Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Csütörtök.

2022.04.07. 17:53 :: A Tengerész

Leráztam magamról a tespedést. Indul a munkásszezon. Kihordtuk a télikertből a leandereket, aztán nekiálltam átpalántázni a maradék paradicsomültetvényt a WC papír gurigákból tejfölöspoharakba. A hajó orrán a decken álló hordókból kiürítettem a vizet, ezzel 540 kilóval könnyebbedett meg a hajó orra, menten kiemelkedett 15 centit a vízből. Erre az "even-keel"-ről való orrabuktatott helyzetre, egy korábbi, rejtélyes eredetű fenékvíz ( máig nem jöttem rá mitől lett, az biztos hogy nem külső víz) teljes eltávolítsa és a bilge tökéletes kiszárítása miatt volt szükség. Miután ez megtörtént a tél folyamán, nem volt szükség többé az orr leterhelésére.

A kölcsönhordókkal visszaautóztam SP-hez, NANÁ, hogy pont most nem volt otthon, így csak beraktam a kapuja mögé, nem tudtam a helyére tenni, elnézést.

Holnap előszedem a hajóról a 20 literes acél marmonkannáimat. Van 6 db ha jól emlékszem, még "Táncoslábú Laces"-től kaptam. Valaha gázolaj volt bennük, de  aztán hogy kiürültek, a csónakmotorhoz használtam egyet benzinnek. Most kis kannákba fogom tölteni ami benne van, elautózok a MOL kútra és megtankolom benzinnel mindet, amíg 480 Ft a 95-ös literje. Lehet ez lesz életem legjobb befektetése. Ennél csak akkor jártam volna jobban, ha akkor jut eszembe , amikor 300 Ft volt literje, ráadásul nem volt benne "bio", mert ezt ha sokáig áll a kannában, alighanem finom szűrőn keresztül kell majd betöltenem az autóba.

Reggelizés közben szokás szerint hallgatom a Klubrádiót. Fiatalos női hang az interjúalany és ÚGY beszél, hogy MUSZÁJ odafigyelni. Dr Bányai Éva klinikai szakpszichológus, professzor emeritus ( https://hu.wikipedia.org/wiki/B%C3%A1nyai_%C3%89va_(pszichol%C3%B3gus) ) Szakterülete a hipnózis, melyet a rákgyógyászatban alkalmaz. Amúgy 80 éves. Az jut eszembe, hogy hogy lehet az, hogy neki is csak egy szavazata van, amikor legalább ezret ér ez az ember? Az hogy van, hogy ilyen emberekkel csakis a jobboldali szellemi fölény magaslatáról lenézett, frekvenciaengedélyétől megfosztott, libsi Klubrádióban lehet találkozni?

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr417799921

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

whale 2022.04.07. 18:46:52

Mi az hogy, hogy van? A szakértelem bolsevik trükk, mint azt Csurka óta tudjuk....

táncoslábú laces 2022.04.07. 19:37:45

Ja jól emlékszel. De ne 95-ös benzint vegyél ha nem akarsz szívni hanem 100-ast az jobban eláll hacsak nem mész világgá a Suzukival

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2022.04.10. 11:52:48

@táncoslábú laces: Hát de akkor fújhatom a "befektetés"-t, mert a 100-as az nem "dotált cikk". (dejó, azt hittem ez a kifejezés eltűnt a "létező szocializmus"-sal együtt... a fiatalságomat is visszavezényelhetné a dagadt)

táncoslábú laces 2022.04.11. 15:01:07

@A Tengerész: Nyilván igazad lenne, ha...szóval vizsgára kellett vinni a kocsim. Sorok álltak a szerelőnél, mert a tavaly november december körül tankolt benyából vmi ragacsos trutyi vált ki,mivel télen sokan nem használták a kocsit ezáltal beragadt a pillangószelep stb.Megy a bazmegolás a kitakaríthatatlanság miatt. Szóval innen nézd hogy megéri-e

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2022.04.11. 16:40:28

@táncoslábú laces: Na hálistennek. Erre a megerősítésre vártam. Gondoltam utánaolvasok a neten, pont ma délelőtt és megtanultam, hogy (leegyszerűsítve) "már a benzin se a régi". De még a 100-as se. TALÁN, ha csurig van az acél kanna (még a réz, meg a műanyag se jó) hogy ne legyen benne levegő akkor eláll, de az se évekig. Úgy hogy hagyom a πcsába az egészet, amennyit én autózom ( havi 50 km?), nem fogok belerokkanni akármennyi is lesz az ára, kapják be! És akkor nem kell pöcsölni a kannákkal, tárolni, rakosgatni, emelgetni, töltögetni, még csónakmotornál is utálom, pedig ott egyszerűbb, mert 1,5 litert kell csak beletölteni (igaz keverni kell, mert az kétütemű). Köszönöm a tanácsokat. Egészség!
süti beállítások módosítása