Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Kedd.

2019.10.29. 19:18 :: A Tengerész

"Ha holnap nem jön közbe semmi....." Írtam csütörtökön. Naná, hogy jött. Legelőször is elfelejtettem ,hogy pénteken bevásárlósnap. Mióta SP kórházban van Klárikát a feleségét én viszem az autójával bevásárolni. K nehezen jár, biciklizni se szokott, így minden héten péntek délelőtt autózás van. J is velünk jön, szóval a hölgyek vásárolnak. Hentes, Lipóti pék, Lidl áruház, ezzel elmegy az idő ebédig, utána én alszom, szóval a péntek már nem munkanap, csak ilyen lifegős nap. Szombaton.... hát vesszek meg ha emlékszem mi volt, de megint mást kellett csinálni, vasárnap folytattuk a fészert, volt még egy csomó hegeszteni való, mert P kitalálta, hogy elöl hátul ponyva függöny lezárás lesz ami kifeszített  drótköteleken fut majd, ehhez kellettek tartók, náluk is ebédeltünk, mert kevés volt rá a  délelőtt.

Úgy, hogy végülis tegnap jutottam hozzá, hogy beszereljem az önindítót és a generátort. TERMÉSZETESEN ez se ment könnyen a szorongatott szűk gépházban és amikor már helyén volt az önindító akkor derült ki, hogy 180°- ot el kell fordítani rajta a mágneskapcsolót, mert a motortesttől nem férek hozzá bekötni a "gyújtás" gombtól jövő vezetéket. Ebéd volt mire végeztem mindennel. Na de ahhoz, hogy indítani tudjam a motort, pótolni kellett a hűtőfolyadékot, mert a tágulási edény már teljesen üres volt (nem tudom hogy hova megy el a teljesen zárt rendszerből, de a két év állás így hatott rá) át kellett csónakázni a túlpartra a MOL kúthoz fagyállóért ioncserélt vízért, akkor ha már mentem, vittem J-t is a Tescoba, amit később megbántam, mert annyit keringett a gondolák közt, spekulálva, hogy mit kell még FELTÉTLEN vásárolni, hogy mire hazaértünk más semmibe nem tudtam kezdeni.

Szóval ma jutottam hozzá, hogy megkeverjek 3 liter hűtőfolyadékot, ennyi kellett hogy alsó szinten legyen a nívó a tágulási edényben ( a teljes folyadék mennyiség a rendszerben kb 140 liter, szóval relatíve nem sok hiányzott). Ezek után már csakugyan nem volt más hátra mint betölteni és motort indítani. Bevallom izgultam egy kicsit, mégiscsak víz alatt és vízzel megtelve volt a motor és bár minden tőlem telhetőt megtettem, mégse voltam teljesen biztos a sikerben, minimum egy rövidebb-hosszabb "köszörülésre" számítottam. De SEMMI! Izzítás 15 másodperc, megnyomom az indítógombot és EGYBŐL indul a motor!! HEURÉKA! Járattam amíg a hűtővíz hőmérséklet elérte a 80 fokot, aztán leállítottam és leengedtem róla a régi olajat. Ez persze nem egyszerű, csak a motor alá tett tálcába lehetséges, ahonnan ki kell szívni, flakonokba tölteni, közbe ami kifolyt (mert MINDIG kifolyik valamennyi) azt fűrészporral felitatni, az olajos fűrészport felseperni ( a hozzáférhetetlenség miatt fél méteres szárra szerelt lapos ecsettel  fél méteres szárra szerelt lapátkára, amit betöltögetni zacskóba stb), bilgét tisztára törölni, megint délután egy volt mire végeztem, illetve végeztünk, mert J-t be kellett fogni a végén, a fáradt olaj töltögetéshez kellett még egy kéz, de mindegy megvan a nagy munka. A kenőolajszűrőt kicseréltem, a tálca még alatta van az olajtejknőnek, hogy az utolsó cseppek is ki tudjanak folyni, holnap (ha nem jön közbe semmi) visszarakom a leeresztőcsavart, betöltök 7 liter friss kenőolajat és bezárom a gépházat.  A lényeg, Amapola ismét egészséges.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr215270948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása