El kellett robogózzak néhány dolgot beszerezni. Többek közt egyfajta csiszolótárcsát csak az Új Köztemetőnél kaptam, mert a sírkövesek akik arrafelé tenyésznek ilyet használnak és máshol nem árulják. A pokoli rázós macskaköves úton nem esett le ugyan a feldrótozott gyertyakupakom, viszont visszafelé kettétört. Bravo. Az élessarokig elmentem valahogy, kétszázméterenként félrehúzódva leállva és alápiszkálva a járműnek, aztán ott lekaptam a burkolatot és szembesültem a dolgokkal. Úgy jutottam haza, majd a hajótól az autós boltig Csepelen az Ady Endre utcába, hogy egyszerűen nem raktam vissza a burkolatnak azt a részét ami a gyertyát takarja, hanem felgumipókoltam a csomagtartóra és menetközben a forgalomban időnként a sarkammal helyére rugdaltam a gyertyapipát. Mit mondjak "ütközetben a kardrántásnak ez a módja"...Közben eszembe jutott keresztkomám "SzA" példája, aki egy hasonló "menet közbeni szerelés" miatt motorozott neki egy rendőrautónak és halt meg a mögötte ülő társa, szóval nem jó dolog így közlekedni, de az új gyertyapipa úgy tűnik nem akar leugrálni, remélem ad acta tettem a problémát végre. Na ilyen a "keresztbeseklis" csiga. A két lemezt összehegesztettem és keresztbe kifúrtam, mielőtt a fa házba bedugtam volna és a danamid görgőt a tengelyével helyére raktam volna.
Csütörtök.
2011.09.15. 21:00 :: A Tengerész
8 komment
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
whale 2011.09.15. 21:53:47
A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.09.16. 08:35:12
egeresz 2011.09.16. 08:46:33
whale 2011.09.16. 10:40:24
Na, mondjuk én ezt úgy képzeltem el azért, hogy UGYANÚGY készíted el a lemezt, mint a másik csigánál-tehát nem két független elemként-és úgy fúrod ki.:))
"Mitől nem hat az erő ilyenkor az egyik lemezre másképpen mint a másikra?"
Egyrészt azért, mert nem két lemez, hanem egy,-mint ahogy fent írtam- másrészt nyilván másként hat, de szerintem ez pont jó, mivel így MEGOSZLIK a terhelés. Ha egy pontban nyírod-csavarod a lemezt és a tengelyt, én józan paraszti ésszel azt gondolom, hamarabb elnyíródik-csavarodik-nyúlik, mint ha két pont között osztod el a tehelést. Rémlik valami mechanikai ügy gép-és kötözéstan tanulmányaimból, de olyan régen volt és annyira nem használtam aztán, hogy kikopott a fejemből.:))
De ha egy mechanikus hozzászólna, biztos okosabbak lennénk.:)
"Most jut eszembe; a két lemez még akkor is elcsúszhat egymáshoz képest (ugye a görgő tengelye nincs belehegesztve, ilyenkor jól befeszülne az egész, nem forogna )ha csak úgy benne van a cucc a ládában az anyagok közt."
Ezért gondoltam, hogy EGY darabból csináld a lemezt, mint a másiknál...
beho 2011.09.16. 19:44:33
A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.09.16. 19:59:38
whale 2011.09.16. 20:52:27
Az lehet, de meglenne az az előnye, hogy egyfélét kellene csak csinálnod, ami ráadásul mindkét irányra jó lenne...
"...az "U", vagy omega sekli belsejét helyből majdnem teljesen kitöltené a visszahajtás, mi maradna a csatlakozó akárminek?"
Na, ez viszont tényleg baj. Akkor sztornó az ötlet. Saját....khm "joystick", saját csalán, nem kibicelek.:))