Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • solidarity1: Ezt írd be a keresőbe: site:amapola.blog.hu korcsolyázás (2024.12.23. 18:24) Hétfő.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: :) Hajón jelenleg csak alszom, mégcsak nem is fűtök, meg minden ami kell hozzá.... (2024.12.23. 07:46) Vasárnap.
  • A Tengerész: @solidarity1: Köszi! Azóta eltűnt a hajó és a világ proletárjainak se sikerült egybesülni a vörös ... (2024.12.18. 12:23) Vasárnap.
  • A Tengerész: @Sunny Days: Nem tudtam pontosan hogy néz ki, csak úgy nagyjából kitaláltam. De hát ugye Google a ... (2024.12.12. 08:34) Szerda.
  • starace: @A Tengerész: Köszönöm a választ, örülök már előre a folytatásnak! (2024.12.10. 17:23) Csütörtök.

Linkblog

Szombat.

2019.11.02. 17:47 :: A Tengerész

Bevallom utálok takarítani. Tegnapelőtt azzal zártam, hogy "Már csak alaposan ki kell takarítani...", szóval ez volt a tervem péntekre. De megint közbejött valami és nem kellett hozzáfogjak. Így aztán örömmel mentem SP-hez csónakokat kiszedni, télre elrakni. Kicsit megkéstünk vele, mert már apad a Duna, így sokkal nehezebb volt kisójázni a csónakokat, mert a sójakocsit nem lehetett annyira leengedni, hogy ráússzanak a ladikok, erő kellett meg mindenféle segédeszköz, de megküzdöttünk a nehézségekkel és délután 1-re már ponyváztuk a két maradék hajót. 

sari_csonakelrakas.jpg

A többit SP, miután így megrokkant eladta, mert szegény Klárika nem képes egyedül menedzselni a kölcsönzést öt egységgel. Sajnos a betegség minden tervet keresztülhúz.

sari_csonakelrakas3.jpg

A képeket SP csinálta, aki sajnos még mindig kerekesszékhez, villanytriciklihez van kötve. Az orvos Karácsony környékére biztatja apró javulással.

Na de a takarítást nem lehetett már tovább húzni, ma délelőtt nekiláttam. Azt hittem én balga, hogy ha keményen belevágok, megleszek vele ma. Hát NEM. Port töröltem, porszívóztam, forgattam, pakoltam, emelgettem, kályhát kormoztam, de ebédre legfeljebb a szalon negyedével végeztem, se a szalon többi része, se a head sehol nincs és akkor még a cockpitról nem is beszéltem, lehet az tavaszra marad. De az ágy/asztal rész, felette a könyvespolccal, mellette a kályhával kész, át is hurcoltam a téli ágyneműt a hálóból, ahol idáig a nyáriban aludtam, csak még három réteg takarót, hálózsákot terítettem magamra, de ma felhúzom tiszta flanel  huzatokkal a téli takarót, párnákat, téli pizsamát vettem elő, szóval már meleg ( este akár  16-18 fokos ) kabinban fogok dőzsölni. Villannyal, takarékossági okokból ilyen hőmérsékletűre fűtöm, éjszakára ebből is visszaveszek öt fokot, ha begyújtanék a kályhába akár 30 is lenne, de utálok hamuzni és ennek következményeként port törölgetni, aludni meg mint korábban megjegyeztem elég a 10-12 fok.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr5115283664

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ik260t 2019.11.03. 07:04:35

Off, de érdekelhet Titeket is:

Golden Globe Race 2018/19 címmel vetített képes előadást tart a földkerülő szóló vitorlás versenyről és a versenyen elért világraszóló eredményéről

Kopár István

tengerész, földkerülő szólóvitorlázó

2019. november 7-én 14:30 órától

Az M/S DEBRECEN (ex KASSA) színháztermében

(budai Duna parton 2. sz. ponton a Szilágyi Dezső térnél)

Kopár István 2018. július 1-én vágott neki a 30 ezer tengeri mérföldes földkerülő útnak a 35 lábas Puffin fedélzetén. Kikötés és külső segítség nélkül, 263 nap alatt teljesítette a kijelölt útvonalat és a 4. helyen zárta az eredeti Golden Globe Race (GGR) 50. évfordulója alkalmából megrendezett regattát.

Minden érdeklődőt szeretettel vár a

Magyar Tengerészek Egyesülete vezetősége.

On
süti beállítások módosítása