Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Kedd.

2023.09.19. 00:23 :: A Tengerész

0:11 szóval már holnap van. A Szmájli kutyát orvoshoz vittük délután a sebes lábával. Sokat kellett várni, mert voltak előttünk vagy hatan, nagyon megy ez a helyi rendelő. Sz kapott injekciót (apropó, tudjátok hova lett az "inekcióból" a jé?... átment a "fagylajt"-ba), kenőcsöt, meg holnap (szóval ma) ki kell váltani a patikában valami gyógyszert is. Most szomorúan alszik a matracán, nyakán a műanyag tölcsér gallérral, mert így nem tudja nyalogatni a sebét ami a fő oka annak, hogy már több mint egy hónapja nem gyógyul rendesen, illetve sehogy.

Miközben a rendelőben voltunk valaki letörte a Suzuki baloldali visszapillantó tükrét, elképzelni nem tudom kinek volt útjában, a padkán parkoltam ahol a többiek is, nem álltam kapubejáró elé, valakit lehet idegesített a méregdrága, talán fél millió forint értéket is képviselő 20 éves több mint 200000km-t futott autó. Szóval nem tudom lesz e ma blog, mert valahogy tükröt kell varázsolnom a kocsira, mert be kell vásárolni ( ma még a maradék horvát kenyeret ettük) ami tükör nélkül nem megy igazán, na majd jelentkezem.

Addig is 

10:37 Érdekes lesz a folytatás. Reggel sétálni mentem a kutyákkal, ebből az alkalomból Sz-ről levettem a tölcsérgallért amitől mindjárt megvidámodott, mert amíg rajta van, teljesen zombivá válik. Lógott a lába az esőnek, ezért hazatérve gyorsan elbicikliztem a patikába a kutya gyógyszeréért (Augmentin, ismerős antibiotikum, 30 évvel ezelőttről, amikor a gyerekek kicsik voltak ők is mindig ezt kapták, csak most tabletta, akkor folyadék volt), meg hoztam visszafelé a LIDL-ből pékárút, ez volt a legsürgősebb. Mire hazaértem már esett az eső, egyelőre a tükröt bezacskóztam hogy ne ázzon ott ahogy lóg a drótján ( ami jó a mozgató motor működik)  és nekiállok a blognak, ahogy írom úgy megy majd ki bekezdésenként a netre, ha közben megbízhatóan kijavul az idő, átállok tükörreparáló üzemmódra.(kimentem, szemerkél folytatom)

Szóval 7.-én csütörtök déllőtt indultunk Loviste felé Split Castellából.

loviste_fele.jpg

A drága jó Ibolya nem hagy minket éhen halni, nagy tál hideg finomsággal kedveskedik nekünk.  Balról J, I,

és Gy.

20230907_133826.JPG

Gy a vitorlázással párhuzamosan végzi ügyvédi tevékenységét, telefon, táblagép, laptop, váltakozva (néha egyszerre) üzemel. Rejtő Jenő "Három testőr Afrikában" -ja jut eszembe, melyben a nagy Levinnel összezárva az őserdei  út végére a társai egy kardhalat simán meg tudtak volna sütni valamilyen leleményes mártással körítve, nos én így vagyok Gyuri doktorral és mondjuk bármely ingatlan üzleti célú bérbeadási szerződése rendes- és rendkívüli felmondással való megszüntetése dolgában. Néha azért azon túl, hogy nincs igazából használható beszédhangom (különösen motordübörgés mellet), elég nehéz úgy beszélgetni, hogy folyton csörög a telefon. Viszont hasznos, hogy a barátainak mindig elmeséli, hova is megyünk éppen és miért tesszük azt amit éppen teszünk és akkor én is tudom. (ez persze nem egészen igaz, de hogy az ő szavaival éljek "muszáj volt kicsit a vérét szívnom")

20230907_131012.JPG

Néha azért vitorlázunk is...

20230907_143255.JPG

de csak génuával, a grószt (ami amúgy sokkal kisebb mint a génua) talán egyszer göngyöltük ki az árbocból, erre még visszatérek. J igazából kormányoz nem csak úgy mókol a robotkormány mellett, az ilyen világi hívságok, mint a gépi kormányzás csak megvetését vívják ki.

20230907_143222.JPG

Kietlen part, nagy lehetett itt a szegénység amikor még az itt élőknek nem volt más megélhetésük, mint a kopár lejtőkön megtermő szegényes olajfaligetek és az azon legelésző kecskék és muszáj volt tengerre szállniuk némi halért, meg a handzsárt az erre járó idegen hajósok torkának szorítva egyéb bevételért. De mostanra eljöttek a boldog idők, amikor a turisták maguktól hozzák a pénzt és tömik a helyiek zsebébe számolatlanul mindenféle szolgáltatásokért. Amúgy szavam se lehet, mi is idejöttünk és itthagyunk önként és dalolva többhavi nyugdíjat, ami meg is látszik az országon, erről is fogok még beszélni.

20230907_153526.JPG

És lassan magunk mögött hagyjuk a lenyugvó napot

20230907_191345.JPG

20230907_191359.JPG

Sötétben érkezünk Lovistére, horgonyon éjszakázunk.

loviste.png

A horgonyzással van némi nehézségem, én megyek előre, de nem látom még elemlámpafénynél sem a nódusokat (10 m lánconként van egy jel), legalább 30 méter láncot kéne lerakni, de nem nagyon látszik még napfénynél sem és bizonyos gyakorlatot igényelne az ismeretlen csörlővel, hogy mennyi idő után fut le kb. a 10 méter, szóval, hogy hol kell keresni a jelet és megkülönböztetni a rozsdától, elszíneződéstől, továbbá már az "UP" és a "DOWN" felirat is lekopott a kézivezérlőről, ami ha a horgony fel van húzva és az ember az "UP" ot nyomja meg nem épp előnyös a motor áramfelvétele szempontjából. Meg ilyenkor kellene kiabálni tudni az infókat a kormányosnak, na azt aztán végképp nem tudok a suttogó hangommal, I tolmácsol, szóval ahogy a tábornok mondja a kapitánynak Potrien őrmester kínlódása láttán "ütközet közben kissé szokatlan módja a kardrántásnak", de azért megoldjuk a feladatot, olyan 30 é 40 méter körüli lánc biztos lement, be is szántjuk, szóval béke van és az éjszaka meg amúgyis nyugodt lesz.

Gy kapitány remek "mindent bele" kaját főz,

mindent_bele_2.jpg

mindent_bele_1.jpg

van benne sok szalonna, hagyma, paradicsom, paprika, karikára vágott debreceni, hozzá a horvát kenyér és a magyar vörösbor betetőzése a napnak, én még a végét kitunkolom a serpenyőből és az abszolút maradékot elteszem másnap reggelre, hidegen is remek.

Na utána nézek a visszapillantó tükör reparálásnak.

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr9218216629

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása