Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Kenny Wells: :) Valahogy így. (2025.03.30. 03:14) Szombat.
  • tiborpapa: ecet + citromsav biztatással! (2025.03.17. 18:21) Hétfő.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: :) Blogszünet nincs, csak emlékezetblogszünet. Viszont hideg van, nincs kint k... (2025.03.04. 12:35) Csütörtök.
  • A Tengerész: @whale: @tantika: Welcome aboard tantika és persze régi ismerős whale! Értem én és jól is esik, me... (2025.02.27. 09:09) Hétfő.
  • whale: "ez az Internetről lopott kép három évvel később a nagy sztrájk idején készült, melynek következmé... (2025.02.24. 11:15) Vasárnap.

Linkblog

Hétfő.

2024.12.02. 09:23 :: A Tengerész

Visszajött a randa idő. Köd és taknyosság földön-égen. Boltba kéne menni, mert elfogyott a kenyér, de elhatároztam, hogy ködben nem biciklizek. Van világításom, méghozzá elég erős villogók előre-hátra, de annyira nem nyomaszt az anyagi helyzetem (semennyire nem nyomaszt hálistennek, végre van értelme annak, hogy 42 éven át agyonnyomorgattak SZJA -val nyugdíjjárulékkal, el is határoztam, hogy addig fogok élni amíg nyugdíjban vissza nem fizetik az egészet kamatostul, annyival is kevesebbet tudnak lopni a mostaniaktól) hogy számítson ez a 2 km benzin, inkább autóval megyek.

Tegnap szép idő volt, körbedrótoztam még két helyen a kerti farakást, mert nem akarom, hogy ahogy száradnak a fák és zsugorodnak, meglazuljanak és esetleg szétdőljön az egész, meg a tetőt is rádrótoztam, hogy nehogy lekapja a télen valami szélroham.

pict0142_1.JPG

Itt kérem takarékosság van, a régi elbontott drótfonat kerítés drótjait használom fel az ilyen feladatokra.

Volt két régi száradt, göcsörtös, tehát baltával szétvághatatlan tuskó ami, bár azt gondoltam, hogy jó méret, de nem fért be  a kályhaajtón, azokat kettőbe fűrészeltem, már égnek is a kályhában.

pict0145_3.JPG

A többség persze továbbra is csak lustálkodik.

pict0141_4.JPG

pict0140.JPG

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr9518738448

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása