Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • aiolosz: Gratulálok, irigykedek és persze örülök is, hogy mennyi energiád van (y (2024.05.02. 23:19) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Szombat.

2020.11.07. 22:45 :: A Tengerész

Nagyon él a jószág.

Ma beköltöztettem a kész sünházba a télikertbe. "L" alakban a "kerengő" a központi "terem" körül, a nyitható tető felett a hőszigetelést búvárólmokkal súlyoztam le kimászás ellen.

pict0001_1_1.JPG

Az ablak a kerengő végén a futókerékhez való csatlakozásnál reciklált mirelit húsostálca. Amúgy a futókerék kivételével itt minden újrahasznosított anyag.

pict0002_1_2.JPG

A kerengő padlója PVC burkolatú, rajta vastag fóliából tálca, benne murva és kövek, ha elpiszkolódik, könnyű a fóliával együtt cserélni. Így ha nem is örökéletű, de nincs is rá szükség, csak májusig kell kitartson, akkor a lakója megy vissza a természetbe.

pict0003_1_1.JPG

pict0004_1.JPG

pict0006_1.JPG

A jobb alsó sarokban lévő nyílás a kerékdobba vezet.

pict0005_1.JPG

Miután beraktam a központi "terembe", elmentem neki kajáért, mire visszatértem eltűnt. Azt hittem bebújt a kuckójába, de nem volt benne. Kinyitottam a kerengők tetejét, az egyik sarokban volt megbújva. Elkezdtem neki csipesszel kukacokat kínálni, amiket minden tartózkodás nélkül elvett, szóval az áttelepítés az ismeretlen helyre nem okozott neki tartós tarumát. Elcsalogattam egészen a húsostálca ablakig, ahol jól láthattam kívülről hogyan táplálkozik, jó étvággyal megevett vagy 30-40 lisztkukacot. Ezután rácsuktam a kerengők tetejét a hőszigeteléssel és vártam mi lesz. És az lett amit vártam, de ekkora sikerre azért nem számítottam, bebújt a futókerékbe és egyszerűen megmámorosodott tőle. Kis megszakításokkal több mint egy egy órát edzett benne, de később is amikor visszanéztem hozzá tekerte. Életében még nem mozgott ennyit az biztos. Szerintem most holtfáradtan izomlázzal alszik a kuckójában, mert órák óta nem láttam mozogni.

Ezért a videóért elnézést kérek, nem használok okostelót, ezt is a Juditéval készítettem.

Ami már biztos, a  futókerék rácsának sün számára járhatóvá tétele kartonpapír befűzésével hibás döntés volt. A "nagy dolgát" úgy tűnik edzés közben szereti végezni és az anyagot szétkeni körben a kartonra. Le kell szedjem és valami olyan anyagot kell kívülről ráfeszítenem a rácsra, amit tudok naponta cserélni és kimosni.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr2816277434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása