Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @KAMA3: Köszi....mostmár tökmindegy. Valszeg elbasztam. Elsősorban el kellett volna mennem az orvo... (2024.11.25. 22:30) Péntek.
  • A Tengerész: @Kenny Wells: Hát ez a szalon alighanem nagyobb mint itthon a nappalink, az egész katamarán befogl... (2024.11.07. 13:54) Szerda.
  • sefotos: Szia Tengerész! Szombaton délben a HHH Pesthidegkúti reptéren sárkányrepülős nap lesz, tudsz róla?... (2024.11.05. 04:47) Hétfő.
  • A Tengerész: @sefotos: Valóban a rögzítéshez meg a szélek lezárásához kellenek spéci idomok. A 16 mm vtg. X kül... (2024.10.25. 22:27) Péntek.
  • A Tengerész: @sefotos: Meg különben is... AZÓTA SE volt hó amióta azt a képet csináltam a tetőről. :( (2024.10.21. 11:20) Péntek.

Linkblog

Péntek.

2015.06.19. 20:04 :: A Tengerész

Bár az időjárás nem kedvez a szabadtéri hajóbütykölésnek azért nekifogtam. Rajta a ponyva a hajón, ha elkezd esni betakarom, ha eláll kitakarom. Elsőre nekiálltam kibányászni a törött illetve kiakadt rózsájú kompaszt jobb és bal oldalon a deck elején. Természetesen ez se ment egyszerűen, körbe forogtak a csavarok, "hálistennek" anyás csavarokkal lettek felrakva, az anyák persze elforogtak, be kellett bújni az első légkamrába rátartani a 7-es dugókulcsot. De ha bebújok (ott kezdődött a baj, hogy igazából be se férek) nem tudom kívülről tekerni a csavarhúzót. Szóval vannak dolgok amik nem mennek egyedül. Szerencsére van nekem kifejezetten karcsú segítségem, F-et hajszoltam bele a melóba,15_6_19_1.jpg szegénykém megkínlódott vele, mert valami rejtélyes módon az anyákra lazán rálamináltak, gondolom a tájolókat a gyártás során akkor rakták be amikor a deck még külön volt az aljától, aztán ráterítettek az egészre egy paplant amikor összelaminálták a kettőt. Szóval az anyákat először ki kellett faragni a műanyagból amiben azért nem voltak olyan fixen benne, hogy ne forogjanak el ezzel lehetetlenné téve a csavarok kihajtását a deck felől. Három dolog látszott amint nekikezdtem. 1. Az összes légkamrában víz volt illetve még van is. Szóval bemegy valahogy, de ki nem jön.  2. A laminálás csak kívülről szép, belülről egy trágya az egész, vannak helyek ahol gyűrögetni lehet a felső szövetréteget, elkeverték a gyantát, ragad most is, nem keményedett ki a fene tudja hány évtized alatt se. 3. A korábbi használók minden erőfeszítése eredménytelen volt az orrkamra vízmentessé tételére, a kompaszok körbesziloplasztozása, ragasztgatása különösen céltalan volt ebből a szempontból, ugyanis ezek alaposan bele voltak ragasztva csavarozva a deckbe, a víz rajtuk nem tud átmenni, ha bele is megy a víz a szélrózsa házába, onnan nincs út befelé mert egy zárt fazék az egész. Ergo valahol máshol jut be a víz az első rekeszbe. Hogy hol? Meg kell fejteni a rejtvényt!

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr127557974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HöZsö 2015.06.20. 11:58:02

Kedves Tengerész! Ha még sokszor irsz Flóra kisasszonyról, én minden bizonnyal szerelmes leszek!

temtom 2015.06.20. 15:42:16

@HöZsö: Nekem is eszembe jutott, hogy -bár nem szeretek (nem is tudok) vitorlázni, meg pénzem sincs egy 470-es-re, de ha ilyen segéderőt tudnék bevonzani vele, érdemes lenne beszerezni egy javítandó hajót. :)
süti beállítások módosítása