Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Műszaki: Na ez az a hülyeség amért nem gondolom követendőnek ennek a srácnak az elképzeléseit. ww... (2024.03.07. 19:50) Hétfő.
  • KAMA3: Én bevallom őszintén, hogy erre az időre (félig szándékosan) felfüggesztettem a blogod olvasását, ... (2024.03.01. 09:56) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Ha nem írok ne válaszolj!: Már lezártam. Majd építek egy ferde rampát amin feltolom a talicskát. ... (2024.03.01. 00:31) Szerda.
  • A Tengerész: @Paduc: Rémlik.... (2024.02.25. 02:14) Szombat.
  • A Tengerész: @akiga: Igen tudok róla. (2024.02.23. 08:39) Szerda.

Linkblog

Hétfő.

2016.08.30. 00:04 :: A Tengerész

Hogy azért hajózzunk még egy kicsit, kitaláltam, hogy a hétvégi "nagy bulira" menjünk hajóval. Ugyanis szombat-vasárnap a ráckevei parti sétányon, ahol a piac is szokott lenni, oldtimer járművek bemutatója volt, zenés esemény keretében. Amapola ugyan ( építőjét kivéve) nem "oldtimer", de sebaj, érkezzünk stílusosan hajóval! A hajó engedélyezett létszámát alaposan túllépve, vendégekkel megrakodva eldobáltuk a köteleinket és komótosan körbehajózva a Kerekzátony szigetet ( hogy a vendégek élvezhessék az utazást ami amúgy azért nagyon rövid lett volna) kikötöttünk Golenár Feri kikötőjében a sétány végén. Így a kétnapos eseményt a helyszínen követhettük. Alant kis képriport.

Korán keltem (mint mindig) és még reggeli előtt kisétáltam, hogy a szombat délután felvonult járműveket a felkelő nap szembefényénél tudjam megörökíteni.002_37.JPG

A Csepel 344-es teherautóról mindig apám jut eszembe aki ilyet vezetett és nyaranta a rövidebb utakra magával vitt. Ez volt az a teherautó, ami MINDIG működött amikor katona voltam (1969-71), miközben a ZIL-ek, Roburok állandóan bedöglöttek.037_1.JPG

Ez már a D 450 nyergesvontató, olyan modern típus volt, hogy amikor megjelent apám már nyugdíjas volt.003_28.JPG

Csepel 700 (Bulldog) tűzoltóautó. A kép vasárnap reggel készült, szombat este még bőszen szerelte a kuplungját könyékig olajosan az alatta fekvő gazdája. Azt mondta, hogy ez sajnos ennek a típusnak konstrukciós hibája. Mindegy, akkor is szép. Akárcsak ez a gyönyörűen restaurált 20-as busz.039_1.JPG

040_1.JPG

De jó lenne felszállni rá és hazamenni Angyalföldre ahol anyám várna ebéddel!  De inkább felébredek. :(

Ugorgyunk! ( ahogy Pósalaky úr mondá) Íme egy ékszerdoboz traktornak kimunkálva. Minden csillog-villog rajta, mintha most jött volna ki a gyárból. 010_5.JPG

Pedig hát hol van már az a gyár?

009_5.JPG

 

Egyáltalán, az az ország??

012_5.JPG

Tessék nézni ezt a kárpitosmunkát!

013_5.JPG

Persze nem minden traktor ilyen szépen felújított, ez a D4K, a hajdanvolt magyar ipar legerősebb bikája kicsit ütött-kopottacska, viszont ezt alighanem most is használják.

008_12.JPG

007_12.JPG


005_15.JPGVan benne "testvéri" alkatrész is

006_14.JPG

Ez a védőrács már egészen biztosan nem gyári.

004_22.JPG

A "csettegő" szekció.014_1.JPG

Van honvédségi változat is.

049.JPG

Hú, mégegy D4K traktor! Hogy nem vettem idáig észre?! Ez ráadásul földet is mozgat!045_1.JPG

De zoomoljunk csak kicsit kifelé!046_1.JPG

Na hát ezért. De most látom, már holnap van és nekem még lefekvés előtt skáláznom kell a harmonikán ( komolyan veszem a tanulást,. minden nap lefekvés előtt legalább egy órát gyakorlok) holnap...izé szóval ma este folytatom a beszámolót.

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr1111652674

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

B-road · http://szetbaszazideg.blog.hu 2016.09.02. 11:10:55

Úristen azok az kishajók, meg a traktor... :) A fiam nem engedne haza nélküle! Mondjuk kb 2 perc alatt törne le róla minden... dehát a modellkedés nem is ovodásoknak való játék! :)))

Congeria 2021.08.25. 10:39:06

De jót nosztalgiáztam!
süti beállítások módosítása