Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Vasárnap.

2021.08.22. 22:55 :: A Tengerész

pict0096.JPG

Még meleg nap volt, de alighanem ez az utolsó a nyárból. J még fürdött a Dunában, de én a múlt héten voltam benne idén utoljára. Már csak 21  fokos a víz, nekem ez már kevés. Gyorsan elröpült a nyár, ahogy minden évben, augusztus 20.-val vége is van. A növényekről alig szóltam idén, minden mást elfedett az ácsmunka, pedig minden reggel saját termést reggelizek.

pict0034_1.JPG

Idén is volt veterán járműtalálkozó, délelőtt kicsónakáztam a piactérre. Aki bővebb beszámolóra vágyik nézze meg a tavaly és tavalyelőtt blogot, az idei is hasonló volt, de azért erről is nyomok ide párat, de inkább az impresszióimat.

Ahogy közelítettem, mindjárt feltűnt a kicsinyek öröme, a kertitraktorral vontatott, ingyenes "hordóvonat", amivel boldogan tekeregtek a  forgatagban.

pict0105.JPG

A bemutató legnépesebb résztvevői a motorkerékpárok, van belőlük jó pár tucat.

pict0101.JPG

pict0104.JPG

Sok van a régi NDK-s motorokból, Simson robogótól MZ-ig, ezek aránylag nagy számban találhatók meg ma is a kétkerekűek közt és népes a gyűjtők tábora is.

pict0075.JPG

A másik népszerű márka a magyar Pannónia

pict0076.JPG

és a csehszlovák Java. De van itt egy kistestvér a Babetta, nagyon szeretheti a gazdája, piszokul ki van csicsázva,

pict0057_1.JPG

ráadásul ez KÉTMOTOROS

pict0056_1.JPG

Hogy az a zöld második motor a berántózsinórral mit csinál ott a vázon, nem tudtam rájönni, talán tartalék.

Azt még megértem, ha valaki egy motorkerékpár restaurálásával eltölt rengeteg időt, mert azért amíg egy fellelt elhanyagolt darabból ilyen kiállítási tárgy lesz az rengeteg munka, idő és pénz, de hogy mi munka lehet egy ilyen óriás megmentésével 

pict0078.JPG

azt elképzelni se tudom. Az már csak "hab a tortán", hogy idejönni vele is mélyen kellett belenyúlni a pénztárcába HACSAK nem az 1970-es 2 Ft-os gázolajjal  teli tartállyal pottyant a műgyűjtő ölébe a régi Csepel modell.

Felvonult a tűzoltóság

pict0096_1.JPG

és a rendőrség is. Régi modellekkel

pict0097.JPG

és régi rendőrökkel.

pict0095.JPG

pict0094.JPG

pict0098.JPG

És az autók persze.

Németek egymás mellet kelet és nyugat.

pict0065.JPG

Ahogy a Kenedi "SzegényPapa" mondta, a két rendszer közti különbséget pontosan lehet látni, ha egy 1000-es Wartburgot egy Audi 100-as mellé rakunk. Mert mindkettőt ugyanabban a  gyárban fejlesztették, csak a háború kettévágta a gyárat, az Auto Uniont, az egyik felét a nyugat a másik felét a kelet kapta.

Trabantból is van egy csomó, számszerint tíz.

pict0086.JPG

És persze az igazán régiek, ezekből kevés van.

pict0067.JPG

pict0066.JPG

pict0069.JPG

pict0088.JPG

pict0087.JPG

mennyivel egyszerűbb volt a gépháza ennek a régi Fordnak mint a maiaknak!  Arról nem is beszélve, hogy ENNÉL, belenézve még mindenről tudom mi micsoda.

pict0090.JPG

Itt van Maigret felügyelő autója is

pict0091.JPG

és még egy szépség.

pict0063.JPG

pict0064.JPG

Kedvenceim a vidék hősei. Azok a mezőgazdasági járművek, amiket nem csicsáztak ki, csak úgy otthagyták a szántást, hogy ideguruljanak.

pict0083.JPG

pict0054.JPG

Hát igen szerelni kell

pict0053_1.JPG

de ENNYIRE?

pict0052.JPG

Persze ebben is van szép.

pict0080.JPG

Mennyi munka és szív van csak egy ilyen traktorülésben.

pict0084.JPG

És hogy a gyerek is be legyen oltva.

pict0081.JPG

És itt vannak a magyar specialitások, a vidék ezermesteri által alkotott csettegők,

pict0059.JPG

pict0060_1.JPG

pict0062.JPG

 a "rakjunk össze valami autófélét abból ami van a ház körül".

pict0061.JPG

Van itt minden, emlékszik még valaki a valaha népszerű, mára teljesen eltűnt kielboatokon használt luxusholmira? Na itt van egy.

pict0072.JPG

Hegymenetben nem kellett evezni, csak mellérakva felmotorozni vele Szentendréig, aztán visszafelé csorogni a Rómaiig.

De a legnépszerűbb autó az nem egy oldtimer.

pict0074.JPG

Ő a kolbászos Imi, a piacnapok legnépszerűbb résztvevője. A sült tarjája felülmúlhatatlan.

pict0073.JPG

Egy megfáradt veterán.

pict0071.JPG

Na szóval ez volt ma. A tegnapról majd mesélek holnap, mert az különösen érdekes, már persze ha érdekel valakit mire jutottam a fa gőzöléses hajlítással.

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr5116667318

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Congeria 2021.08.23. 08:34:07

Nagyon jó képek, élveztem az összeállítást. Anno 1972-es Fiat 500-t még én is tudtam szervizelni.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2021.08.23. 08:48:07

@Congeria: Köszönöm. Pedig most nem volt annyi energiám megörökíteni és összefoglalni, kissé fáradt vagyok, sokat kivett belőlem ez a nyár... vagy a korosodás. Ha ennyire érdekel a téma a régebbi hasonló beszámolóim "ütősebbek" voltak emlékeim szerint. (amapola.blog.hu/2016/08/30/hetfo_277 amapola.blog.hu/2019/08/25/vasarnap_628 amapola.blog.hu/2018/08/26/vasarnap_646

Sunny Days 2021.10.09. 18:32:50

De jó volt végig nézni ezeket a képeket! Kiváló lehetett ott a hangulat, csodásak a régi járművek.
Azok a régi rendőrautók! - ilyenek szaladgáltak gyerek koromban.
Köszönöm a tudósítást!
süti beállítások módosítása