Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Kedd.

2008.08.19. 17:50 :: A Tengerész

Továbbra is Balatonon vagyunk,ezt az internetes kuckóban írom, kis falumban. Az történt, hogy kisfiam (12.-én volt 22 éves) a fejébe vette, hogy vitorlázni akar a Tengerésszel. Tengerész egy  25-ös jolle, amit én építettem, 82-ben tettem vízre és használtam bő húsz évig, mindaddig amíg bele nem bonyolódtam Amapolába. Tengerész  (amiről a nevemet is kaptam, ugye ki a fene jegyzi meg valaki nevét, egyszerűbb úgy szólítani, ahogy a hajója oldalára van írva) már negyedik éve pihen(t) leponyvázva a telek oldalában, de múlt hét hétfőn nekiálltunk össze- és vízrerakni. Nem részletezem túlságosan, iszonyatos munka volt. A tréler négy kerekéből három defektes volt, nem volt vonóhorgos autónk, átszereltem a roncs trabantról (amivel korábban vonszoltam és ami a pótkerekeket adta a trélerhez most) a vonóhorgot az öreg VW-re, de amikor már sötétben becsúszott a két jobboldali kerék a nádasba kiszakadt a fenéklemezből. Végül is másnap délután négy volt amire a vizen úszva, árboccal menetkész volt a hajó. Én utána két napot gyakorlatilag átaludtam, olyan fáradt voltam. De hát az ember mit meg nem tesz a gyermekéért. 16.-án viszont rettenetes nagy úr voltam. Meghívott  vendégként résztvettem egy Kenesén rendezett túraversenyen egy J24-esen. Kormányos volt a Littkey Botond, úgy, hogy a győzelem nem lehetett kétséges. Remek kis hajó a J24, csak a korlátot utáltam rajta, rettenetesen útban van kiülésnél. Éles és gyors, ugyanakkor egyszerű. Óriási szerencsénk volt a széllel, előtte való éjszaka hatalmas vihar volt, de maradt belőle egy jó négyes, időnként ötös, ami egy kis szünettel kitartott egész nap, így hatalmas élvezet volt a verseny. Négy éve nem versenyeztem és hát a dobogó legfelső fokán se álltam már vagy húsz éve. Külön öröm volt sok, nagyon kedves ismerőssel jóbaráttal találkozni, akik jóleső meglepetésemre nem felejtettek el az eltet évek alatt. Aztán még olyannal is találkoztam, akit  jó negyven éve láttam utóljára! Szóval az ilyen napok adják az életerőt, legalábbis remélem. Most mindenféle házimunkákba bonyolódtam idelent (csákányozás, betonozás) meg olimpiát nézek. Meglep a sok hülyeség ami elhangzik az aranyérem várakozás és csalódás  kapcsán. Nos MINDENKI nyerni megy oda. És csak azok nyernek akik éppen akkor a legjobbak. Semmi különös nem történt velünk. Persze akik ezzel kapcsolatban is a(z egyébként valóban teszefosza, tehetségtelen, de ezügyben vétlen) kormányt akarják hibáztatni, azok számára minden világos.  A Schmidt Pál is három napja egy interjúban még hat-hét aranyra számított, mára rájött, hogy a Gyurcsán kersztbetett a magyar sikernek.  Az, hogy minden eredmény alapja a sikeres tömegsport, ebből nőnek ki az eredmények és hogy a rendszerváltás alapjaiban pusztította el ezt a bázist, pályástúl, tornatermestűl, gyári csapatokkal egyetemben, az senkinek nem jut eszébe. Sebaj, majd megválsztjuk a hülye tehetségtelen tolvaj szocik helyett a demagóg seggfej Orbánt (és vazallus senkijeit ) aki belesúg valamit a vizilabdás lányok fülébe amitől azok egyből bedobják a hollandoknak a gólt.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr63623454

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása