Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • táncoslábú laces: Helyes,helyes mérnök ember sosem tagadja meg magát, rajzból ért.Nekem ez így jobban tetszik mint a... (2024.12.22. 14:58) Vasárnap.
  • A Tengerész: @solidarity1: Köszi! Azóta eltűnt a hajó és a világ proletárjainak se sikerült egybesülni a vörös ... (2024.12.18. 12:23) Vasárnap.
  • A Tengerész: @Sunny Days: Nem tudtam pontosan hogy néz ki, csak úgy nagyjából kitaláltam. De hát ugye Google a ... (2024.12.12. 08:34) Szerda.
  • starace: @A Tengerész: Köszönöm a választ, örülök már előre a folytatásnak! (2024.12.10. 17:23) Csütörtök.
  • A Tengerész: @KAMA3: Köszi....mostmár tökmindegy. Valszeg elbasztam. Elsősorban el kellett volna mennem az orvo... (2024.11.25. 22:30) Péntek.

Linkblog

Csütörtök.

2009.07.23. 18:16 :: A Tengerész

No ez nem lesz egy hosszú bejegyzés. Mert, hogy sietek. Kint lakunk a hajón lassan egy hete. Így sokkal hatékonyabban tudok dolgozni. Most is csak azért ugrottam haza robogóval, amíg egy ragasztás megszárad és le tudom venni a szorítókat, hogy megválaszoljam a méleket, meg naplót írjak. Rettenetes erőbedobással készítem a rudazatokat. Azt mondja ma a rádió, hogy az év legmelegebb napja lesz, fokozott UV sugárzással, az időseknek eszükbe ne jusson a napra menni. Ehhez képest egész nap a tűző napon csináltam a hátsó árbocot. 7,70 hosszú fadarab lesz, 8 rétegből összeragasztva. De csak sorjában!

Lelakkoztam a bummokat és a gaffokat. Az eltelt napok alatt azért volt kis lehülés is, ami kifejezetten jót tett a munkának. Szívesen mondanám, hogy "a mű kész, az alkotó pihen", de csak a hetedik lakkréteg volt kész a 12-ből. De aztán hamarosan  visszajött a hőség és  kész lett a négy botocska. (4,40-5,20 m-esek)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Miután megszáradt a lakkozás, lebontottam a ponyvát a cockpit felől, kidobtam a gerendát ami tartotta három éven át és helyette felpakoltam a rudakat imígyen. (alatta "J "virágoskertje)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aztán visszahelyeztem a ponyvát, mert a nap iszonyatosan betűzött a cockpitba. És itt és ekkor határoztam el, hogy nem veszem félvállról barátaim tanácsát, hogy menetben is meg kell oldjam a kormányállás eső és nap ellen való megfelelő védelmét. Szóval megkezdtem a töprengést a megfelelő műszaki megoldásokon.

Közben megjelent az Ervin, speciális járművével visszafelé a túrájából és mit tesz Isten valahol beesett a hajójába némi csemegekukorica, így bográcsban azt főztünk a vacsora mellé. A bogrács a hátsó csónakdarun lóg és pörköltnek is kíváló, mint a mellékelt színes ábra mutatja, már a főzés közbeni kóstolgatás is hatalmas élmény. Szóval a hajóépítés kempingezéssel párosul, időnként kedves látogatókkal, mit mondjak,  EZ AZ ÉLET.

Van persze néha bosszúság is. A paradicsomültetvényt a Duna vizével öntöző búvárszivattyú (vacak szétszedhetetlen ALKO termék) bedöglött, mert beszívott egy nylonzacskót. Na irány az OBI. Mivel a centrifugálszivattyúban már nem bízom, mert nylonzacskóérzékeny, marad a membránszivattyú. 9990 Ft, egy győri cég gyártja. Kirobogok a Kőbányai Bazárba, ott a ruszki ugyanolyan 6500, lealkuszom 5500-ra 3 hónap garanciával. Hát pártolnám én a magyar ipart, de ez azért majdnem félár.....Ekkora különbségért...sajnálom, de ez van.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr601263468

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Herbie 2009.07.29. 01:43:36

Kedves Tengerész!
Ne haragudj, hogy csak így belekontárkodok a blogodba: nem értek sem a hajókhoz, sem a barkácsoláshoz. De teljesen véletlenül ráakadtam erre a blogra és azóta figyelem. A közös bennünk csupán annyi, hogy mostanság én is azzal kívánok foglalkozni ami igazán boldoggá tesz (mérnöki tanulmányaim hátrahagyva). Alig várom, hogy kész legyen a nagy műved. Egyszer meg is látogatnálak, mielőtt vízre kelsz. Addig is sok sikert és örömöt kívánok!

Sün77 2009.07.29. 20:40:28

Szia Tengerész!

Gergő barátom, akiről meséltem már neked, ő az aki levitt egy Dixie35-öst Budapestről a Spanyol partokra, most elindult a hajóval vissza Magyarországra. Errő blogot is vezetnek, amit kikapcsolódásként ajánlok neked és olvasótársaimnak.
hunicummsc.blog.hu/

Maximálisan egyetértek azzal, hogy a hajón lakva jobban halad a minka, de mi a te kitartó és lelkes olvasóid, így egy kicsit el vagyunk hanyagolva. Szerintem többen hozzájárulnánk a mobil internet kapcsolatodhoz, ha ez hiányzik csak a folyamatos velet alkotáshoz.

Jó szelet! Sün

Voodohun 2009.07.30. 21:46:39

szia apu, multkor kerestel a jokaitol egy konyvet, nos a konyvet nem talaltam meg, viszont itt megtalalod:
mek.oszk.hu/00800/00830/html/index.htm
es kuldj egy e-mailt mert elvesztettem :)
süti beállítások módosítása