Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Szerda.

2018.08.22. 12:01 :: A Tengerész

Nézem az időjárást a "Szilárdnál". ( tudom hogy halott, de nekem az http://www.eumet.hu/ időjárás oldal mindig "A Szilárd" marad) Még ez a hét a hőség hete, de vasárnapra már 10 fokos lehűlés várható. Ideje. Én bírom a meleget, de ez ami már több mint egy hónapja megy azért sok. Nemcsak nekünk embereknek. Reggeli sétáinkon figyelem a növényeket. Az akácfák, félig a vízben növő fűzfák és jegenyék kivételével (utóbbiaknak alighanem a gyökerük is olyan mélyre nyúlik amilyen magasra a lombozatuk) minden kornyadozik. A kedvenc cseresznyefák, amikről olyan jóízűeket szoktam lakmározni a reggeli kutyázások során, az útbaeső sajnos vad, ezért apró savanyú termésű almafa és minden egyéb alacsonynövésű lombos fa kornyadozik, a leveleik összesodródnak a szárazságban. A korábbi bőséges esők hatásának már nyoma sincs. Csak nehogy valami ökör elkezdjen gazt égetni, mert úgy járhatunk mint szerte a világon amiket esténként a híradókban látunk, hogy erdőtüzek pusztítanak el településeket. Mert az valami betegség, hogy hétvégén leszabadul a nép a " büdös Pestről" a telekre friss levegőt szívni és éget mindent, fojtó füsttel borítva be a tőle leeben lakókat.

Így jártak egy vitorlással amit kölcsönözni lehet velünk szemben egy lakóhajóról.

001_117.JPG

Ez már a lekopaszított árboc. Motorral próbáltak teljes sebességgel átszáguldani a híd alatt, persze elakadtak és a szálingoknál megrogyott az alumínium árboc. Optimista voltam és biztattam a tulajdonost, hogy ki tudjuk egyenesíteni, de sajnos tévedtem. Kivittük a partra ( a képen a lakóhajó tejére van fektetve) és az ott heverő acélszerkezetre rögzítve láncos flasencúggal húzattuk, nagyon komoly erő kellett hozzá, hogy  egyáltalán az egyenes állapotig eljussunk vele, de ugye ahhoz, hogy a sprőd duralumínium ( AlMgCuMnSi) kiegyenesedjen, kicsit túl kellett volna görbíteni, de eltört ott ahol a szálingok alatt enyhén meghorpadt a profil. Szóval hatalmas erő kellhetett ahhoz hogy így elgörbüljön, nem mindennapi hülyeség volt ez az ütközés.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr5614194791

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása