Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Vasárnap.

2010.02.07. 16:12 :: A Tengerész

Király vagyok második napja. Kiolvadtak a vízcsövekben a jégdugók, részben a folyamatos fűtés, de főleg a kinti felmelegedés miatt. Vidáman pacsálok a jó forró vízben. Végre kimostam a  retkes mosdót a headben, amiben kannával hozott vízben mostam kezet idáig, így nem nagyon tisztogattam. Ma is nehéz volt a kijutás a hajóra, egész éjjel esett  a hó (Amapola ismét úgy nézett ki, mint egy igloo), munka volt a nyomot kitaposni az OBI-tól Amapoláig. Hazafelé meg már olvadt, caplattam a mély latyakban, hiába krémeztem be alaposan a drága Martens bakancsomat, beázott kifelé és hazafelé is. Összehasonlítva a 20 éves Csehszlovák bakancsommal egy nagy kalap szar. Még nem dobtam ki a régit, lehet, hogy teszek egy kísérletet, hátha találok valakit, aki tud egy új talpat varrni rá. Nem tud valaki egy igazi susztert?

Lelakkoztam a szalon ajtó keret deszkáit, a küszöb így néz ki,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A felsők, a tolótetőt keretezők meg így.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Kész a hőterelő a karfával, ha megszárad a lakkozás, holnap minden megy a helyére. A laposvasat alulról besűlyesztettem a karfába, erre jó a felsőmaró, így csinosabb. Miután a lakk száradásáig semmihez se tudtam nyúlni, már délután hazavonultam.

Ha azt veszem, hogy ami ezen a három képen látszik az majd egy heti munka, hát nem haladok valami gyorsan. De télen minden macerásabb. A hideg, a hó lassítja a munkát.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr171736694

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

palstek 2010.02.08. 18:40:01

Szervusz Vili!
a találkoztam megint a volt beosztottoddal,(most itt dolgozik közel hozzánk)azt mondta,hogy írjak csak annyit,hogy az "Unimogos".Gazda József a teljes neve.Csepelre szokott kimenni mosóbenzinért,,ha jobb idő lesz ,meglátogat.Már nagyon elegem van a hóból nekem is.Nagyon megnehezíti a munkám.(www.sefcsik-keramia.hu)Megtisztelsz,ha megnézed.Mindenféle jót!Józsi.

abraxas 2010.02.09. 10:12:13

Nálunk, a víztornyon túl, a SPAR-nál van egy régivágású cipész, aki csinál ilyesmit, de a minőségért nem vállalok garanciát :o)
süti beállítások módosítása