Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Paduc: :) Utólag nem lesz gumis. (2024.09.13. 23:37) Csütörtök.
  • hitvantanyitto.blog.hu: Ezzel kapcsolatban: "viszont SEHOL, még itt a piacgazdaság és a pénz feltalálóinak szülőföldjén s... (2024.09.13. 12:22) Szerda.
  • A Tengerész: @whale: :) Vénségünkre! (2024.09.12. 21:44) Kedd.
  • A Tengerész: @sefotos: Sanyikám EZ IS AZ! Olyan amibe négy fajta SD kártyát is be lehet(ett) dugni. sandberg.hu... (2024.08.29. 23:05) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Műszaki: Az ötlet onnan jött, hogy kaptam ajándékba egy doboz datolyát és lett 50 magom. Tél meg ... (2024.08.29. 20:17) Kedd.

Linkblog

Szerda.

2024.08.28. 17:40 :: A Tengerész

Nem tudom mondtam e már (eléxer) UTÁLOK telefonnal fotózni. De most épp valami gubanc van az adatkártya-PC kapcsolatban és nem tudom a fotókat a kamera kártyájáról bemásolni ide, ezért tegnap délután és ma az okostelóval fotóztam KATASZTRÓFA. SEMMIT nem látok a tűző napon, hogy mit fotózok.

Naszóval Lajos hihetetlenül jófej volt, megkértem, hogy annyit segítsen, hogy az ágfákat, amit itt hagytak nekem tüzelni, ne méterben, hanem kugliban leszabva hagyják itt. Amíg ő fordult egyet a teherautóval, meghagyta az embereinek, hogy aprítsák fel nekem a fát (és egy fillért nem volt hajlandó elfogadni érte, pedig erősködtem), én meg betalicskáztam a kapu mögé. Ez tegnap volt, nekem már ennyi elég is volt  a napon manőverezésből, kidőltem délutánra mint a fűzfa. De azt utcán rend volt, a fiúk minőségi módon eltakarítottak maguk után, nálam meg ez volt.

456359344_1039828557438446_8243831380118355182_n.jpg

Namost kell majd autózni, de amíg ez itt tornyosul, addig nem lehet kiállni a Suzival, szóval ma korán keltem és reggel 7-kor már baltáztam a kuglikat. Azért most, mert ha megvárom amíg kiszárad, sokkal nehezebben hasad a fa. Kivéve ahol az elágazások (szóval a "csomók") vannak a fában, mert az sehogy se hasad. Márpedig ez ugye ágfa volt, szóval igyekeznem kellett, hogy amíg nem süt oda a nap végezzek, mert így is minden harmadik tuskó után le kellett üljek kicsit pihenni. Szégyenszemre 8 után J-t is kizavartam az ágyból, hogy jöjjön adogatni, mert ott halok meg a farakás mellett. Előtte még a hajolgatástól kihánytam egy kicsit a reggelimből. Délre megvolt a 95 %. A maradék ötöt ami sehogy se hagyta magát hasogatni, csak úgy felraktam ( bal oldalt a tetején a rakatnak), majd télen amikor nem lesz 50 fok a napon adok a pofájának láncfűrésszel.

456919409_1062674245274796_6539848392056718563_n.jpg

Na megvolt a terv (mármint, hogy PONT dél volt), összesöpörtem a favágás helyszínt és csónakba szálltunk lebontani a stégdeszkákat.

Eddigre, pláne odakint  a vízen pokoli volt a hőség, még én is nehezen bírtam (J meg emlegette, hogy mindjárt elájul), kihajigálni a partra a deszkákat, ráadásul a sok növény miatt evezni is nehéz volt, szóval kidöglöttem, De ez is meglett 13:15-re.

456238362_7986017238160709_5702587799173791976_n.jpg

Addigra értünk be a házba a hűvösre inni és pihegni. De én többet akartam, mondom MOST azonnal merülni akarok a Dunában. Nagyjából ugyanaz történt velem, mint 45 évvel ezelőtt, amikor az M/S Petőfi segédgépterében  60 °C-ban csiszoltam be a gerjesztőgenerátor keféit és egyszercsak elkezdett szétesni köröttem a világ. És akkor kimentem a tatra és belevetettem magam az úszómedencébe és  megint  észnél voltam. Amint nyakig merültem a vízbe ismét jól voltam. J hasonlóképpen. Kicsit úsztunk is olyan öregesen. Szóval szépen abszolváltuk a napot. Ebéd és alvás következett, MA már nem lesz több meló. 

Ja közben itt volt a vállalkozó, megbeszéltük a stégjavítást, szeptember közepén kezd, addig pihenő van nálunk. Csak annyi, hogy a kidobált deszkákat holnap hajnalban amíg hűvös van (na jó szóval csak 32 fok) még elrakom valami pofásabb formába, mert arra ma már nem volt erőm. Azért 80 évesen, aránylag nem rossz teljesítmény..

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr8318477271

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Műszaki 2024.08.28. 18:36:11

Azon gondolkozom, hogy mindig mondogatod (írod), hogy nem veszel már tüzelőt, ami van az kitart amíg élsz. Ha ilyen jól haladsz tüzelő begyűjtéssel, örökké kell majd élned. Amihez jó egészséget kívánok!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2024.08.29. 20:04:51

@Műszaki: Köszönöm szépen! Ráadásul a stégdeszkák fele, most hogy átnéztem őket, már nem érdemli meg, hogy visszakerüljenek a bejáróra, szóval azokból gyújtós lesz vagy két-három évre elegendő. És már van korábbról felaprítva legalább két évre való. Szóval jól mondod.
süti beállítások módosítása