Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Hétfő.

2010.01.18. 19:42 :: A Tengerész

Rémálom volt a ma reggeli kifelé menet. Ugye hiába fejeződött be a BKV sztrájk, mivel tegnap este robogóval tértem haza, ma azzal kellett kimenjek, mert itthon nincs hely igazán hova rakjam, félek, hogy vagy ellopják, vagy szétszedik. Már este sejtettem, hogy baj lesz, így korán ébredtem, kinézek, hát lőn, friss porhó borította az utcát. Mielőtt még beindult volna a forgalom nekivágtam az útnak, iszonyat volt a flaszterkövön csúszkálni, de az igazán veszélyes a még letakarítatlan Könyves Kálmán körút volt, főleg a szerencsére még gyér autóforgalom miatt. Az autózókat a lehető legkevesebbet érdekelte az, hogy éppen a keréken maradásért küzdök, pontosan úgy száguldottak el mellettem a még szinte üres úton, mintha semmi veszély se lenne. Fél hatra nagy megkönnyebbüléssel értem a hajóra. Így aztán jó hosszú munkanapom volt. Nekiláttam az asztal összerogyasztható lábait elkészíteni. (Az ötlet a "P" barátomtól származik, akivel szinte naponta "beszéljük meg" Emailben hajóink dolgait. Néha szidja az ember a globalizációt {mondjuk én nem nagyon} de azért ez egy csoda, hogy én itt, ő meg Ausztráliában és mégis....)

Egy kis méreg közben. Miközben ezeket a sorokat írom szól mellettem a TV-ben a Discovery chanel műsora. Hogy egy ismeretterjesztő filmben milyen csapnivaló a magyar fordítása a narrátor szövegének, az kétségbeejtő. Egyszerűen döbbenet, a gagyit gagyira halmozó igénytelensége  korunknak. Azt mondja a beszélő, miközben a képen valaki helyére tesz egy csapszeget, hogy elhelyezi a "cöveket". Egyszerűen fogalma se volt a fordítónak mi látszik a filmen. Annyira hülye, vagy annyira nem fizetik meg, hogy csak ezt adja az alamizsnáért. Szörnyen fel tudom magam bosszantani az ilyen igénytelenségen.

"P" azt tanácsolta, csináljam az összecsukló asztallábat fából, de inkább 40X60-as zártszelvényből készítem, így erősebb és tartósabb lesz. (Discoveryben szájharmonikát csinálnak, egy automata csavarokat hajt a fatestbe, azt mondja az alámondás: A gép "összeszögeli"... Anyátok!) Ma leszabtam az alkatrészek egyrészét és két zsanért fel is hegesztettem. Így fog működni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr81682925

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása