Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • Műszaki: Kétliteres jégkrém elfogyasztása után fennmaradó műanyag doboz burkolatként? (2024.04.26. 16:20) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.

Linkblog

Kedd.

2021.06.22. 18:34 :: A Tengerész

Hát több nap ráment, de helyén van a szelemenkoszorú. A végleges lábakon áll. Nem volt egyszerű, a tegnapi nap különösen fárasztó volt és a nap végén elég kilátástalannak látszott a dolog, de este kutyasétáltatás közben kieszeltem, hogy hogy fogok ma egyedül emelni és forgatni is rajta, hogy pozícióba kerüljön és déli harangszóra így nézett ki a projekt.

pict0060.JPG

Már a tetején is jártam. Holnap nekiálok a karpántoknak, mert az ideiglenes andráskereszteket, meg az oldalirányú támaszokat amikkel beállítottam a lábakat, csak azután lehet leszedni, ha mind a helyükön lesznek..

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr3516601700

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2021.06.22. 23:21:28

Ügyesen, okosan megemelted, Tengerész.

Én viszont a kalapomat emelem meg, sőt lengetem is.

KAMA3 2021.06.23. 09:03:09

Annyi szomszédodnak segítettél mostanában, egy sem akadt aki erre a fél napra melléd szegődött volna?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2021.06.23. 14:26:28

@KAMA3: Hogyne akadt volna! De egyedül szeretek dolgozni. Előtte való nap J segített, de olyankor az van, hogy ha egyből nem megy valami akkor elkezd okoskodni és aztán előbb-utóbb át akarja venni a vezetést. És akkor azzal megy el az energia, hogy leszereljem, amiből aztán veszekedés lesz. Mert bár VALÓBAN amit elsőre gondoltam, van, hogy nem működik, hisz az ember próbálkozik megoldásokkal, de amit utána ő kitalál, azt fejben látom, hogy szintén nem jó. De ő akkor presztizs-kérdést csinál a dologból. Ha más segít, akkor meg sokat kell magyarázni, azzal megy el az idő, aztán az is gyakran okoskodik. Legjobb ha magammal tárgyalom meg a dolgokat és a legtöbb esteben egy támasztó deszka, egy dúc, egy pár asztalos pillanatszorító többet ér mint egy segítő. Persze jól ki kell agyani mindent előre, de talán segít kitolni az elkerülhetetlen aggkori elhülyülést. Ha meg pláne túl sok a segítő, akkor erős a kényszer, hogy gyorsan és erőből megoldani mindent. Na ilyenkor vannak a balesetek.

Műszaki 2021.06.23. 19:00:07

Ilyenkor mondjuk: Ne segíts, egyedül is nehéz.
süti beállítások módosítása