Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Hétfő.

2012.02.06. 16:49 :: A Tengerész

 

 No fárasztó délelőtt volt, túl vagyok az ebéden, az alváson, de még mindig fáradt vagyok. A mai program tüdőszűrés és "egérles" lett volna "J" szüleinek pincéjében, de én innen a hajóról el nem mozdulok ha csak nincs valami rendkívüli. Apropos a tüdőszűrő papíron pénzbüntetéssel fenyegetnek, ha nem megyek. Tudja valaki mennyire komoly ez? Merthogy minden évben elmentünk, de ki a fenétől kapnánk itt TBC-t a jó levegőn, nulla fertőzésveszélyben?

 

Szóval első a hajó biztonsága ezért reggel elhatároztam, hogy "megtöröm a jeget". Mindjárt az első csalódás az volt, hogy a csónak ami a hajó mellé van kötve és tegnap este még vidáman (na jó fogcsikorgatva) hagyta magát kitörni a jégből és billegtetve törve a jeget átvonszolni a pontonokhoz, most mintha odabetonozták volna! Ugrálhattam, pattoghattam az csak állt mint a cövek. Most hogy megyek ki a partra?  Kiléptem egyik lábbal a jégre. Semmi...Áthelyeztem a teljes testsúlyomat rá, kicsit rugóztam..... még csak nem is recseg, pedig ott próbáltam ahol tegnap este összetörtem a jeget, tehát máshol ennél csak jobb lehet. Végülis egy hosszú kötél egyik végét megkötöttem az  a hajóra, a többit beletutyáltam egy vödörbe azt kézbe vettem, a másik kezembe meg a hosszú csáklyát, hogy ha beszakadnék az majd megfog és a csónak orrából, ahol töretlen a jég kisétáltam a partra. A műhelyből hoztam a hosszú raklapok tüzelőnek való felaprításakor "megsajnált" 2,50-es deszkákból kettőt. Ezeknek a végébe előbb odabent ütöttem egy-egy 120-as szöget, visszahajtottam "U" alakban és belekötöttem egy-egy rövid kötéldarabot a gumicsónakos "F" szemétjéből, így azokkal tudtam vonszolni őket a jégen. A lakatosoktól kölcsön vettem egy 25-30-as körüli mellfurdancsot (a marógépen kifúrt nagy furatokat sorjázták vele jobb időkben) és kivonulva a deszkáimmal a jégre arra állva csináltam a jégbe egy próbalyukat, hogy megnézzem milyen vastag.  Az első után leszálltam a deszkáról, mert bement bő 10 centire és még mindíg nem ment át rajta, ez nem engem, de 10 ilyet is megbír mint én. Csináltam még két lyukat a hajóig a jégvastagság nem változott. Egyedül (hálistennek) közvetlen a hajó mellett volt vékonyabb, de pont ott kellett vágni, tiszta haszon. Megállapítottam, hogy a láncfűrész ami az első ötlet volt nem működik. Pedig a kezem egész jól bírta, de amint átment a jégen elkezdte szórni a vizet kifelé, ami a motor leégésének netán halálos áramütésnek a legjobb forrása, tehát abbahagytam. Van ugyan benzinmotoros láncfűrészem is, de azt most előásni, benzint szerezni, olajjal keverni ...macera. Nem ér annyit az egész. Marad a nyers erőszak BALTA! Ha nem lenne bajom a bal kezemmel tréfaság lett volna az egész, de így is megcsináltam, csak jól kidöglöttem bele. A baltázásnál azért deszkákon álltam, de még csak meg se reccsent a jég alattam ahogy püföltem. Még az volt kemény, hogy a jégbe fagyott csónakot, melyre körbevágva azért még rátapadt úgy 200 kiló jég kirángassuk a jég tetejére, "J"-vel ketten kevesek voltunk hozzá, kellett hozzak még két segítséget (Nándit elég nehéz volt rábeszélni, hogy nyugodtan lépjen rá a jégre, azt mondta fél, mert nem tud úszni, hiába nyugtatgattam, hogy semmi szükség úszásra ha beszakad, a hideg vízben egyből megáll a szíve), így sikerült annyira felrángatnunk, hogy ne nyomja meg az alumínium héjat. A hajó mellé olyan 30 cm széles "árkot" vágtam a jégbe és gereblyével kiszedtem a törmeléket, hogy ne fagyjon össze azonnal eredeti vastagságra. Holnap meglátom mire mentem vele, mennyire fagyott be illetve milyen vastagra ismét. Csak az egyik oldalt munkáltam meg így, ezzel elejét vettem a hajótestre gyakorolt jégnyomásnak, a másik fele legyen csak nyugodtan odafagyva minket már nem zavar.

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr224072293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jobbikbal · http://www.facebook.com/photo.php?fbid=312647675440551&set=a.144971282208192.19220.100000859632031&t 2012.02.07. 07:31:13

Ma lesz a vezér beszéde, de már kívülről tudom mit fog mondani! Éppen most hallgatom a Fiala beszélgetését Lázár elvtárssal, és hányingerem van tőle, ahogy körbe udvarolja! Egyszer lehet, hogy meglátogatnálak, de majd akkor amikor lehet normálisan kerékpározni, igaz tegnap is avval mente dolgozni. Remélem ezen a héten kitombolja magát a tél, és vége lesz!
Ha Gyurcsány mehetett az Avasra, akkor én miért ne jöhettem volna ide?
kepkezelo.com/viewer.php?file=val3hsh28j7i5fekat2.jpg
Ha ezt a képet meglátja az Orbán, tuti, hogy fölmegy a vérnyomása!
kepkezelo.com/viewer.php?file=bzaeobsrlybhmij2sio.jpeg
Még kér a nép most adjatok neki!
kepkezelo.com/viewer.php?file=79b0jfzaz5aahn0jfoyk.jpeg
www.youtube.com/watch?v=AHcI1-uFkGw

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.02.07. 08:40:52

@jobbikbal: 1. Mondjuk a Fiala nem viselkedhet úgy az interjúalanyaival, mint a hallgatóival, előbbiekből kevesebb van. Ez ügyben én toleránsabb vagyok. 2.Mindenki oda megy ahova akar...vagy ahova én gondolom. Amúgy nekem nem szenvedélyem Orbán fikázása, csak muszájból teszem, mert most épp ő a főkártékony. 3. Szarul mondja a verset.

IQ_nuku 2012.02.07. 08:46:01

Szerintem nem komoly a tüdőszűrős fenyegetés. Én kb 13-15 éve voltam utoljára...

teddybear01 2012.02.07. 12:13:16

Ami a tüdőszűrést illeti, az inkább a te érdeked, ha nem mész, akkor többnyire nem lesz semmilyen következménye. De mostanában azt mondják, megint nő a TBC-s betegek száma.
süti beállítások módosítása