Hát nem mondom, hogy túl látványos az egész heti teljesítményem. A gázpalackos láda rögzítő sarrokvasai a fülekkel meg a gázcső átbújtatására szolgáló tömszelencecső, (ha ilyen hosszan kinyomom Sikaflexszel a gázcső mellett, csak nem folyik be se víz se gáz a fuxba) , meg az orrárboc derékszár belső támasza, mögötte három csőcsonk, a két nagy a horgonylánc és kötél nadrágcsöve, a kicsi a horgonycsőrlő kábelének átvezető tömszelencéje. Ideiglenesen sörösdobozok nyakát vágtam le, pont passzentosak a vastag csövekre, a vékonyra gyógyszeres műanyag pikszist húztam, így nem folyik be az eső. Ha majd megcsinálom a horgonycsőrlőt, ezek fölé lesz szerelve, még ki kell találjam hogyan, de ez már részletkérdés. Mondjuk a hét teljesítményéhez hozzátartozik még a bowsprit derékszár és a forstag első bekötőpont kialakítása, ez is kész, csak még nincs lefestve, mert az orrgörgők befogó pofái még hegesztendők. Ezt csak holnap tudom megcsinálni a Vizán, mert az én trafóm nem bír folyamatosan 3,2-es elektródával, 140 Amperrel hegeszteni, (merthogy az itteni robusztus varratokhoz ez kell) mert mindíg leold túlmelegedésre. Egy nehéz horgonyt feltépni alkalmasint nem kis erő kellhet, nem szeretném, ha gyenge lenne a szerkezetem. Emlékszem a P márkás hajóján mennyire demulálódott az orrgörgő tartó lemezkonstrukció, okulnék a példáján, minden dupla vastag. Az a sok randa sötét folt fúróolaj amit a furkáláshoz ilyen vastag anyagnál feltétlen használni kell. Ugye vesz az ember egy flakonnal, amiből vagy kifogy a hajtógáz, mert sokszor nem lehet hozzáférni a furathoz csak fejjel lefelé fordítva, vagy mint esetemben is simán letörik a nyomógombja. Na ekkor megfúrja a dolgozó és kitölti a drága tartalmát egy üvegbe, abba mártogatja a fúrót, amíg ki nem ugrik a kezéből a menetfúró hajtóvas, pont oldalba találva a köcsögöt. Most a maradékot áttöltöttem egy pumpás dezodor flakonba, amit, merthogy üvegből van, törés ellen beburkoltam egy Armaflex (neoprén szerű anyag) csődarabbal. Ilyen apróságok szinesítik a hajóépítő életét.
Ma meglátogatott régvolt kollégám és barátom PP. Tetszik neki a hajó, meg a filozófiám is ami hozzá kapcsolódik. Csinált néhány fényképet a szalonban, többek közt ezt is amin látszik milyen ronda pocakom nőtt, úgylátszik nem dolgozom elég keményen.