Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • aiolosz: Gratulálok, irigykedek és persze örülök is, hogy mennyi energiád van (y (2024.05.02. 23:19) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Csütörtök.

2008.08.28. 20:17 :: A Tengerész

Itthon vagyunk.  Mármint Pesten. Kicsit hosszúra nyúlt a balatoni vakáció, de nem volt kedvünk hazajönni. Most is csak azért, mert mindenféle halaszthatatlan dolgok vannak itthon, de én holnap megyek vissza, mert Peti fiam kitalálta, hogy vegyük ki a "Tengerészt" már holnap, (Hogy miért? Októberig vitorlázhatna.) így megint van házifeladatom. Amúgy is a lent tartózkodásunk jelentős részben gyermekem "parti segélyszolgálatával" telt el, a legváratlanabb időpontokban SMS-ezett rám, hogy hívjam vissza(így a telefonszámla is az enyém) mert sürgős segítségre van szüksége. Pl. nem figyelt oda, hogy felfeslett a grószfall toldás a drótkötél-perlon kötél toldás varrásánál, így amikor elszakadt, bement az árbocba, aminek egy napos árbocdöntögetés lett a vége. Nem lenne amúgy baj ezzel semmi, de miközben nekem  a maximumot kell nyújtanom, ő egy tányért nem mosna el maga után, igényt tart a teljes kiszolgálásra. Nem tudja valaki, mikor lesz felnőtt egy 22 éves kamaszból? Ha már vizen volt a hajó, miután gyermekem hétfőn hazatért vendégei társaságában, végre kettesben maradtunk J-vel és kedden remek szélben kivitorláztunk a tóra. Gyönyörteljes élmény volt ismét a "Tengerész" kormányát fogva suhanni a vizen. Átrobogtunk Balatonföldvárra és a Csigaház közelében a Mahart állomás végénél kikötöttünk ebédelni. A Csigaházban nekem egy ebéd a rítus kategóriába tartozik, máskor is jelentős eseménye  volt számomra a vitorlás szezonnak, hát még most, amikor négy éve, hogy utóljára kikötöttem a patinás kikötő töténelmi helyén. Persze minden változik. Amikor elöször jártam itt, úgy harminc-sokvalahány éve, alig volt hajó a kikötőben, oda kötöttünk ahova akartunk, és na persze ingyen. Most őrületes a zsúfoltság a stégekkel teleszabdalt öbölben és a kaja is 50%-al drágább mint a túlparti kis falumban (nem beszélve, hogy a százszorosa a régi árnak), de itt most a lényeg, hogy kikötünk ITT és kilibbenünk az árnyas asztalokhoz finomat enni-inni.  (Amúgy az igazsághoz hozzátartozik, hogy nem csak az ár, de az adag is nagyobb, ha nem is 50, de 25%-al egész biztos. Így nem is olyan nagy luxus a Födvár feeling.) Van egy réges régi gyönyörű rézkarcom,  (a Volga szálló felújítása során került ((volna)) kukába, átadva helyét egy "modern" szemétképnek egy szállodai szoba falán) ami a földvári kikötő mólókaréját még abban az időben ábrázolja, amikor csak néhány kalóz és sztár volt kikötve, szóval azt az ősi "sohavisszanemtérő" édeni állapotot. Ez a kép fogja díszíteni Amapola szalonját. Visszafelé leálló szélben vetettünk horgonyt Csúcshegy alatt egy pucér fürdéshez, még le se száradtunk megjelentek a vizirendőrök és kérték a Hajólevelet, meg a hajóvezetői papíromat, szerencsére mindkettővel szolgállhattam, így békében távoztak. Nem tudom mi van, mindenki mondja, hogy rengeteg az ellenőrzés a vizen. Amúgy levitorláztam negyven évet a Balatonon, de tán ha négyszer, vagy ötször szólt hozzám vizirendőr, most meg egy napra kimegyek és megtalálnak. Remélem a rabsicokat is megfogják, mert tele a Balaton velük. Sötétben, aligszélben  értünk haza és olyan sűrű volt a lég az éppen kikelt  árvaszunyogoktól, hogy beszélni nem lehetett anélkül, hogy ne kerüljön egy-kettő az ember szájába.

 Az egész lentlétünk alatt csodás volt az idő, tán egyszer volt kevéske eső, Juditka kertjében gyíkok vadásznak legyekre

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

a leánderes csöbrök köré rakott kövek közt leselkednek és egész biztos, hogy náluk is van jobb és baloldali, mert ahogy egymás látókörébe kerülnek az egyik rátámad a másikra és megfutamítja. A nagy tespedés közben leginkább olimpiát néztem, de végül magam hosszas rábeszélése után rozsdátalanítottam és lefestettem a kaput. A kapuval más nagyobb baj is volt, amikor behozták a csatornát, meglazították a földet a jobboldali szárny oszlopa mellett, amitől mint egy helyérdekű pisai torony évről évre néhány millimétert dőlni kezdett,  így mostanra ennek a kapuszárnynak a becsukása szinte lehetetlenné vált. Peti fiammal kicsákányoztuk az oszlop tövét, a 15 tonnás olajemelővel helyre nyomtam az egész kő-beton oszlopot és körbebetonoztam. Féltem ettől a munkától, de remekül sikerült. Most így néz ki a kapu kívülről és belülről. Amúgy eredetileg a Buda Penta hotelban volt térelválasztó "lánykorában" mielőtt átalakításkor kidobták és némi lakatosmunkával kaput csináltam belőle, akkorát, hogy a "Tengerész" ki-be gurítható legyen rajta. Csak jelképes kapu, mert a gyalogember úgyis átmászik ha akar, minek rácsozzam jobban?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr54638304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása