Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Hétfő.

2021.01.11. 22:17 :: A Tengerész

Na mégiscsak leírom, legfeljebb kinevettek. A múltkor már említettem, hogy remekül alszom és valami elképesztően színes bonyolultságokat álmodom. Szóval mára virradó éjszaka.

Gyerekkori jóbarátommal Bandikával autóúton tolunk egy hosszúkás dögnehéz faládát ócska, támolygó, kétkerekű vasabroncsos kézikocsin, lejtőn felfelé egy város felé. Süt a nap, hőség van. Az autók húznak el mellettünk, mégis utolérünk egy rozoga tragacsot, valami amerikai őskövület Cadillac, hosszúkás hátsó lámpákkal, felette krómozott szárnyakkal, rozsdabarna színe van, de talán nem is a szín hanem a rozsda rajta, alig vánszorog, meg kéne előzni, mert még gyalog is gyorsabbak vagyunk nála, de félő, hogy elütnek akik minket és őt is előzik. Tudatában vagyok, hogy tilosban járunk, autóúton tilos kézikocsival közlekedni. Szerencsére az emelkedő tetejére érünk, lejtőnek sebességet nyer és mi is könnyebben toljuk a kocsit. Előttünk a város, az út beérve kettéválik.

 -Itt kell legyen valahol, emlékszem, csak azt nem tudom, hogy jobbra vagy balra.

- Kettéválunk, én jobbra te balra, a két út később összetalálkozik.

-Mi legyen a kocsival?

-Itthagyjuk a bokor alatt, a kutya nem jár erre gyalog, senki nem fogja bántani.

Elindulunk, én balra megyek és nemsokára megtalálom a helyet amit keresek. A kirakatról megismerem. Belépve látom, egy köpenyes ember Danamid gömböt esztergál.

-Jónapot, mi lesz abból?

- Egy gömb, oldalán lukak, amiben van egy másik gömb, amiben van egy kisebb gömb, amiben meg egy még kisebb és így tovább...

- Ezt ismerem, láttam már ilyet, de az elefántcsontból volt és kisebb.

-Igen. De hát amióta állatvédelem van, nem lehet már elefántcsontot használni marad a Danamid. Mi tetszik?

- Dolgozik fémmel is?

-Persze láthatja kint a táblát. Ötvös és ékszerész.

-Arannyal is? 

-Azzal is ha van.

-Vesz törtaranyat?

-Igen, mért eladna?

-Igen, de nem tudom hány karátos. Maga meg tudja állapítani? Lehet hogy csak 14 karátos, de az is lehet, hogy huszonegy.

-Nem probléma, meg tudom állapítani.

-Hogyan?

- Egyszerű. Berakom egy edénybe amiben meghatározott mennyiségű víz van. Aztán megmérem mennyi vizet szorított ki, ebből megvan a térfogata, megmérem a súlyát, a kettőből kijön hogy hány karátos az arany.

- Hüm... nehéz ügy. Mekkora az edénye és mekkora mérlege van?

-Mért menyi aranya van?

-Nem tudom pontosan, olyan 2-300 kiló lehet.

És kinyitom a szemem, egyrészt mert fél hét van, ilyenkor szoktam általában ébredni, azonkívül  még álmomban is érzem, hogy annyira szürreális a mese, hogy nem tudom folytatni. Annyi változott csak az álomhoz képest, hogy fordítva csináltam amit a filmes dramaturgok szoktak csinálni, ugye ők egy könyvet írnak át filmre én meg az álmom filmjét szövegeztem meg, hogy legyen benne poén, mert álmomban az első perctől tudtam, hogy ékszerészt keresünk, hogy a ládában arany van, de akkor nem lett volna poén, csak unalmas mese.

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr9116385074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sunny Days 2021.01.11. 22:30:11

Hát ez nagyon jó! Várom a folytatást.
Nekem sokszor volt már olyan, hogy este lefekvéskor amint elhelyezkedtem alvási pozícióba és behunytam a szemem, máris ott találtam magam az álomban, amit előző éjjel láttam, és gyakorlatilag folytatódott. Esetleg megérhet egy próbát, hátha sikerül neked is. Arra is kíváncsi lennék, mit lett aztán Bandikával és meglett-e a kocsi a rejtekben.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2021.01.11. 22:57:44

@Sunny Days: Hát nekem még soha nem sikerült magamat ugyanabba az álomba visszaálmodni. Szóval aligha lesz folytatás. Azért vannak visszatérő szituációk, de különféle körülmények közti cselekményekkel. Pár napja megint repültem, ami már nagyon régen nem fordult velem elő. Az viszont visszatérő minden repülésem során, hogy bár gyorsan és magasan repülök, a vége mégis mindig az, hogy nem tudok felemelkedni, mert egyre többen üldöznek, futnak utánam, elkapják a lábam és húznak lefelé, nem tudok elmenekülni. A vége mindig ébredés.
süti beállítások módosítása