Az történt, hogy a háló padlója alatti töltőcsövön keresztül elkezdtem benyomni a maradék zsírt. Amikor rányomtam úgy ötvenet, bebújtam a gépházba és láss csodát jött kifele a zsír a csapágy és a tengely közt a tömszelencébe. Na megnézem a külső véget is, hát ott is nyomul kifelé a kenőcs. Amikor levettem a zsírzót a csatlakozóról, a csőből elkezdett kifelé kunkorodni a zsír. Mit jelent ez? Nos azt, hogy levegő rekedt a zsírba. A zsír folyadék, ami összenyomhatatlan. Ha a nyomást elveszem nem szabadna kifelé mozdulnia. Ha mégis mozdul, az csak a bentrekedt levegő tágulásától lehet. Utánaszámoltam a pontos méretekkel, miután tegnap a rézcsővel megmértem a mélységet, 3,7 liter a zsírral feltöltendő üreg. Ami már bement legfeljebb csak kicsit több mint 3 liter. Tehát legalább fél köbdeciméter levegő maradt a csőben. Ezen alaposan el kell gondolkodjam. Mondjuk az, hogy van a rendszerben rugalmasság, alapjábavéve nem baj. Csak akkor okozhat gondot, ha a légbuborék pont elvándorol a csapágyhoz és így az kenés nélkül marad. De ennek a valószinűsége azt hiszem csekély. De én a csekély valószinűségeket se szeretem hajón. Pillanatnyilag jobb ötletem nincs, mint hogy ráhúzom a belső tömszelencét és benyomok még vagy két liternyi zsírt az utántöltő nyíláson keresztül, ami a gépházi véghez egészen közel van, ráadásul a feltöltés is onnan indult, tehát ott biztos nincs levegő, ami kijön a propelleroldalon, felfogom egy edényben, így nem vész kárba, viszont reményeim szerint kidolgozza a levegőt. De legalábbis a nagyrészét. Ha csak egy kicsi marad bent, az már nem okozhat gondot.
Hogy érthető legyen mindaz amit tegnap és ma írtam, egy ábrát próbáltam a Windows rajzolóprogrammal készíteni, ez sikerült.