódott dél felé, így újra hideg lett, egy amolyan mini jégkorszak. Mintegy 500 évvel később a németalföldi festők rajzain képein, több olyan jelentet lehet látni, hogy a hollandusok a befagyott tavakon, csatornákon korcsolyáznak. Ezt az utóbbi 40-50 évben el sem lehetett képzelni. Lehetséges, hogy pár év múlva újra lehet, de addig tartson ki ez az idő, amíg az Amapolával arra jársz. Ugyancsak a sok ezer éves grönlandi jégtakaróból vett furat minták tanúskodnak a többszöri felmelegedésről és lehülésről. Persze az ember, az iparosodással minden bizonnyal segítette ezt a folyamatot, de ez a "mérleghinta" akkor is működne, talán nem ilyen gyorsan. A most Grönlandon élők persze nem fognak visszaköltözni Izlandra, mint akkor a vikingek, mert most sem abból élnek, amit a helyszínen megtermelnek, hanem behozatalból. Mindamellett az hogy az Északi-tenger pereme, valamint a Balti-tenger teljes egésze befagy, abszolute nem újság. A II. VH. alatt télen ez rendszeres esemény volt, még utána is. Mi még a főiskolán, ha érintőlegesen is, de tanultunk a jégben való hajózás rejtelmeiről, meg a jégtörők nyomában való hajózás trükkjeiről. Ezek persze ma már szinte múzeális jellegűek a modern technika mellett. A svédek pl. ezért építették a híres kirunai és jallivari-i vasércbányáiktól a norvégiai Narvikba menő vasutat, mert télen a hajók nem tudtak felmenni a Botteni-öbölbe, de Narvikba igen (Golf áramlat). A német acélipar többek között ezeken az emlőkön nevelkedett, és még ,ma is azon cicózik.

Az a sok maszlag, amit a TV-ben rádióban összehordanak, eléggé egyoldalú, gondolom itt bizonyos hátsó (üzleti) szándékok is munkálnak. Na nem valami világméretű finánctőke összeesküvésre gondolok, mert ebből az elméletből van nálunk elég, de pl. valamely kutató tudomány ág finanszírozásának növelésére, meg hasonlókra."
süti beállítások módosítása