Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • solidarity1: Ezt írd be a keresőbe: site:amapola.blog.hu korcsolyázás (2024.12.23. 18:24) Hétfő.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: :) Hajón jelenleg csak alszom, mégcsak nem is fűtök, meg minden ami kell hozzá.... (2024.12.23. 07:46) Vasárnap.
  • A Tengerész: @solidarity1: Köszi! Azóta eltűnt a hajó és a világ proletárjainak se sikerült egybesülni a vörös ... (2024.12.18. 12:23) Vasárnap.
  • A Tengerész: @Sunny Days: Nem tudtam pontosan hogy néz ki, csak úgy nagyjából kitaláltam. De hát ugye Google a ... (2024.12.12. 08:34) Szerda.
  • starace: @A Tengerész: Köszönöm a választ, örülök már előre a folytatásnak! (2024.12.10. 17:23) Csütörtök.

Linkblog

Péntek.

2009.12.04. 19:15 :: A Tengerész

Ma reggel, miközben bandukoltam a Kvassay híd felé, érdekes dologra lettem figyelmes. A tavaly ültetett facsemeték, melyek gondosan két párhuzamos karó közé voltak kipányvázva, most a felső végükkel összeérő karók közt feszengenek, héjukba bevág a "V" alakban lefelé mutató, eredetileg vízszintes kötélgúzs.  Az ok nyilvánvaló, a fák szerencsésen gyökeret eresztettek és növekedésnek indultak, a korábbi jótékony támasz immáron fojtogató nyűg. Persze, amikor átadták a projektet, minden szabályszerű volt, aztán ahogy Magyarországon általában, a közterületekkel, ha csak nem lehet valamilyen fondorlatos módon pénzt kicsikarni (zsarolni, lásd kerékbilincs) érte, a kutya se törődik, így a fák is megkötözve maradtak. Na elővettem a bicskámat és sorba az egész út mentén levagdaltam a köteleket, így kicsit vontatottan értem a hajóra, de "megvolt az enapi jócselekedetem", ha még valaki erre a hajdanvolt cserkészkötelességre emlékszik, bár én már úttörő voltam, az esküm (mert hogy az is volt) úgy végződött, hogy  "....a dolgozó népért és a hazáért, Rákosival Előre!". A többi szövegre nem emlékszem, de talán nem nagy baj. A fák tövéből kiáll a gyökérkorona öntözésére szolgáló drenázscső, na hogy soha egy csepp vizet se fog beletölteni az önkormányzat az is biztos, akárki is nyeri a következő választásokat.

Befejeztem az árbocsudár kör keresztmetszetűre gyalulását és elkezdtem a csiszolást, a szokásos fárasztó módon, egy méteres, jó goromba, tán 40-es csiszolópapír segítségével. Ezt majd finomabb fokozatok követik, reményeim szerint egy nap alatt kész leszek vele. Most így néz ki.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr321574366

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AdSa 2009.12.05. 06:29:08

Bocsi, de nem "...Rákosi pajtással..." volt ?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2009.12.05. 07:16:17

@AdSa: Nem nem. Egész biztosan kevered az úttörő csasztuskával, aminél a refrén utolsó sora így hangzott, hogy "Szeggyünk rózsát Rákosi pajtáá söléébe!"
süti beállítások módosítása