Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Péntek.

2022.06.03. 10:23 :: A Tengerész

Furcsa amikor az ember a síron túlról kap üzenetet. A történet régről indul. Akik régóta olvasnak, emlékeznek amikor könyvet adtam ki és az akkor még épülő hajón árultam valamikor 2010 körül. 

Úgy három-négy hónapja jövök ki  a helyi szakorvosi rendelőből, ahol a szokásos kontrollon voltam. A kapu előtt az utcán megtermett ember áll, álla alá tolt maszkban cigarettázva. Még jócskán tél van, de egy szál pólóban, külsejére nézvést idevalósi takarító lehet aki kijött a levegőre a tüdejét mérgezni. Utálom a cigarettát és van bennem egy beépített népnevelő ösztön, ami arra készet, hogy "hátha". Neki is odaszólok csak úgy elmentemben " A dohányzás súlyosan!!! TUDOD!!!"  Hümmög valamit, na mondom ebbe is kár a szó, megyek a biciklimhez, de utánam jön... miafene, csak nem akarja "megbeszélni"?... olyan 40-50 kilóval nézem nehezebbnek nálam.... megszólal "Nem maga a Vili bácsi?" HOPPÁ! De én vagyok! Honnan ismersz?  "Tóth Pál Tamás vagyok, voltam a hajódon és vettem tőled könyvet annakidején" . Na mondom, kicsi a világ, ne haragudj, nem emlékeztem rád, sokan voltak akkoriban nálam, de mit keresel te itt?  "Én vagyok itt az orvosigazgató". 

Elbeszélgettünk egy kicsit, többek közt megkérdezte jól bánnak e itt velem, mondtam, hogy kiválóan (bár nem vallottam be, hogy szerelmes vagyok  szőke belgyógyász Barbibabába, még a végén szól értem pár jó szót, más nem is hiányozna), és elmesélte, hogy annakidején amikor megvette a Bisset trilógiát egy barátjának, az annyira fellelkesült tőle, hogy általa küldött egy könyvet nekem ajándékba, ami azóta is nála van, de ha most összetalálkoztunk el fogja nekem hozni, jobb később mint soha. Sajnos a barátja, bizonyos Gyulai Líviusz tavaly meghalt Covidban. Hát ez szomorú. Elbúcsúztunk és én el is felejtettem az egészet. 

Két napja azonban cseng a telefonom, Tóth Pál Tamás (lassan ugrott be, de aztán fényesen), jönnek egy csónakot kiszedni Áporkára, bedobná a könyvet nekem, ha itthon vagyok. Na összejött a találkozó, egy kis motorcsónakkal jöttek négyen és a szomszéd stéghez kanyarodva  kiadta nekem a halott ember ajándékát.

Gyönyörű és megtisztelő ajándék. Milyen kár, hogy már nem tudom az ajándékozó szerzőnek megköszönni.

pict0154_1.JPG

pict0155.JPG

Isten nyugtasson Líviusz! NAGYON sajnálom, hogy 2010 január 26.-a óta csak most volt alkalmam megköszönni.

MÁS. Két napja a világ egyik legnagyobb vitorlázója volt a manchaftom egy rövid útra. Ez is rég kezdődött. Még valamikor kora tavasszal felhívott egy régi MAHART-os vitorlázó klubtársam a "Doki" ( azért doki, mert Drgác Józsinak hívják ) és elmesélte, hogy a Balaton kiment alóluk. A klubházat eladták, se hajók se kikötő, ahogy MAHART sincs már a helyét felszántották és behintették sóval. VALAHOL folytatnák, nem tudok e itt Ráckevén valamit. Nos összehoztam a polgármesterrel, mert "tudok", van helyi szándék a vízisportok támogatására, bár a város nem kormánypárti, így a szándék mögött nem állnak pénzek, de "teher alatt nő a pálma", HÁTHA. És itt jön a képbe Kopár István, többszörös Földkerülő szólóvitorlázó volt MAHART-os kollégám és klubtársam és barátom ( már a papája is az volt)  akinek annyira szívügye a téma, hogy  személyesen szállt be a hírverésbe, akár oktatónak is a helyi fiatalságnak, innen a "szomszédból" floridai otthonából. Na három napja hív  a Doki, hogy jön egy filmes csapat kellene gyorsan egy vitorlás mutogatni, van e hadrafogható hajóm, mondom VAN. Így aztán lejöttek a fiúk, én meg beültem a Kopárral a Tequilába és átvitorláztunk a túlpartra a kenustelepre ami az induló bázisa lesz a vitorlásoktatásnak és még velem is csináltak riportot, bár egyrészt a hangom (hiánya) másrészt a mondanivalóm kényes része miatt aligha kerül adásba az MTV-1-en, de sebaj. Mindenesetre sok ideje nem volt olyan legénységem, akit nem kellett instruálni, hogy húzzon, vagy engedjen a fockon.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr3017847481

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása