Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • aiolosz: Gratulálok, irigykedek és persze örülök is, hogy mennyi energiád van (y (2024.05.02. 23:19) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Kedd.

2008.10.07. 20:02 :: A Tengerész

Kihasználtam a jó időt és kicsit összetakarítottam a hátsó felépítmény tetején és környékén. Engem is meglepett, mennyi fa és vashulladék, maradék volt ott, amiket csak úgy feldobáltam, hogy jó lesz az még valamire. Ez azért nem ér semmit persze, mert ugyanazzal a lendülettel el is felejtem, mit raktam oda, tehát mintha nem is lenne. Na most leszórtam mindent, vasak egy rakásba, fák a másikba a hajó alatt, ha kell valami ott turkálok majd. Felraktam a hátsó tolótetőre is a sárga PVC "kappát", szóval nem örülök neki, de jöhet a tél. Aztán leültem a kormány lánckerekes, görgősláncos mechanizmusa elé(emlékeztetőül erről van szó)                                                                                                              

 a  "pupára"  (farfedélzet) egy darab papírral, mérőszalaggal, ceruzával és nekiálltam megszülni a régóta halogatott burkolat tervét.  Úgy érzem  volt hozzá ihletem, mert aránylag hamar kiötöltem, hogy lesz, meg miből, mindjárt neki is kezdtem a baloladali lánckerék burkolatának. A tetőablak 2-es lemezének hulladékából, meg a  lakatosok hulladékos konténeréből kotort keskeny lemezcsíkokból készül a káva, a teteje meg 0,8-as rozsdamentes lemezből lesz. A 2-es lemezt azért már elég jól lehet hegeszteni, persze csak pöttyözve "heftelgetve", mert a folyamatos varrat elgörbítené. Valahogy így.

  

 

 

 

   

 

 

                                              

 

 

 

 

 Elég molyolós munka, mert jó alakos lesz a szerkezet, de élvezem ezeket a finomlakatos munkákat, mert precízen kell dolgozni és nem erő kell hozzá, henem inkább ügyeség és konstruktív elme. Hét végére készre szeretném csinálni , véglegesen kifeszített, alaposan bezsírozott lánccal a helyén, egyelőre  ideiglenesen felrakott könnyedén pörgő kormánykerékkel.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr20701742

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása