Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @KAMA3: Köszi....mostmár tökmindegy. Valszeg elbasztam. Elsősorban el kellett volna mennem az orvo... (2024.11.25. 22:30) Péntek.
  • A Tengerész: @Kenny Wells: Hát ez a szalon alighanem nagyobb mint itthon a nappalink, az egész katamarán befogl... (2024.11.07. 13:54) Szerda.
  • sefotos: Szia Tengerész! Szombaton délben a HHH Pesthidegkúti reptéren sárkányrepülős nap lesz, tudsz róla?... (2024.11.05. 04:47) Hétfő.
  • A Tengerész: @sefotos: Valóban a rögzítéshez meg a szélek lezárásához kellenek spéci idomok. A 16 mm vtg. X kül... (2024.10.25. 22:27) Péntek.
  • A Tengerész: @sefotos: Meg különben is... AZÓTA SE volt hó amióta azt a képet csináltam a tetőről. :( (2024.10.21. 11:20) Péntek.

Linkblog

Szombat.

2021.02.20. 20:23 :: A Tengerész

Ma elővettem a kisebbik Fiskars fejszét (https://balta-fejsze.arukereso.hu/fiskars/x25-xl-ronkhasito-fejsze-1830g-122483-1015643-p300143873/) erre ugyan az van írva a leírásban, hogy "rönkhasító", de igazából félkezesnek is jó, mert könnyű üreges műanyag nyele van, viszont kétkezesként használva könnyedén felhasogattam vele azt amit az "igazi" nehéz baltával odaát talicskába emelhető méretre vágtam és ide deponáltam tegnap, tegnapelőtt az autóbehajtó placcra. Ezeket a "pogácsákat" még arrébb görgetni se tudtam, nemhogy talicskába rakni, bele se fért volna belőlük egy se, ezért ahova a favágók lerakták, ott helyben csapkodtam szét őket. Mondjuk elnéztem a fiúkat, volt köztük olyan 2 m magas 120 kiló körüli is, elképzelhető, hogy amit én gurítani se tudtam azt ő elvitte lábon a kupac mellé, de a tetejére már ő se rakta fel. Miközben billegtettem azokat amiket épp át tudtam hozni talicskával és az utcán a Dunaparton raktam le, azt gondoltam, ez olyan bemelegítésféle lehetett volna a Fekete Lacinak  https://hu.wikipedia.org/wiki/Fekete_L%C3%A1szl%C3%B3_(er%C5%91sportol%C3%B3) a kőgolyó emelgetéshez, esetleg félkézzel. Szóval üres a placc, be is álltam a lányom autójával az utcáról.

pict0016_4.JPG

pict0018_2.JPG

Helyén a kályhaajtó-méretre vágott fa. Szörnyen vizes egyelőre, amikor a nagy tuskókba belevágtam a baltát, de még nem hasadt el, csak beleállt (szóval nem voltam elég elszánt a csapáskor, hogy széthasadjon), körbe a beleállt balta mellett víz jelent meg ami kiszorult a rostokból. Furcsa, de egy kicsit megsajnáltam ezt az élőlényt, ami lám "vérzik". Kell neki szerintem két nyár amire kályhakész, légszáraz lesz.

A háttérben a tavalyelőtti télről maradt fabrikett, ezen a télen a tavalyról maradttal tüzeltünk, már a 2019-20-as tehát legutóbbi télre se rendeltem tüzelőt, annyire kevés fogyott az előző télen, hogy pótolta ami a kertből kikerült levágott ágfa a nagy cseresznyefa csonkolásból.

pict0019_2.JPG

De eggyel hátrébb ott van a tavalyelőtt-előtti maradék is, szóval idén se kell tüzelőt venni, lesz ideje kiszáradni a mostaninak.

pict0020_2.JPG

Aki visszanézi a három nappal ezelőtti rakás képét, láthatja, hogy  a nagy kupac semmit nem csökkent, csak a mellette, a földön fekvő "pogácsákat" hordtam el és ebből is csak az autóbejáróban lerakott felaprítottak kerültek végleges helyre, szóval ez a  teljes mennyiségnek legfeljebb ha 8-10 százaléka, a többi a ház előtt az utcán van ahol hagytam két napja, meg itt kerülgetik a tyúkok. Holnap teljes pihenőt tartok, mert bár egyelőre nem éreztem nagyon megerőltetőnek a munkát, de azért tegnap reggel amikor az első csapásokat mértem a gurigákra, éreztem a testem és hogy nem megy olyan jól mint előző nap. De ha belejövök, remélem egy hónap alatt végzek a munkával. Igazából nem is árt, sőt kifejezetten hasznos, a téli tespedésben felszedtem három kilót (hja a 10 rúd bejgli és egyebek), mire végzek, megint 70-71 közt leszek. Ahogy a Mártha kápó (kápó = gépüzemvezető olasz tengerésznyelven) mondta rám annakidején a maga 140 kilójával az  Újpest folyamtengerjárón, első hajómon, "Hogy néz maga ki?! Lötyög magán a gatya!" Na én így szeretek "kinézni".

pict0022_3.JPG

Na ez volt a nehezített fahordás, a háztetőről PONT ott folyt le az esővíz ahol a talicskával áthaladtam a sárban csúszkálva, látszik is a mély árok amit a kerékkel szántottam a pázsitban, szegény Mária nagy "örömére", aki egész nyáron ápolgatta a gyepet, még a tyúkjait se engedte rá, nehogy kicsipkedjék. De most engem sajnál, mondta is J-nek, hogy "Csak nehogy a Vilinek valami baja legyen ettől a megfeszített munkától." Ki is akasztott nekem erősítőnek egy zacskó csokoládét arra a kiskapura ott szemben, ami  a baromfiudvart szeparálja a füves kerttől.


pict0024_3.JPG

Szóval haladok, a kedvem töretlen, amihez hasonló jókat kívánok minden olvasónak.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr7916433800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása