Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Csütörtök.

2021.02.18. 13:51 :: A Tengerész

Ma reggel kiautóztam J-vel a kiskunlacházai vasútállomásra, Pestre ment papázni, meg le kell fényképezni a gázórát, mert az üresen álló lakásra elszámoltak valami fergeteges gázszámlát a nulla fogyasztásra. Mentem volna fel a Gázművek netes oldalára, de persze nem működött a belépés, valamit kutyultak, a jelszót nem fogadta el, az új jelszót csak írta hogy küldi, de nem küldte, a telefonra csak reklámot nyom, meg azt, hogy nyomjam ezt a gombot vagy azt a gombot, nagynehezen elküzdöttem magam egy emberi hangig, mondta hogy hát biztos ez volt kiírva az ajtóra, mert ugye a leolvasó nem tudott bejutni, amin cseppet se csodálkozom, hisz itt lakunk évek óta, de hogy kiírni semmit nem írtunk ki az ajtóra az tuti. Na abban maradtunk, ha kapnak egy friss fotót a gázóráról a változatlan mérőállással akkor visszaszívják a számlát.

Visszafelé útbaejtettem az ottani piacot, mert teljesen kifogytam a tepertőből, sültszalonnából, sajnos a termelői tejes nem volt kint, pedig fentem a fogam a házi brindzára meg vajra, mert a kőrözöttem is elfogyott. Pedig kell az energia, mert tegnap nekiálltam a fáknak. Azokból a rönkökből amiket képes voltam begurigatni a talicskába, áthoztam hozzánk a ház elé vagy tízet, itt fogom felaprítani az utcán és már kályhakészen rakom el a tornácon, meg ahol helyet találok,

pict0015_2.JPG

további 5 vagy 6 rönköt amit megmozdítani se voltam képes, ott helyben felaprítottam a nagy hasítóbaltával, meg ahol csomó volt benne és a balta visszapattant róla, láncfűrésszel és darabokban talicskáztam haza.

pict0012_2.JPG

Nem mondom hogy könnyű, de nem is olyan nehéz mint tartottam tőle. NAGYON oda kell csapni neki és akkor hasad. Nézni kell, mert mutatja magát a fa, hogy hol hagyja magát hasítani és akkor úgy megütni amilyen erővel csak képes vagyok és ha lehet még nagyobbal. Szóval elsősorban hinni kell benne, hogy el fog hasadni. Még egy tanács, ha valaki hasonló helyzetbe kerül. SOHA ne vágd a baltádat a tuskó közepébe!  Úgy kell vágni, mintha a tortának csak a széléből akarnál levágni húrirányban egy max 10 cm-es darabot ahol a legvastagabb a hasa a "D"  betűnek. Akkor le fog hasadni, feltéve hogy hiszel benne, hogy lehasad és beleadtad minden erődet. Ekkor kialakul két hegyes maradék a tortából, amit megint le lehet csapni és így tovább. Ha közbe jön a csomó, eszedbe ne jusson erőlködni ( ha csak nem a sport a cél), láncfűrész bele a csomóba és kész. 13 órára itt tartottam. Ami a képeken látszik az olyan 6 órás munka volt összesen tegnap és ma, közben rövid pihenőkkel, szóval szándékosan nem hajtom magam, hagyom a testem hozzászokni a terheléshez. Az igazi ellenfél  Mária udvara, mert sár van, amiben rohadt nehéz tolni a talicskát, meg kászmázik benne a gumicsizmás lábam, meg közben figyelni kell és csukogatni a kertkapukat, hogy ne lépjenek meg a szárnyas jószágok ( tyúkok kakasok, pulykák meg Lujza az emu), meg a Lajos a malac, aki ha teheti beoson a baromfiudvarba felzabálni a korpájukat. Ja és vigyázni, hogy ne verje ki a szemem a sok ág, mert M1 annyira szereti az almafáit, hogy nem vágja le az ágakat, inkább cikk-cakkban görnyedten közlekedik köztük, de négykézláb nehéz talicskát tolni. 

Könnyű izomláz, mint valaha egy normál edzés után, semmi fájdalom, igazából komoly fáradtság se, sőt kimondottam elégedett jó érzés, nem rossz teljesítmény egy vénembertől. Meglátom, hogy mennyire tudom tartani, vagy esetleg növelni a tempót ahogy belejövök, de az is lehet, hogy ha fáradok akkor kihagyok egy egy napot, mindenesetre a "kásahegy" belátható időn belül eltakaríthatónak tűnik.

 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr7016431492

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aiolosz 2021.02.18. 14:50:48

Minden tiszteletem, elismerésem (y)

Mihalik Péter2 2021.02.18. 19:56:27

Vili, ne öregemberezd magadat! Nem vagy 20 éves az igaz, de öregember sem!!!

Jonathan 2021.02.21. 20:47:24

Öregember... :D :D :D

Jonathan 2021.02.21. 20:50:09

@Jonathan: Vilmos te most is lenyomsz 2-3 végzős könyvtárszakos mesterképzőst... és akkor még ott van a jobb kezed! :D
süti beállítások módosítása