Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Hétfő.

2020.09.21. 23:20 :: A Tengerész

Még a téli felkészüléshez. J régóta rágja a fülemet, hogy a bejárati ajtó hőzárását valahogy erősíteni kellene. Teljesen igaza van, egyszerű vékony vacak fa ajtó, körbe a toknál jelentős hézagokkal, ráadásul a felülete kétharmad része egyrétegű katedrál üveg,  a hőszigetelése gyakorlatilag nulla. Valójában kellene egy "igazi" ajtó, de én már mindent annak a tükrében nézek, hogy menyi időm van még hátra élvezni azt amit csinálok, AZÉRT, hogy majd az utánam hátramaradók elkótyavetyéljék, én már nem fogok se olyan munkát se olyan pénzt befektetni aminek MI, még a hátralévő kevés földi életünkben nem vesszük komoly hasznát. Viszont miután előző tulajék csak nyaralónak használták a házat, ami  a telek folyamán bezárva állt, bitang módon megerősítették a nyílászárók mechanikai védelmét. Vas keresztpántok, láncok, lakatok, rácsok mindenütt. Így ez előtt az ajtó előtt is van egy komoly rács. Egyszer se zártuk még be, hiszen itt lakunk, kinyitva ált mindig. Az előszoba téli hőszigetelését egy vastag függöny biztosította, ezzel kettévágva a helyiséget, mintegy szélfogót biztosítva a cipőhúzó pad részen. Jó megoldás volt, jelentős hőmérsékletkülönbség volt a függöny két oldalán, de J szeretett volna valami még jobbat. Ezért a rácsot beborítottam 5 cm vastag XPS lapokkal. Télre az ajtó külső oldalán lévő rácsot be fogjuk csukni, ezáltal a bejárat hőszigetelése vagy egy nagyságrenddel meg fog növekedni.

Így néz ki kívülről becsukva. ( oda középre valami monstre zárat tervezhetett a csinálója, de aztán beérte két cilinderzárral alul-felül)

pict0022_2.JPG

Félig nyitott állapotban.

pict0023.JPG

Teljesen kinyitva, kívülről nézve.

pict0024_1.JPG

És becsukva, belülről. A csukott mágneses szúnyogháló még a nyári üzem. Igyekeztem precíz lenni, körben a vasrács zártszelvény tokját is lehőszigeteltem.

pict0025_1.JPG

Amúgy még ez se volt egy olcsó mulatság, egy 5 cm vastag XPS lap 2000 Ft, négyet kellett vegyek, hogy ne dirib-darabokból legyen összerakva, de a maradék is fel lesz használva, a hajón csinálok extra hőszigetelést a hátsó kabin ajtóra és tető egy darabjára, annyira bevált az elmúlt télen a fűtött ágy, hogy kipróbálom, nem költözök be a fűthető szalonba, hanem maradok aludni hátul a hálókabinban, legalábbis amíg nincs nagyon hideg. Az a fixa ideám, ami most már több év tapasztalatán alapszik, hogy kifejezetten jót tesz a szervezet ellenállásának a megfázásos típusú megbetegedésekkel szemben, ha nem állandó hőmérsékleten van az ember. Tehát igenis kell néha fázni egy kicsit, hozzászoktatni a szervezetet a hőingadozáshoz.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr4116209214

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása