Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • táncoslábú laces: Hát szerintem nem a lejobb megoldást választottad. Én pl. a tartály nyakára szereltem volna a szel... (2024.04.26. 11:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.

Linkblog

Szerda.

2019.05.15. 13:34 :: A Tengerész

12:21 Már megint esik az eső. Nem panaszkodhatnak a mezőgazdászok, bepótolja amit március-áprilisban nem esett. Persze ha még egy hétig ilyen idő lesz akkor el lehet kezdeni a mantrát, hogy azért drága minden, mert a földeken rohad el.

Reggel még elkaptuk a kutyákkal az esőmentes órát, igaz sár, pocsolya az van bőven, a fű és az aljnövényzet is csurom víz, szóval ők azért rendesen eláztak. Ez persze őket egy cseppet sem izgatja. Azt az eljárást vezettem be, hogy séta után némi jutalomfalatokkal édesítve a rabságot becsukom őket a télikertbe két órára, ott nagyjából megszáradnak és nem itt a házban a nappaliban bűzölögnek. Főleg a P szaga elviselhetetlen, ha vizes lesz a bundája. Tegnapelőtt ráadásul eltűnt a rekettyében, jóideje nem izgulok miatta, mert tudom, hogy mindenféleképpen hazajön, de most sajnos nekiállt beleenni meg belefetrengeni egy nagy rothadó halba. Egyszerűen kibírhatatlan volt a szaga. Nekem amúgy nagyon rossz a szaglásom, de EZ még nekem is sok volt. J nekiállt megfürdetni, nem tudom hogy bírta vele az összezártságot a zuhanyfülkében, mert neki olyan szaglása van mint a vadászkutyának, pedig még én is majd elhánytam magam, csak amíg behoztam a jószágot az udvarról a fürdőszobába. 

Amúgy "jó gyerekek" csendben alszanak, P a szófán,

001_163.JPG

Sz a matracán,

002_133.JPG

csak akkor élénkülnek fel, ha valamiért az ajtó felé indulok. De elég annyit mondanom, hogy "most nem" (tehát nem megyek ki a kertbe, udvarra dolgozni, mert akkor feltétlen velem tartanak), már fordulnak is vissza. Nagyon megtanulták a regulát mindenféle erőszakos nevelési eszközök nélkül is.

Beszéltem már Féja Géza "Kuruc idő" című könyvéről, amit quasi véletlenül olvastam  ki. Nagyon érdekes, hogy azok a nagy történelmi  nevek, amik későbbi korokban, mint reformerek, rebellisek, hazamegmentői tűntek ki, a kuruc időkben rendre árulók, labancbérencek, Lipót császár hívei voltak. Úgy látszik a túlélésnek már akkor is a hatalomhoz való dörgölődzés volt a titka, ezt aztán a pórnép azóta is másolja, de némi reményt nyújt az, hogy a leszármazottak megerkölcsösödtek, talán valamelyik Orbánunokából még lesz nemtolvaj, gerinces magyar ember.  Annyi áthallása van a történetnek és vele a történelemnek a mára, hogy lehetetlen nem észrevenni, hogy az ellentét magyar és magyar közt folyamatosan jelen van egész történelmünk folyamán. Amúgy én kötelező olvasmánynak jelölném Börcsök Mária "Kettészakadt Magyarország"( https://moly.hu/konyvek/borcsok-maria-ketteszakadt-magyarorszag ) című könyvét a középiskolákban, persze ez homlokegyenest ellenkezne a jelenlegi nacionalista feudálbolsevik állami szemlélettel. Sokmindent írtam itt a blogban, amit "politizálásnak" lehet nevezni és gyakran volt olyan érzésem, hogy egyrészt felesleges, meg nem is értek hozzá igazán. De talán egyik sem igaz. Mert ha csak az van, hogy "kiengedem magamból a gőzt", már csökken a belső nyomás, valamint azt kell látnom, hogy akik csinálják, akik ebből élnek, azok is hülyék hozzá. Az alapvetés lett sajnos, hogy  a"politika" alatt már semmi mást nem ért senki, mint a hatalom, a pénz megszerzésére irányuló pártpolitikát. Ezt gondolják az emberek, a választók de sajnos a politikusok is. Nagy  téma ez, nem is akarom túlságosan boncolgatni, csak annyit róla, hogy az uralkodó Orbán Viktor és csatlósai egyértelműen nap mint nap újjászülik a bolsevizmust, az ellenzéket meg könnyedén manipulálják a céljaik érdekében, pont mint ahogy én a kutyáimat  vezetem pórázon, vagy jutalomfalatokkal, megtévesztéssel az orruknál fogva. Mert én okosabb vagyok náluk, ahogy OV is az ellenzék legnagyobb részénél. Például nemrég nagy vihart kavart, hogy Bangóné "lepatkányozta" a fideszeseket. https://youtu.be/GGazAIpPTYw?t=178 Nos én még annak az összeesküvéselméletnek sem vagyok a híve, hogy megvették őket kilóra, hanem azt gondolom, hogy egyszerűen csak buták. Pl a Bangónéval nem az  a legnagyobb baj, hogy patkányozott, mert még a leghülyébb néző is hallhatta, hogy PONTOSAN a fidesznyikekről beszélt, hanem az, hogy kizárólag hülye performanszokkal ( fogjuk meg egymás kezét és feküdjünk hasra, fújjuk le piros festékkel a kormányplakátokat és egyéb béna elemista szerencsétlenkedések) gondol kormányt dönteni. ERRE még rátett az Ujhelyi egy lapáttal, amikor mindenütt azzal jött elő, hogy "Bangóné nem is úgy gondolta" , "azt nem is a fidesz szavazókra mondta" stb. DE AZOKRA és még igaza is volt. Ennél még az is jobb és gerincesebb lett volna ha beleállnak, hogy IGEN aki a Fideszre szavaz az patkány, sőt rosszabb, mert a patkány egy intelligens állat, a fidesznyik meg ostoba és/vagy tolvaj. Hogy legyen világos mindenki számára, ami nekem speciel az, hogy nincs nagyobb szégyen mint fideszesnek, azaz hazaárulónak lenni.

