Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Műszaki: Na ez az a hülyeség amért nem gondolom követendőnek ennek a srácnak az elképzeléseit. ww... (2024.03.07. 19:50) Hétfő.
  • KAMA3: Én bevallom őszintén, hogy erre az időre (félig szándékosan) felfüggesztettem a blogod olvasását, ... (2024.03.01. 09:56) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Ha nem írok ne válaszolj!: Már lezártam. Majd építek egy ferde rampát amin feltolom a talicskát. ... (2024.03.01. 00:31) Szerda.
  • A Tengerész: @Paduc: Rémlik.... (2024.02.25. 02:14) Szombat.
  • A Tengerész: @akiga: Igen tudok róla. (2024.02.23. 08:39) Szerda.

Linkblog

Csütörtök.

2018.03.01. 08:52 :: A Tengerész

Ismét jégpáncél fedi a Dunát. De ebből már korizás nem lesz, a jég még csak 3-4 cm vastag itt a part mellett  és bár ma reggel  6-kor -17, 6 fok volt a decken, de a hét végén már enyhül az idő, úgyhogy nem is fárasztom magam a hajó mellett a jég feltörésével, ha megsüti a nap a fekete hajóoldalt, megolvad magától. Mert a napnak már van ereje, ott látszik a hajnali képen ahogy épp felkel  a tornác alatt.

002_80.JPG

De a hajót még nem süti, csak a túlpartot.

001_98.JPG

Ja és ha csütörtök, akkor természetesen http://kopar.blog.hu/2018/03/01/ggr_2018_29_resz

Fentieket még reggel írtam, azóta mindenféléket csináltam, többek közt szokás szerint ebéd után lefeküdtem aludni. Mondjuk a különbség annyi volt, hogy nem ebédeltem, mert nem voltam éhes. A súlyomat úgy tartom, illetve úgy mentem le 75 kilóról 70-re, hogy nem eszem csak annyit amennyit lemozgok. Most, hogy az időjárás a szobába kényszerít és sokat ülök  a PC előtt, rendszeresen kihagyom az ebédet. Szóval lefekszem aludni, jó mélyen "húzom a lóbőrt" amikor csörömpöl a telefon. Naná, hogy  14:30-kor hozza a futár E csónakmotorját amit megkért, hogy rendeljem meg neki a Vaterán. Mondjuk hamar felébredtem miközben kitópáltam a kapuba a derékig érő mínuszokban átvenni a cuccot, mire visszaértem, hiába dőltem ágynak, már nem jött álom a szememre. Benyomtam a TV-t, mondom hátha visszaalszom tőle, de csak még jobban felébredtem. Az 1-esen "sajtáj" volt a parlamentből ami ugye úgy néz ki, hogy kiáll a két szószék mögé Kovács Zoltán kormányszóvivő és Lázár János miniszterelnökséget vezető miniszter, szembe meg ülnek a sajtómunkások és Lázártól kérdezhet akinek a Kovács szót ad. Még soha nem láttam ilyet és minél tovább néztem annál éberebb lettem. Jobb bárminél. Elsősorban ha ilyet nézek, nem kell nekem esti híradót nézni a belpolitikai hírek miatt és főleg nem kell spekulálnom, melyik oldali sajtó mit hámoz ki a hallottakból, még véletlenül se történhet meg velem az, hogy egyoldalúan tájékozódom, ennél már csak az lenne jobb ha én kérdezhetnék, de hát ugye az ember ne legyen telhetetlen.

Szóval mindjárt az elején volt egy olyan érzésem, hogy eléggé hátrányos, mondhatni megalázó a kérdezők helyzete. Csak az és akkor beszélhet aki/amikor szót kap és ezt nem mondjuk sorsolással, feliratkozással választják ki, hanem a Kovács dönti el. Tehát pl. a napokban volt egy angol pali aki miután hónapokig kérte, hogy a Lázár szóbaálljon vele, de nem kapott lehetőséget, beült a sajtájra és ott se kapott szót, mert feltételezték, hogy olyat akar kérdezni amire nem szeretnének válaszolni. Sajnos ez bolsevizmus (lefordítom a lényeget, "mi vagyunk többen nálunk az erő, másnak kuss van, csak az élhet akinek megengedjük"). És ez még akkor is így van, ha Amerikában is így csinálják. A másik a sajtómunkások színvonala. Nem tudom mennyiben járult ehhez hozzá a mesterségesen nyuszivá kényszerítés, de olyan érzésem volt, hogy itt a nyúl kérdezi az oroszlánt. Persze lehet, hogy mindenki be van szarva, hogy ha keményebben kérdez, legközelebb nem engedik be és akkor mehet máshová kenyeret keresni, szóval nehéz a sajtósok élete belátom. De ettől függetlenül  gyenge volt a többség. Az ATV képviselője egy hölgy például olyan határozatlanul és unalmasan kérdezett, hogy kifejezetten idegesített. Lehet hogy írni tud, de kérdezni tutira nem. Az ember nem tesz fel olyan kérdést amire tudja a választ, sőt azt is tudja, hogy a kérdezett nem fog rá őszintén válaszolni, de gyanítom amikor feltette azt is tudta mit fog neki "nemőszintén" válaszolni a Lázár. Ha ilyen kérdésem van, megpróbálom behúzni a csőbe a kérdezettet, ( mondjuk azért az aki a Lázárt csőbe akarja húzni, annak nagyon korán kell felkelni, de hát ugye tudomásul kell venni, hogy nem mindenki Németh Szilárd a Fideszben se) De AZÉRT megkérdezni valamit, hogy utána laposra verjenek a válasszal, értelmetlen. És ha ez egyszer megtörtént nem kérdezem meg mégegyszer ugyanazt, mert megint megkapom. És ebben a Lázár nagy. Mert meg kell vallani a Lázár csillog-villog. Labdát nem hagy lecsapatlanul és olyan megfoghatatlanul tekereg a kérdések közt mint két kígyó egy vödör takonyban. Nem láttam a műsornak se az elejét, se a legvégét, de amit láttam abban a Lázár maximálisan kihasználta ellenfelei gyengeségét valamint a hatalmi pozícióját. Egyetlen kérdés volt amire igenis szakszerűen és részletesen válaszolt, a politikailag teljesen semleges téma, a "mi lesz a halászokkal, miután betiltották a halászatot?". Ha bármi másról kérdezték, vagy felmondta a mantrát, - ami most hogy kitalálták hogy már nem a Soros a legnagyobb ellenség ( azért azt is ekézte rendesen), már az ENSZ-et kell hibáztatni, ahol ugyan semmiféle kötelező migránsbetelepítést nemhogy nem szavaztak meg még, de még tárgyalni se tárgyaltak róla, még előterjesztést se fogalmaztak meg, de a választási kampány miatt a Fidesznek MUSZÁJ valakit, valamit utáltatni a nyájával, különben mint oldott kéve széthullanak a  gyűlöletes libsik vasmarkában-, vagy egészen pimasz módon elszabotálta a választ. általában a kettőt vegyítette, Ha csak nem az alákérdezős lakájmédia valamelyik reprezentánsa kérdezte, mert akkor nyíltan és egyenesen megmondta a bátor kérdezőnek, hogy IGEN, ÚGY VAN a  sötétlelkű ellenzék a bűnös, akik benne voltak régen is minden disznóságban, most meg lenne pofájuk kormányt buktatni, hogy jönnek ők ahhoz. Mert a Fideszhitű nézőt tökéletesen kielégíti egy olyan válasz, amit a Lázár adott arra a kérdésre, hogy ( csak a lényeget mondom) "Mi a véleménye arról, amit az LMP-s Hadházy Ákos az OLAF jelentés alapján állít, hogy  a miniszterelnök veje az apósa közreműködésével lopja a pénzt?" , arra az a szakszerű válasz, hogy Hadházynak csak azután tűnt ez fel, hogy nem kapott az apja állami támogatást a földjeire. Na erre csettint a Fidesznyik szavazó elégedetten, "de jól megadta a szemét lipsinek". Csakhogy ez nem válasz értelmes ember számára. Mert nekem a villásfaszú ördög is kérdezhet, ha jót kérdez, amire a választ én is szeretném tudni, de hát  a miniszterelnökünk kedvenc válasza is egy lapát szart ér amikor azzal debattál egy hozzá intézett kérdésre, hogy "ez egy reménytelen helyzetben lévő párt kétségbeesett próbálkozása". Ez nekik a "vita". Fogom máskor is nézni a sajtájt, kár hogy alvásidőbe esik.

23:11 nemsokára holnap van. Búcsúzóul 

https://www.youtube.com/watch?v=X9_QixlvxoM

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr3513704006

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása