Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: :) Hajón jelenleg csak alszom, mégcsak nem is fűtök, meg minden ami kell hozzá.... (2024.12.23. 07:46) Vasárnap.
  • A Tengerész: @solidarity1: Köszi! Azóta eltűnt a hajó és a világ proletárjainak se sikerült egybesülni a vörös ... (2024.12.18. 12:23) Vasárnap.
  • A Tengerész: @Sunny Days: Nem tudtam pontosan hogy néz ki, csak úgy nagyjából kitaláltam. De hát ugye Google a ... (2024.12.12. 08:34) Szerda.
  • starace: @A Tengerész: Köszönöm a választ, örülök már előre a folytatásnak! (2024.12.10. 17:23) Csütörtök.
  • A Tengerész: @KAMA3: Köszi....mostmár tökmindegy. Valszeg elbasztam. Elsősorban el kellett volna mennem az orvo... (2024.11.25. 22:30) Péntek.

Linkblog

Kedd.

2018.02.13. 17:35 :: A Tengerész

Lesz még régi kép, de teljesen elástam magam a kopárblogba. http://kopar.blog.hu/  Még szerencse, hogy egész nap esik az eső, úgyse tudnék nagyon mást csinálni, de ma, sőt gyakorlatilag tegnap is egész nap csak azt írtam. Kemény meló összeszedni a netről az anyagot, lefordítani,  egységbe szerkeszteni az Istvánból kihúzott részletekkel. Szegény borzasztó prés alatt van egyrészt a hátralévő rengeteg teendő miatt, másrészt az örökös pénzszűke miatt, én meg folyamatosan hírekért szekírozom. De a saját magamnak megszabott csütörtöki lapzárta nem hagy kíméletet. Elkezdtem reggel olyan 9 körül, aztán feltűnt, hogy éhes vagyok. Odanézek a monitor sarkába, délután fél 4 van. De 95%-ig kész a csütörtöki anyag. Hát így múlatom az időt.

Lassan gyűlik a támogatás és elég vékonyan csordogál. Nem mondom, hogy nem remek dolog az, hogy ennyien támogatják, de ha tízszer ennyien lennének még remekebb dolog lenne. Mert olyan brutális árak vannak ( aki hajózik tudja, hogy MINDEN ami hajóra való a többszörösébe kerül annak ami ugyanolyan, de nem hajóra való). Márpedig a US Coast Guard  előírások szigorúak csak tengerre minősített alkatrészeket szabad beépítenie a Puffinba.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr7813665798

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

akiga 2018.02.14. 11:01:22

Szia Vilmos!

Elküldtem Kopár István támogatást kérő levelét, két vitorlás szakosztály levlistájára, ahol tag vagyok/voltam.

Továbbá érdeklődnék, hogy mi okból döntöttél a cserepes lemez használata mellett a háztető felújításakor? Mi is palatető felújításban gondolkodunk. És érdekelne milyen technikai érvek szóltak neked e mellett?
Egy ismerős szerint, akinek cserepeslemeze van, azt mondja, hogy kopog rajta az eső erősen. Neked mi a véleményed?
Vannak még más ötletek is: bitumenes nehézlemez a pala tetjére, vagy osb lapozás, és bitumenes zsindelyezés, vagy ha elég erősek a szarufák, gondolom nálad ez lehetett a probléma, akkor valami könnyű cserép.

Köszönettel, és sok erőt a további munkához!
akiga

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2018.02.14. 12:52:20

@akiga: Szia Krisztián rég beszélgettünk.Szóval;
1.Bent nem igazán zavar a kopogás, mert alatta van légrés meg fólia, meg 10 centi kőzetgyapot hőszigetelés, meg pozdorjalemez, meg tapéta. De ha még így is áthallatszana valami, bennünket az se zavar, mert nem lakjuk a padlásteret, a földszintre meg aztán végképp nem hallatszik át. Én meg ráadásul kint alszom a hajón és engem kifejezetten elaltat amikor az esőcseppek a fejem felett verik az acéllemez decket ( mondjuk ott is van 8 cm hőszigetelés+faburkolat). De tegyük fel, hogy valamivel zajosabb odabent esőben mint a cserépfedésés és ez kezdetben zavar valakit aki nagyon zajérzékeny. Ugyanúgy megszokható, mint aki a körúton lakik és észre se veszi az utcazajt. Az északi népeknél gyakorlatilag csak ilyen tetőket csinálnak.
2.A legegyszerűbb és legolcsóbb és legkönnyebb tetőfedés. 30 évet kibír ez is, de szerintem átrozsdásodásra még többet is, a bitumenes zsindelynél egészen biztosan esztétikusabb, az csak újkorába szép, amit a tornác tetejére raktam két éve már olyan ótvarbarna, mintha nem is piros lett volna újkorában. Ugyanez a baj a bitumenes nehézlemezzel amit azt hiszem valahogy rásütnek a palára, azzal a különbséggel, hogy az már újkorában is randa. Erre meg ahányszor ránézek hazajöttömkor vidul a szívem olyan szépen öltözteti a házat. Ha vagytok elegen, mert egybe kell felrakni egy darabot ami a gerinctől az ereszcsatornáig ér, akkor még iparos se kell hozzá, az egész tudomány fent van a neten. Ráadásul ha a palatető már 20-30 éves tuti, hogy van alatta már korhadt tartóléc, tehát mindenféleképpen érdemes meghámozni a tetőt, a lemez meg könnyebb mint a régi pala, tehát nem kell foglalkozni a tetőszerkezet megerősítésével. Mi a korhadt léceket leszedtük a jókat benthagytuk, de mind mellé raktunk újat, mert ha a régieket lefeszegeted, megmozdulhatnak a szarufák is. A cserépben, amióta láttam a híradófelvételeket, hogy a jég hogy agyonvert komplett falvakat, egyáltalán nem bízom. Ja, a hó meg leszánkázik róla, ahogy olvad, a régi pala meg bemohásodott, visszatartva mindent ami nedves és nehéz. Az tűnt fel bent a házban hogy valami csorog a falban. Mi a fene lehet az?? Kimegyek körülnézni, hát ömlik a víz az ereszcsatorna sarok lefolyócsövéből, pedig alig volt hó a tetőn, ez régen napok alatt olvadt volna csak el, folyamatosan leszivárogva, most ahogy megsütötte a vörös lemezt a nap, már csúszott, folyt minden lefelé. Nagyon megszerettem ezt a tetőt.
süti beállítások módosítása