Hogy ez túlzás? Na figyelj!  Amikor az EU ügyészség aláírásokat gyűjtöttem, odajött hozzám vitatkozni egy nemzeti ikon és a végén levonta a tanulságot: "Ha maga olyan ügyes lenne mint a Mészáros Lőrinc, akkor maga is lehetne olyan gazdag!" Amúgy az ellopott összegnek a többszöröse az a kár ami a Hazát érte azzal, hogy kivették a versenyt, a kapitalizmus motorját a gazdaságból, ezzel egyrészt rekonstruálva a kijárótípusú "létező szocializmust" mely a hazai gazdaságot a versenytársak mögé utasította, másrészt kiűzték vele az országból azokat, akik kvalitásaik révén alkalmasak lettek volna a Haza sorsának jobbítására. Ha létezik hazaárulás akkor EZ AZ.

A Fidesz BÁRMIKOR simán az emberek pofájába vágja, hogy aki nincs velük az hazaáruló, hogy büdösszájú komcsi, hogy nem magyar, hogy ellenség. Tessék? Hogy nem? Na figyelj mit mondott rám Bayer Zsolt a Fidesz fő ideológusa, politikáját mindenkor készségesen a hétköznapi emberek nyelvére fordítója :„Magyarországon él 2,8 millió tisztességes magyar ember, akik a Fideszre szavaztak. A többi rohadt állat nyugodtan takarodhat innen a francba, még beléjük is rúgok kifelé menet, hogy minél messzebbre repüljenek. Szóval takarodó van picinyeim, ez már a mi országunk!” Mit kell ezek után itt ellenzékben finnyáskodni? Mint a kurva aki szalvétával fogja a f@szt szopás közben.

Amúgy hogy nem látom én rosszul a dolgokat arra időnként megerősítéseket kapok. Létezik egy nálam minden bizonnyal sokkal okosabb ember  Bojár Gábor ( https://hu.wikipedia.org/wiki/Boj%C3%A1r_G%C3%A1bor),  a világpiacon is sikeres maréknyi magyar cég egyikének, a Geraphisoftnak a megalapítója. Nemrég ezt a linket kaptam valakitől. https://www.youtube.com/watch?v=sIgMofK6G7Y  Fentebb említettem saját gondolataimat, UGYANEZT mondja, szinte betűre ugyanazt, amit én évek óta. És ő is szinte ugyanazzal zárja mint én, hogy majd ha Mészáros Lőrinc központi fűtés és víz-gázszerelő, aki két parlament ciklus alatt lett Magyarország leggazdagabb nagyvállalkozója, az osztalékaiból számított  11 millió forintos órabérrel, a világpiacon nanotechnológiával fog versenyezni amerikai, japán, koreai cégekkel, AKKOR majd visszavonom amit mondtam róluk. Pedig idáig azt se tudtam ki az a Bojár Gábor. 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr6914828086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rgranc 2019.05.16. 09:28:51

Tíz év alatt ezer milliárd forint. 1000000000000 forint. Igazából az átlagember fel se fogja mekkora összeg.
És ez csak az, amit igazán nagyban loptak el, a letelepedésikötvényes tízmilliárdok, meg a kisebb bulik milliárdocskái, milliócskái ebben nincsenek is benne.
Visszatértünk a sötét középkorba, kiépült a hűbérbirtok jó alaposan, mélyen. Én itt már nem hiszek abban hogy ezt szépen (és belátható időn belül) meg lehet változtatni, nagyon sok időnek kell itt majd eltelnie amíg elég nyomás összegyűlik a fazékban... Szerintem.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2019.05.16. 09:49:03

@rgranc: Másféleképpen fognak változni a dolgok szerintem. Mert EZT visszacsinálni...olyan lenne mint halászléből a halat újra élővé tenni. Előbb-utóbb meglesz az Európai Egyesült Államok, a jelenleg sztárolt "nemzetállamok" koncepció halálra van ítélve. Csak idő kérdése, meg az a nagy kérdés, hogy lesz e előtte háború, mint észak-Amerikában az USA keletkezése előtt. És ha ugyanúgy feloldódnak a határok, mint az USA államok határai, akkor lesz nagy jövés-menés (mint ahogy már most is van) és kizárólag a gazdasági teljesítmény fogja meghatározni, hogy hol alakul ki fejlődés és jólét és hol lesz a nyomor és kilátástalanság. Kb. nagyban olyan lesz mint kicsiben jelenleg Győr-Sopron megye meg BAZ, vagy Szabolcs-Szatmár.

MaKata 2019.05.17. 11:56:49

Sokadszorra mondom, hogy szeretem olvasni az eszmefuttatásaidat - persze nem a tartalmára gondolok, mert szörnyű, ahová a NER juttatta az országot - hanem a pontos helyzetértékelés okán. Minden szavaddal egyetértek.
süti beállítások módosítása