Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Vasárnap.

2008.09.07. 20:21 :: A Tengerész

Hát nem mondom, hogy túl látványos az egész heti teljesítményem. A gázpalackos láda rögzítő sarrokvasai a fülekkel meg a gázcső átbújtatására szolgáló tömszelencecső, (ha ilyen hosszan kinyomom Sikaflexszel a gázcső mellett, csak nem folyik be se víz se gáz a fuxba) , meg az orrárboc derékszár belső támasza, mögötte három csőcsonk, a két nagy a horgonylánc és kötél nadrágcsöve, a kicsi a horgonycsőrlő kábelének átvezető tömszelencéje. Ideiglenesen sörösdobozok nyakát vágtam le, pont passzentosak a vastag csövekre, a vékonyra gyógyszeres műanyag pikszist húztam, így nem folyik be az eső. Ha majd megcsinálom a horgonycsőrlőt, ezek fölé lesz szerelve, még ki kell találjam hogyan, de ez már részletkérdés. Mondjuk a hét teljesítményéhez hozzátartozik még a bowsprit derékszár és a forstag első bekötőpont kialakítása, ez is kész, csak még nincs lefestve, mert az orrgörgők befogó pofái még hegesztendők. Ezt csak holnap tudom megcsinálni a Vizán, mert az én trafóm nem bír folyamatosan 3,2-es elektródával, 140 Amperrel hegeszteni, (merthogy az itteni robusztus varratokhoz ez kell) mert mindíg leold túlmelegedésre. Egy nehéz horgonyt feltépni alkalmasint nem kis erő kellhet, nem szeretném, ha gyenge lenne a szerkezetem. Emlékszem a P márkás hajóján mennyire demulálódott az orrgörgő tartó lemezkonstrukció, okulnék a példáján, minden dupla vastag. Az a sok randa sötét folt  fúróolaj amit a furkáláshoz ilyen vastag anyagnál feltétlen használni kell. Ugye vesz az ember egy flakonnal, amiből vagy kifogy a hajtógáz, mert sokszor nem lehet hozzáférni a furathoz csak fejjel lefelé fordítva, vagy mint esetemben is simán letörik a nyomógombja. Na ekkor megfúrja a dolgozó és kitölti a drága tartalmát egy üvegbe, abba mártogatja a fúrót, amíg ki nem ugrik a kezéből a menetfúró hajtóvas, pont oldalba találva a köcsögöt. Most a maradékot áttöltöttem egy pumpás dezodor flakonba, amit, merthogy üvegből van, törés ellen beburkoltam egy Armaflex  (neoprén szerű anyag) csődarabbal. Ilyen apróságok szinesítik a hajóépítő életét.

Ma meglátogatott régvolt kollégám és barátom PP. Tetszik neki a hajó, meg a filozófiám is ami hozzá kapcsolódik. Csinált néhány fényképet a szalonban, többek közt ezt is amin látszik milyen ronda pocakom nőtt, úgylátszik nem dolgozom elég keményen.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr73652794

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása