Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • solidarity1: Ezt írd be a keresőbe: site:amapola.blog.hu korcsolyázás (2024.12.23. 18:24) Hétfő.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: :) Hajón jelenleg csak alszom, mégcsak nem is fűtök, meg minden ami kell hozzá.... (2024.12.23. 07:46) Vasárnap.
  • A Tengerész: @solidarity1: Köszi! Azóta eltűnt a hajó és a világ proletárjainak se sikerült egybesülni a vörös ... (2024.12.18. 12:23) Vasárnap.
  • A Tengerész: @Sunny Days: Nem tudtam pontosan hogy néz ki, csak úgy nagyjából kitaláltam. De hát ugye Google a ... (2024.12.12. 08:34) Szerda.
  • starace: @A Tengerész: Köszönöm a választ, örülök már előre a folytatásnak! (2024.12.10. 17:23) Csütörtök.

Linkblog

Kedd.

2013.07.30. 21:01 :: A Tengerész

Még tegnap amikor leállítottam a motort, azon tűzforrón kiszedtem az adagolót, mert erős volt a gyanúm, hogy valamit rosszul állítottam be. Reggel felgumiztam a robogó csomagtartójára és kivittem a Kiss Gyula műhelyébe a Soroksárira.

- Gyula hova tegyem?

-Ide ne! ( a szentélyben voltunk ahol precíz dolgok zajlanak)

-Itt kint jó?

-Hüm...

-Mutasd meg hol az a jel amihez állítani kell a ricnis hüvelyt, mert valami nem stimmel! Hol a francba van a jelzés, mert azt hittem látom, de nem működik a dolog.

- Ott van az...

-Mutasd már meg mert én már mindent jelzésnek nézek.

Gyula sarkonfordul és kimegy a helységből.

-Ne hagyj itt!

- Mért félsz egyedül?

Visszajön, nem magyaráz, de látom, hogy csak szemüvegért ment. Ránéz, mutatja a parányi pontozóval bevert jelet.

-Ott.

-És ehhez állítsam a gyűrű vájatát?

Nem válaszol, csak levesz egy 17-es kulcsot, fordít a tengelyen és lerakja elém.

-Vaze én a hüvely mélyedését raktam a jelhez!

-Az nem érdekes, ott a tengelyen a bemarás, annak kell a jelnél lenni, ennyi.

-És a hüvely bemarása itt belül? 

-Az semmi, mindegy hol van. Bedugod, persze amikor az egyes dugattyú 25 fokkal van a felső holtpont előtt és kész.

És tényleg. Hazahoztam, odaraktam ahol a jelzés van, bedugtam a helyére, minden csövet a helyére raktam, légtelenítettem az alacsony nyomású gázolajvezetékeket ( a magas nyomást sose kellett), aztán beindítottam, 15-20 másodperc önindítózás után elkapta és működik ahogy kell. Némi világosszürke füstölés van a kipufogóból, de hát ki kell égnie a szerelés közben bekerült olajoknak. Járattam amíg elérte az üzemi hőmérsékletet, terheltem a kikötött hajónál előrébe, hátrába, húzta a köteleket rendesen. Addig nem megyek ki a Nagydunára amíg legalább 8 üzemóra nem lesz benne a motorban mindenféle meghibásodás nélkül. Ez azt jelenti, hogy holnap lemegyünk Ráckevére, megnézzük a Mihalik Peti épülő hajóját, aztán visszajövünk és  folytatjuk ahol abbamaradt a motorhiba miatt a túra.

Bejegyzés a gépnaplóba:Hengerfejtömítés és olajcsere, valamint szelephézag állítás 66,9 üzemóránál.

 

-

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr565434701

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Grigorij Sandorovics 2013.07.30. 21:44:12

Gratula!
S mivel nekem is mar szarasodik a latasom - tanacs.
En altalaban mindent nagyon jol lathatoan feher festekkel jelolok. Nem muveszkedem - altalaban egy gyufaszal jol jon. Na ezek a jelolesek (jol lemosott feluleten) evekig ugy viritanak - hogy lehetetlen melleallitani :))

harpi4 2013.07.30. 22:33:03

Hogy is van a régi mondás? "Mise után okos a gyülekezet!!!"Sok sikert a próbaúthoz is, mert Ráckevéről felevezni? Nos 20 évesen én kétszer eveztem fel egy túrakenuval Dömsödről a Kvassayhoz, de az Amapolával??? Hiába van motoros Mákvirág, az sem bírja olyan sokáig egyhuzamban.

Sün77 2013.07.30. 23:45:51

Szia Vili!

Ne keress a tekinteteddel a Taksonyi hídnál, meg az utána következő hajóállomáson se. Nem fogok integetni nektek, mert Kaposváron vagyok.

Jó utat! Pétert meg üdvözlöm.
Sün

Mihalik Péter2 2013.07.31. 07:55:46

Sziasztok! Gyertek bátran, itthon vagyok,csiszolóvászonból van már a tenyerem... előtte egy telefont kérek, mert megyek és nyitom a kikötőt.@Sün77: Köszi az üdvözlést, tőlem is üdv. Neked!

Grigorij Sandorovics 2013.07.31. 10:59:51

@harpi4:
Semmi keppen :)).
Eppen most, ha minden jol mukodik - ideje minden fokallast megjelolni. Ez sose keso, es sajnos a "misek" jonnek egymas utan...
süti beállítások módosítása