Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Hétfő.

2023.09.25. 08:22 :: A Tengerész

8:12 Lehet túlvállaltam magam. Betegség is kerülget, J kezdte még Horvátországban a köhögést, tüsszögést, takonykórt, mostanra (tegnapra) elért engem is. Szóval ez a naponta ekkora anyag feldolgozása elfárasztott. Lehet tartok egy-két nap szünetet, de ezt még átgondolom. Kaptam jogos kritikát is, hogy túl zsúfolt a múzeumi anyag. Igaz, de azt akartam érzékeltetni, hogy milyen nehéz volt befogadni a rendelkezésre álló rövid idő alatt azt a hatalmas anyagot. Mert én egy-egy tárgyon, képen elbámészkodtam, spekuláltam volna annyi időt amennyit az egész múzeumban töltöttünk. A világ dolgain való bámészkodás egyébként se a bámészkodásról szól, hanem azokról az érzetekről, amiket bennünk keltenek. Ha ezek értelmet nyernek, akkor fontos volt bámészkodni, he meg nem, akkor teljesen felesleges volt odamenni. Gondolom én. De akár tévedhetek is. Mindenkinek más a fontos. Lehet van akinek elég az, hogy rohadt sok pénzért odament és van róla egy képe, hogy ott volt. Elmegyek reggelizni és lehet ledőlök egy kicsit, mert minden köhögéstől fáj a hátam. Majd jelentkezem, ha összeszedtem magam.

Viszont a kutya lába szépen gyógyul.

20:18 Na kicsit megembereltem magam. Sétáltunk egy rövidet a Sz kutyával, sőt a Picur is jöttés nekiállok egy kicsit írni.

Ott tartottam, hogy a kotori tengerészmúzeumból visszatértünk a hajóra. 12.-én kedden délben beszedtük a köteleinket, eldobtuk a mooringot és elindultunk kifelé Kotorból. Na innentől lesz egy kis rendetlenség, mert nem állítottam be az akkucsere után a kamerán a dátumot és az időt.

20150530_000051.JPG

Nappal mennyivel könnyebb a tájékozódás mint éjszaka sötétben!

Drazin Vrt... ami a google fordító szerint kertet jelent.

20150530_000552.JPG

Srévizavé vele két apró sziget, azt egyik a temető sziget, a másik egy templom sziget. Az északabbra fekvő a "Sziklák asszonya" sziget, a másik a "Szent György" sziget.

szigetek.png

Amúgy mindkettőn templom áll. Gondolom ez a kettős, a  katolikus és az ortodox görögkeleti vallás miatt van.. volt. Nem tudom kiknek szabadott ide temetkezni, de vagy keveseknek, vagy kevesen élhettek errefelé abban az időben, hogy ilyen kis hely elég volt a halottaiknak. Körbe turistahajók nyüzsögnek. 

20150530_001127.JPG

20150530_000957.JPG

Mielőtt búcsút intünk a kotori öbölnek és nekivágunk immáron északnak, a hazafelé vezető útnak, megállunk a legkólső öbölben Tivat előtt horgonyon fürödni egyet.

20150530_013405.JPG

Majd megyünk egy kört csak úgy hajóval a kikötőben. Na ez az amiről beszéltem, amikor a Mészáros Lőrinc hajóját emlegettem. Mert ezekhez képest nem olyan nagy durranás.

20150530_013514.JPG

Ha minden igaz, ez a háromárbocos a "Máltai Sólyom". (https://en.wikipedia.org/wiki/Maltese_Falcon_%28yacht%29) Szóval Mészárosnak még van fejlődnivalója.

20150530_013637.JPG

 

Aztán áthajózunk az öbölből túlpartjára és  Portonovinak vesszük az irányt,, mely nevéhez méltóan egy vadonatúj kikötő. De erről már majd holnap.

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr4418221417

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

táncoslábú laces 2023.09.25. 10:51:22

Gyógyulj meg gyorsan, szerezz be valami patikaszert köhögés meg takonykór ellen. Nekem a múzeumi anyag lehetett volna több is jó volt rajta elidőzni főleg a makettek, tárgyak. Hát jól látod nem vagyunk egyformák

rgranc 2023.09.26. 15:04:20

A "Sziklák asszonya" sziget fontos helyi látványosság, mert nem természes sziget:

www.horvatorszaginfo.hu/helyek/kotor/latnivalok-gospa-od-skrpjela
süti beállítások módosítása