Már van legalább egy éve, hogy említettem, hogy valahogy szeretném digitalizálni azokat a diaképeket, amiket még "igazi" tengerészkoromban csináltam. Kaptam is kölcsönbe egy HP szekennert Szabó Zsigmond olvasómtól, amit sajnos nem tudtam használni, mert nem volt hajlandó a Win 7 op. rendszeremmel kommunikálni. Viszont most a Liedl-ben akcióztak egy dia- és negatív szkennert, vettem egyet és nekiálltam feldolgozni az anyagot. Bár ez a munka inkább rosszidős tevékenység lesz, de azért persze kipróbáltam hogy működik, íme pár kép több mint 40 évvel ezelőttről.
Az M/S Budapest az első "A" idom tetejéről fényképezve.
A bócman kihasznája a szép időt a Földközin és a drótkötelek zsírzására vezényelte a matrózokat. Port Saidot elérve a hajó a Szuez csatornán halad a Vörös Tenger felé.
Az M/S Budapest valamelyik indiai kikötőben. A trapéznadrágos tengerészekről látszik, hogy nem mostanság készült a kép.Rakodás "maunákból". ( vagy maunákba? ki emlékszik már annyi idő után?)
Szingapúr párában. A középfelépítményes hajó se a mát sugallja.Akkor még létezett Szingapúrban a China Town, amikor két év múlva ugyanott jártam az M/S Petőfivel már csak nyomokban volt megtalálható naponta dózerolták el, hogy magasházak épüljenek a helyükön.
A Clifford Pier ahova a horgonyon rakodó, bunkeroló( üzemenyagot vételező) hajóról kimentünk a menetrendszerinti motorossal, hogy pár óra alatt elvásároljuk a hosszú hajózás alatt összegyűjtött pénzecskénket a világ legvámmentesebb városában.
Nem kellett messzire menni, az akkori "létező szocializmus"-hoz szokott magyar embernek elképesztő volt az az árumennyiség ami még a mai szupermarketeket is felülmúlta akkor.
Port Klang ( Malajzia) Flying Angle tengerészklub ahova előszeretettel jártunk.
És a végére egy (akkor épp) nagyon elégedett tengerész az úszómedence partján.