Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Vasárnap.

2013.10.27. 18:52 :: A Tengerész

Azt ígértem magamnak, hogy ha készen leszek a nappalival, akkor pár nap pihenőt engedélyezek. Ehhez képest már hajnalban (óraállítás volt éjjel, de én még a régi időszámítás szerint kezdtem a munkanapot, tehát ezidő szerint hatkor) elkezdtem kiásni az utcai csatornacsatlakozást.  Nagyon bizgette a csőrömet, hogy amíg tart a jó idő, megtaláljam a beállást az utcai gerincről. A Vízművek rajza szerint a déli telekhatártól 7,60 m-re van, de én találtam 6,60-nál egy gyanús kék műanyag szalagot a drótkerítés alsó szálára csomózva ami szöget ütött a fejembe. Végülis ásni amúgyse lehet 1,5 m-nél rövidebb gödröt, mert nem fér el az ember a lapáttal a fenekén kidobni a földet, így ástam le a két méret közt úgy 1,10 mélyre a kerítés utcai oldalán. Mire J felébredt már meg is volt a cső 6,60-nál.  Vérszemet kaptam és a kerítés belső oldalán is elkezdtem egy gödröt. Sajnos itt rózsabokrok vannak, reménykedtem, hogy nem kell őket megbolygatni, ezért a túlfelükön kezdtem az ásást, hátha átértek a beállással alattuk,  de nagyon takarékos munkát végeztek a csatornafektetők, a beállás vége végülis ha 20 centit ment túl a kerítésvonalon, két rózsát és egy csomó valamiféle évelő hagymát ki kellett termelni és átültetni, majd kiderül mi marad meg belőlük. By by rózsa!'13, okt.27. 018.jpg

Délben, hogy azért pihenés is legyen elbringáztunk a Mihalik Petihez megnézni hogy áll a hajójával. '13, okt.27. 001.jpg'13, okt.27. 006.jpg'13, okt.27. 007.jpgMegállapítottam, hogy nem lopta a napot, tavasz óta szépen haladt, ami itt látszik az egy év munkája, meg is dicsértem érte.

Délután befejeztem a munkagödröt, kellemes meglepetés a talaj, nagyon hagyja magát ásni. A balatoni telekhez képest ahol még a csákány is kevés, csak pajszerral lehet sziklákat feszegetve "földmunkázni", itt gyerekjáték a dolog. Persze nem mondom, hogy ásni nem fárasztó, de a délután végére megvoltam egy jó sírgödörnyi lukkal, szóval a külső gödörrel együtt bő másfél köbméterrel. Nem tudom mennyi egy kubikos normája ( ha azért kubikos, mert a kubikméter a szó eredete akkor az egy köbméter, bár lehet, hogy óránként kellett ezt kitermelni) de én meg vagyok magammal elégedve. Az alanti képen még a helyükön vannak a rózsák, na a jobb vállamtól még a kerítésig kellett bővíteni a gödröt.'13, okt.27. 016.jpgApósom pár hete egészen megalázóan nyilatkozott észbeli képességemről amikor közöltem, hogy a csatornaárkot megkísérlem magam kiásni, nos úgy számolom legfeljebb ha öt köbméter az egész, ráadásul árkot könnyebb ásni mint gödröt, szóval Papa fog ez menni nekem, ne aggódj!

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr425601777

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sün77 2013.10.27. 23:03:05

Szia Vili!

Az utolsó kép (amelyiken a gödörből mosolyogsz) bal felső sarkában tényleg egy tőkesúly figyeli munkádat?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.10.28. 06:56:05

@Sün77: Nem. Ha arra a piros izére gondolsz, akkor az egy olyan hegyes műanyag "kalap", amivel a forgalmat szokták terelgetni. Juteszembe mi van a blokkokkal? Amapola felvitorlázása nem került ki a projektből.

Sün77 2013.10.28. 09:04:57

a blokkk készen vannak, még idén viszem őket. Úgy éreztem nem lell kapkodni velük.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.10.28. 17:50:29

@Sün77: Valóban nem sürgős. Már csak az a kérdés azzal a parafinnal impregnálták e ami itt a hajón a próbadarabon pár hónap alatt feketére penészedett.

egeresz 2013.10.29. 18:49:02

Egy kubuikus hetente 50 köbméter földet termelt. Ebbe beleértve a föld kiásását, és a célhelyre való beépítését (pl. gátépítésnél). Egy köbméter föld kiásása, szállítása és beépítése nagyjából 1 kg kenyér árát kapták. (1926)

jó nehéz volt erre adatot találni.

De, hogy egy nap mennyit? szerintem dolgoztak ezek hajnaltól estig, vasárnap is, szóval ez napi 7 köbméter, mai kenyér árakon számolva 1500 Ft naponta. Megfelel a mai kényszermunkabérnek...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.10.31. 19:33:51

@egeresz: "Megfelel a mai kényszermunkabérnek..." És akkor még szerencsés volt akinek kubikosmunka jutott. Apám mesélte, hogy gyakran nem tudott elaludni az éhségtől, mert egész nap nem evett. Szerencsés volt ha vagonkirakáshoz jutott a Rákosrendezőn. Mai ésszel szinte felfogni se tudjuk (sokan nem is akarják, a Horthy rendszer sztárolása töretlen)mekkora volt a szegénység. Ha jól emlékszem 3 millió koldus országa voltunk, azért ez alakul.
süti beállítások módosítása