Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Hétfő.

2010.03.01. 19:35 :: A Tengerész

Folytattam a szegélyléceket a mellvéd jobb oldalán. Nem egy látványos dolog, nincs rajta mit fényképezzek. Babramunka és jó fárasztó.

Reggel elhoztam a megvarrt bakancsomat a susztertól. (pénteken valamilyen rejtélyes okból nem nyitott ki) Ami itt következik nem hajóépítés, akit csak az érdekel ugorjon! Nagyon sajnálom, amikor valamely régi foglalkozás a rengeteg szakmai bravúrral évszázadok során kialakult mesterségbeli tudás szinte művészetig fejleszetett tökéletesedése végetér, elenyészik, kihal az öreg mesterekkel. A modern tömegtermelés korában bekövetkezett  technológiaváltás, továbbá az eligénytelenedés okozza ezt. Az idős mester tökéletesen megjavította a 25 éves Csehszlovák túrabakancsomat, mert ezt még lehet. Ezt még gojzervarrással készítették és bőrből van. Nem kell sokat faggatnom a szakma fortélyairól és jövőtlenségéről. Dől belőle a szó. A milliárdosokat szidja, akik kiszállnak a több tucat milliós villájuk előtt a sokmilliós autójukból és vacak kínai, vagy olasz cipőt hordanak, de leginkább farmert és tornacipőt. Nincs tanulója, segédje, kivész vele a szakma (85 éves). Mutatja az újságcikkeket, amikben olasz csodacipőkről áradozik az újságíró, amit a sztároknak csinálnak és sorolja a rajtuk lévő szakmai hibákat. Előkap néhány csodálatos darabot, kiállításokra csinálta őket. Engedélyt kértem, hogy lefényképezhessem. Itt megmutatom, akit érdekel, nekem a nyálam folyt, amikor a kezembe vettem ezeket a mesterműveket.

Ez a cipő triplasoros gojzervarrott remekmű. A három sor varrás körben kb. 2 milliméteres öltéstávolsággal, egymástól eltólt öltésekkel készült. A bőr talp éle, sarka és talpa mintával díszített.

   

Ez a női cipő csak szimpla gojzervarrott, de a sarka nem ám műanyag, hanem rétegenként ragasztott bőr, csak a legalsó kopó réteg gumi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A "készárúraktár" a sok javított lábbeli közt bekarikázva az enyém.

Ha netalán valaki akar csináltatni méret után egy cipőt, amíg a Kriskó mester még él, megteheti az István úton a Nefelejcs utcától északra pár méterre. Kérdeztem mibe kerül egy ilyen cipő, "tán megvan százezer is". "Több", mondta a mester röviden. Na nekem nem lesz ilyen cipőm.

Ja, ma  jelentkezett újabb 18 olvasó. Ez idáig 106. Várom a további jelentkezőket.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr351800720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

phaidros 2010.03.02. 12:31:23

Hát ebben megvan a magyarázat is, hogy miért nem fogy... bár a milliárdosok más kérdés.

ftm 2010.03.02. 19:51:18

kár hogy ezek a mesterségek kezdenek eltűnni és ezek a mai cipők oly gyorsan elkopnak. Menyi-de mennyi értelmetlen szakma van a mostani világba.
süti beállítások módosítása