Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Vasárnap.

2009.03.01. 19:55 :: A Tengerész

Végre ki tudtam szabadulni a deckre, időnként még a nap is kisütött. Bakelitből kiszabtam az akkumulátorteret oldalról lezáró lapokat a foxli fenekébe. Ezt a rettenetes mennyiségű fűrészpor miatt csak a decken tudom csinálni, a szalonba már nem viszek ilyen koszolós munkát, de most kihasználtam a jó időt. Felhegesztettem a tartókat a lapokhoz, lyukakat meneteket fúrtam, festettem, csavaroztam, szóval remekül működtem, bár a nap végén már nagyon elegem volt a térdelve fejjel lefelé való működésből. Pedig három napot nagyjából erről szólt a tornaóra, mert az akkumulátorok tápkábeleinek elkötése, meg a mai villanyszerelés is így zajlott. Mindenféle elképzeléseim voltak, hogy kellene a majdani akkucsoportokat (most csak két kivénhedt gépkocsi akku van bent ideiglenesen) összekötni a 150 kvadrátos gerinckábellel. Végül beugrott a dolog, semmi óriás saru, meg támszigetelőn gyűjtősindarab rácsavarozott leágazóvezetékekkel. Merthogy. A 15mm átmérőjű vastag vezeték, ugyanúgy mint a kötelek, nem elemi szálakból sodrott, hanem az elemi szálakat előbb pászmákká sodorják, majd azokat sodorják össze vastag kötegbe. Nos én szétbontottam a pászmákat, zsugorcsőbe dugtam őket és a végek megsaruzva egyből az akkukra lesznek kötve, illetve ahol nem elég hosszúak, ott forrasztással megtoldva kötöm őket a több akkumulátorból álló 12V-os egységekre. Így az akkuk a vastag kábel belsejében "kötődnek" párhuzamosan, elmarad az egységek közti áthidalgatás és a bonyolult csomópont kialakítása.

Így néz ki most.  Mivel még csak az ideiglenes akkuk dolgoznak, a felesleges végeket elkötöttem középre egy kapocslécbe, illetve egy rongyba tekerve (az a fehér batyu ott alúl) bedugtam egy nylon zacskóba. A vastag vezetékeket, a pozitívat külön vastag PVC szalaggal betekerve ( a minusz akár testzárlatos is lehet, bár a hajótestet  a jövendőbeli horgonycsőrlőt  kivéve sehol nem használom fel áramvezetésre, de a negatív azért testelve van) hozzábilincseltem a válaszfalhoz, 100 év alatt se koptatja ki a rezgés. Az akkuteret elölről lezáró lapot ma készítettem el, az előlapba beépítettem egy kis elosztótáblát, kapcsolókkal, olvadóbiztosítókkal, ezt sok évvel ezelőtt egy 25-ös jolle flottabulin nyertem tombolán, erről lehet majd kapcsolni a fux 12V-os világítását és az alá szerelt 12V-os szivargyújtó aljzatot, amiről mindenféle törpefeszültségű szerszámokat tudok majd üzemeltetni.

Az akkuteret körbevevő lapoknak nem az a feladatuk, hogy az akkumulátorokat a kieséstől, feldőlésről megóvják, erre valami spanolható hevedereket fogok használni, hanem azt akadályozzák meg, hogy a fenéken körben tárolt súlyosabb tárgyak, hébérek, olajemelő, hegesztőtrafó rázuhanjanak az akkukra, ha megdől a hajó. Csináltam még tegnapelőtt egy munkalámpát. Ezzel, mármint a megfelelő világítással a megfelelő helyen, mindíg bajom volt. Egy régenvolt szállodai ágylámpának, melyet amúgyis lehetett forgatni, döntögetni, csináltam egy "satus" fogót, amivel bármelyik bordára, szerkezeti elemre oda lehet rögzíteni. Csak odacsavarozom ahova kell és lőn világosság. Hogy mi a fenéért nem csináltam meg már régen?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Közben gyártom a skicceket a kombitűzhelyhez. Nem egy egyszerű nóta.  Az árról nem is beszélve. Az Alexandra meg persze nem siet a lektorálás munkadíjának átutalásával. J-nek már jeleztem, hogy kályhát kap szülinapjára.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr3974058

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása